Trimtafel

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Vivian
Posts in topic: 5

Trimtafel

Bericht door Vivian »

Op zoek naar een stevige trimtafel om mijn flatcoats op te trimmen.
Ik zat zelf aan deze te denken
https://www.bol.com/nl/nl/p/honden-trim ... gJGIvD_BwE
Iemand ervaring met deze?
Of kan ik beter wat meer uitgeven?
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Trimtafel

Bericht door Mizzsylver »

er is op facebook ook een groep Tweedehans trimspullen waar regelmatig trimtafels aangeboden worden. Misschien kan je daar ook eens kijken.
Afbeelding
Jetski
Posts in topic: 3
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Ik heb de tafel uit de link van Zazou ook voor onze Portugese waterhond (Ong 28 kg)
Ben er niet heel tevreden over en zou 'm niet aanraden voor een middel tot grote hond.
Hij is best wiebelig oa doordat de poten zo los staan en onderaan geen dwarsverbinding hebben.
De tafel uit jouw link lijkt wel stevigere poten te hebben dan die van mij en meer draagvermogen.(100 kg ipv 60 kg)
Ik zie geen gewicht vd tafels zelf staan in de advertenties. Die van mij is best licht kwa gewicht.
Opklapbaar is handig, maar nadeel is dat ze dan vaak ook minder zwaar en stevig zijn.
Afbeelding
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Zazoe schreef: 06 jan 2022, 09:45 Ik heb deze voor zazoe:

https://www.bol.com/nl/nl/p/vidaxl-inkl ... oductImage

Die is een maat kleiner en stevig genoeg voor Zazoe van 17 kg. Een grotere maat hond (niet perse qua gewicht maar echt grootte) zou ik er niet snel op doen, dus ik denk dat 107 cm voor jouw honden prima zal zijn en die uit je link ziet er stevig genoeg uit.
Ik heb deze ook voor Aislynn (65 cm, 24 kilo). Die van mij wiebelt niet, volgens mij. Voor mij was het belangrijk dat hij opklapbaar was (geen plek om hem te laten staan) en dat lukt prima.
Afbeelding
_Tiny_
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Wanneer je hond goed stil staat en goed meewerkt kan een opklaptafeltje op zich wel. Maar wanneer de hond protesteert, probeert te ontsnappen en dergelijke zijn ze niet stabiel genoeg. Dan zou ik voor een vaste trimtafel gaan.
Afbeelding
Vivian

Bericht door Vivian »

Zazoe schreef: 06 jan 2022, 09:45 Ik heb deze voor zazoe:

https://www.bol.com/nl/nl/p/vidaxl-inkl ... oductImage

Die is een maat kleiner en stevig genoeg voor Zazoe van 17 kg. Een grotere maat hond (niet perse qua gewicht maar echt grootte) zou ik er niet snel op doen, dus ik denk dat 107 cm voor jouw honden prima zal zijn en die uit je link ziet er stevig genoeg uit.
Jetski schreef: 06 jan 2022, 11:13 Ik heb de tafel uit de link van Zazou ook voor onze Portugese waterhond (Ong 28 kg)
Ben er niet heel tevreden over en zou 'm niet aanraden voor een middel tot grote hond.
Hij is best wiebelig oa doordat de poten zo los staan en onderaan geen dwarsverbinding hebben.
De tafel uit jouw link lijkt wel stevigere poten te hebben dan die van mij en meer draagvermogen.(100 kg ipv 60 kg)
Ik zie geen gewicht vd tafels zelf staan in de advertenties. Die van mij is best licht kwa gewicht.
Opklapbaar is handig, maar nadeel is dat ze dan vaak ook minder zwaar en stevig zijn.
Dat houd mij ook een beetje tegen, dat het gewicht van de tafel er niet bij staat. Ik heb een wiebelkont die nog wel eens wil tegenstribbelen. Dan moet het toch allemaal een beetje robuust zijn.
Afbeelding
Vivian

Bericht door Vivian »

Mizzsylver schreef: 06 jan 2022, 09:54 er is op facebook ook een groep Tweedehans trimspullen waar regelmatig trimtafels aangeboden worden. Misschien kan je daar ook eens kijken.
Goeie tip! Ik ga eens kijken.
Afbeelding
Vivian

Bericht door Vivian »

Wolfsblut schreef: 06 jan 2022, 12:11 Een flatcoat is toch een ruim 30 kilo zware hond. De kwaliteit van dit soort trimtafels vind ik daar niet geschikt voor. Veel te iel gebouwd. Een goede trimtafel dient contragewicht te hebben en blijft stil staan als de hond beweegt en erop of eraf springt. Bovendien zijn die dunne aluminium pijpjes erg kwetsbaar. Een boutje of moertje stevig aandraaien betekent platte buisjes.
Ik zou de tijd nemen en uitkijken voor een gebruikte professionele trimtafel, met liefst dubbele hydrolische spanarmen. Die dingen zijn onverwoestbaar waarbij alle dikwandige ijzeren delen fatsoenlijk gelast zijn.
Ik kocht acht jaar geleden een gebruikte Otten trimtafel voor € 300,- zonder trimarm. Als ik hem ooit wil verkopen verwacht ik datzelfde bedrag weer terug. Dat gaat je met zo'n Chineesje niet lukken.
Dat is ook een beetje mijn gedachte. Het enige nadeel is dat die meteen zo enorm zwaar zijn. Ik heb niet de ruimte om hem ergens opgebouwt te laten staan.
Afbeelding
Vivian

Bericht door Vivian »

_Tiny_ schreef: 06 jan 2022, 12:36 Wanneer je hond goed stil staat en goed meewerkt kan een opklaptafeltje op zich wel. Maar wanneer de hond protesteert, probeert te ontsnappen en dergelijke zijn ze niet stabiel genoeg. Dan zou ik voor een vaste trimtafel gaan.
Ik ga eens rondneuzen voor een tweedehands trimtafel. Ik heb een wiebelkont en zie het niet zitten dat meneer met tafel en al op de grond beland.
Afbeelding
Jetski

Bericht door Jetski »

Wolfsblut schreef: 07 jan 2022, 22:20
Vivian schreef: 07 jan 2022, 21:55
Dat is ook een beetje mijn gedachte. Het enige nadeel is dat die meteen zo enorm zwaar zijn. Ik heb niet de ruimte om hem ergens opgebouwt te laten staan.
Die van mij staat al een jaar of acht gewoon buiten.
Staat ie dan in weer en wind of dekt u 'm wel af?
Afbeelding
Jetski

Bericht door Jetski »

Wolfsblut schreef: 08 jan 2022, 11:46
Jetski schreef: 08 jan 2022, 10:40
Wolfsblut schreef: 07 jan 2022, 22:20

Die van mij staat al een jaar of acht gewoon buiten.
Staat ie dan in weer en wind of dekt u 'm wel af?
Staat gewoon in weer en wind. Door het blad, watervast verlijmd multiplex, blijven de onderliggende delen beschermd.
O wow dat biedt perspectieven...
(Nou wil ik er ook 1 :mrgreen:)
Afbeelding
Plaats reactie