Trimtafel
Trimtafel
Op zoek naar een stevige trimtafel om mijn flatcoats op te trimmen.
Ik zat zelf aan deze te denken
https://www.bol.com/nl/nl/p/honden-trim ... gJGIvD_BwE
Iemand ervaring met deze?
Of kan ik beter wat meer uitgeven?
Ik zat zelf aan deze te denken
https://www.bol.com/nl/nl/p/honden-trim ... gJGIvD_BwE
Iemand ervaring met deze?
Of kan ik beter wat meer uitgeven?
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Re: Trimtafel
er is op facebook ook een groep Tweedehans trimspullen waar regelmatig trimtafels aangeboden worden. Misschien kan je daar ook eens kijken.
- Jetski
- Posts in topic: 3
- Welke: Portugese waterhond
Ik heb de tafel uit de link van Zazou ook voor onze Portugese waterhond (Ong 28 kg)
Ben er niet heel tevreden over en zou 'm niet aanraden voor een middel tot grote hond.
Hij is best wiebelig oa doordat de poten zo los staan en onderaan geen dwarsverbinding hebben.
De tafel uit jouw link lijkt wel stevigere poten te hebben dan die van mij en meer draagvermogen.(100 kg ipv 60 kg)
Ik zie geen gewicht vd tafels zelf staan in de advertenties. Die van mij is best licht kwa gewicht.
Opklapbaar is handig, maar nadeel is dat ze dan vaak ook minder zwaar en stevig zijn.
Ben er niet heel tevreden over en zou 'm niet aanraden voor een middel tot grote hond.
Hij is best wiebelig oa doordat de poten zo los staan en onderaan geen dwarsverbinding hebben.
De tafel uit jouw link lijkt wel stevigere poten te hebben dan die van mij en meer draagvermogen.(100 kg ipv 60 kg)
Ik zie geen gewicht vd tafels zelf staan in de advertenties. Die van mij is best licht kwa gewicht.
Opklapbaar is handig, maar nadeel is dat ze dan vaak ook minder zwaar en stevig zijn.
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Ik heb deze ook voor Aislynn (65 cm, 24 kilo). Die van mij wiebelt niet, volgens mij. Voor mij was het belangrijk dat hij opklapbaar was (geen plek om hem te laten staan) en dat lukt prima.Zazoe schreef: ↑06 jan 2022, 09:45 Ik heb deze voor zazoe:
https://www.bol.com/nl/nl/p/vidaxl-inkl ... oductImage
Die is een maat kleiner en stevig genoeg voor Zazoe van 17 kg. Een grotere maat hond (niet perse qua gewicht maar echt grootte) zou ik er niet snel op doen, dus ik denk dat 107 cm voor jouw honden prima zal zijn en die uit je link ziet er stevig genoeg uit.
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Wanneer je hond goed stil staat en goed meewerkt kan een opklaptafeltje op zich wel. Maar wanneer de hond protesteert, probeert te ontsnappen en dergelijke zijn ze niet stabiel genoeg. Dan zou ik voor een vaste trimtafel gaan.
Zazoe schreef: ↑06 jan 2022, 09:45 Ik heb deze voor zazoe:
https://www.bol.com/nl/nl/p/vidaxl-inkl ... oductImage
Die is een maat kleiner en stevig genoeg voor Zazoe van 17 kg. Een grotere maat hond (niet perse qua gewicht maar echt grootte) zou ik er niet snel op doen, dus ik denk dat 107 cm voor jouw honden prima zal zijn en die uit je link ziet er stevig genoeg uit.
Dat houd mij ook een beetje tegen, dat het gewicht van de tafel er niet bij staat. Ik heb een wiebelkont die nog wel eens wil tegenstribbelen. Dan moet het toch allemaal een beetje robuust zijn.Jetski schreef: ↑06 jan 2022, 11:13 Ik heb de tafel uit de link van Zazou ook voor onze Portugese waterhond (Ong 28 kg)
Goeie tip! Ik ga eens kijken.Mizzsylver schreef: ↑06 jan 2022, 09:54 er is op facebook ook een groep Tweedehans trimspullen waar regelmatig trimtafels aangeboden worden. Misschien kan je daar ook eens kijken.
Dat is ook een beetje mijn gedachte. Het enige nadeel is dat die meteen zo enorm zwaar zijn. Ik heb niet de ruimte om hem ergens opgebouwt te laten staan.Wolfsblut schreef: ↑06 jan 2022, 12:11 Een flatcoat is toch een ruim 30 kilo zware hond. De kwaliteit van dit soort trimtafels vind ik daar niet geschikt voor. Veel te iel gebouwd. Een goede trimtafel dient contragewicht te hebben en blijft stil staan als de hond beweegt en erop of eraf springt. Bovendien zijn die dunne aluminium pijpjes erg kwetsbaar. Een boutje of moertje stevig aandraaien betekent platte buisjes.
Ik zou de tijd nemen en uitkijken voor een gebruikte professionele trimtafel, met liefst dubbele hydrolische spanarmen. Die dingen zijn onverwoestbaar waarbij alle dikwandige ijzeren delen fatsoenlijk gelast zijn.
Ik kocht acht jaar geleden een gebruikte Otten trimtafel voor € 300,- zonder trimarm. Als ik hem ooit wil verkopen verwacht ik datzelfde bedrag weer terug. Dat gaat je met zo'n Chineesje niet lukken.
Ik ga eens rondneuzen voor een tweedehands trimtafel. Ik heb een wiebelkont en zie het niet zitten dat meneer met tafel en al op de grond beland.
- Jetski
Staat ie dan in weer en wind of dekt u 'm wel af?
- Jetski