Witte hondensnoepjes?

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
FoxHenkie
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Foxterriër

Re: Witte hondensnoepjes?

Bericht door FoxHenkie »

Popcorn 🙃
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 19
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

FoxHenkie schreef: 14 jan 2022, 20:35Popcorn 🙃
Kan je niet gooien, is te licht :mrgreen: .
FoxHenkie
Posts in topic: 3
Welke: Foxterriër

Bericht door FoxHenkie »

Inge O schreef: 14 jan 2022, 20:36
FoxHenkie schreef: 14 jan 2022, 20:35Popcorn 🙃
Kan je niet gooien, is te licht :mrgreen: .
Oh ja..ik lees dat je het vooruit wil gooien, niet rondom je wil strooien..te snel gelezen :mrgreen:
Fetablokjes Light
Afbeelding
Vicky
Posts in topic: 1
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Hier ook goede ervaringen met de lotusbal.
Afbeelding
Bo en de honden
Inge O

Bericht door Inge O »

Maart schreef: 14 jan 2022, 21:07 Zo'n kaasbotjes van carnis hierboven kan ik je overigens ook wel toesturen. Niet van carnis overigens maar aan de verpakking te zien wel exact dezelfde :engel: die verkopen wij ook.
Goed om weten, als ze in aanmerking komen weet ik waar ze te vinden - tenminste, hebben jullie ook een webshop?
dre

Bericht door dre »

Inderdaad lotusbal. De meeste voergerichte honden vinden het wel leuk. De mijne dacht alleen maar "teveel werk, zoek het uit".
Ik gebruikte bij haar tijdens de Agility voor het vooruit belonen van die prefab gehaktballen, gooien prima :F:

Ik heb hier trouwens nog wel een (grote) lotusbal liggen die ik niet gebruik, je mag hem anders wel eens lenen om te proberen.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

dre schreef: 15 jan 2022, 09:08 Inderdaad lotusbal. De meeste voergerichte honden vinden het wel leuk. De mijne dacht alleen maar "teveel werk, zoek het uit".
Ik vrees dat dat bij haar ook wel zo zou kunnen zijn : niet geïnteresseerd in spel en matig in voer :F: .
Ik gebruikte bij haar tijdens de Agility voor het vooruit belonen van die prefab gehaktballen, gooien prima :F:
:80: hoe groot zijn die dan wel niet?
Ik heb hier trouwens nog wel een (grote) lotusbal liggen die ik niet gebruik, je mag hem anders wel eens lenen om te proberen.
Bedankt voor het aanbod, maar als ik zie wat hij maar kost is heen en weer sturen waarschijnlijk duurder :mrgreen: .
Célie
Posts in topic: 2
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Afbeelding

Dit soort geitenkaasje (plakjes) kun je makkelijk gooien, kruimelen niet en vinden veel honden erg lekker. En zijn bij de meeste gewone supermarkten wel te koop.
pioenroos
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Hamblokjes?
Afbeelding
~Suzanne~
Honden: 3
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Bericht door ~Suzanne~ »

Kleine stukjes (ingedroogd) kaas? Gewoon plat stuk kopen (niet te groot), bij de Lidl ivm kostenbesparing ;-)
In blokjes snijden en op keukenpapier ene paar dagen laten drogen. Gaat niet schimmelen is mijn ervaring.

Suzanne
Inge O

Bericht door Inge O »

Célie schreef: 15 jan 2022, 12:08 Afbeelding

Dit soort geitenkaasje (plakjes) kun je makkelijk gooien, kruimelen niet en vinden veel honden erg lekker. En zijn bij de meeste gewone supermarkten wel te koop.
Ziet er erg lekker uit (even mezelf in haar plaats stellend :mrgreen: ) maar ik vrees toch dat het brokkelgevoelig is. Niet dat het bij het gooien in 10 stukes breekt, maar wel dat er kleine korreltjes van afvallen, en dat wil ik de mede-agility-ers niet aandoen, dat geeft groot risoco op stofzuigneuzen.
pioenroos schreef: 15 jan 2022, 12:51Hamblokjes?
Ja, is misschien ook nog een optie :ok: .
~Suzanne~ schreef: 15 jan 2022, 13:40 Kleine stukjes (ingedroogd) kaas?
Ja, dat werd hier al geopperd, maar ze doet geen moord voor kaas.

Daarnet getraind, en had nog iets nieuws staan dat ik kon gebruiken : een soort dikke schijfjes, half vlees, half (wit) schapenvet, en dat deed zijn werk wel goed. Wel wat te groot om ideaal te zijn, maar voor de rest wel bruikbaar.

Als Karma dit topic hier zou lezen loopt het water haar vast al uit de muil :F: .
Gudrun
Posts in topic: 6
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Inge O schreef: 14 jan 2022, 20:21
Gudrun schreef: 14 jan 2022, 20:15 Gewone snacks om mee te gooien: moet ze die echt zo goed zien? Gaat ze niet op de geur af dan? Ik nam wel eens "catisfactions" kastensnoepjes dus. Of die edu-trainers die ook al iemand vernoemde.
Ja, die catisfactions gebruik ik ook wel eens, voor gehoorzaamheid dan, dan moet ik niet gooien, want die zijn wel erg klein.

En ja, ik heb de indruk dat ze ze moet zien, als dat moeilijker is gaat ze heel erg letten op hoe ik gooi, en ik wil haar - vooral bij de paaltjes - juist afhelpen van haar focus op mij, vóóruit kijken moet ze.
Target aanleren? En die dan belonen met snoep?
Of treat and train? (al is dat een redelijke aankoop om alleen recreatief te gebruiken)
Ik zag bij wafjesshop een pot gedroogde struisvogelsnacks staan, die waren ook licht van kleur...
edit: in het echt leken ze lichter dan op deze foto: https://www.wafjes-shop.be/product/stru ... -trainers/
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Inge O schreef: 15 jan 2022, 15:00
Célie schreef: 15 jan 2022, 12:08 Afbeelding

Ziet er erg lekker uit (even mezelf in haar plaats stellend :mrgreen: ) maar ik vrees toch dat het brokkelgevoelig is. Niet dat het bij het gooien in 10 stukes breekt, maar wel dat er kleine korreltjes van afvallen, en dat wil ik de mede-agility-ers niet aandoen, dat geeft groot risoco op stofzuigneuzen.
Deze brokkelt juist helemaal niet, probeer eerst maar eens zelf :D is verpakt in wit plastic en dan rond stickertje met 2 geitjes erop bij de Sligro hebben ze 'm sowieso ik heb al geprobeerd de verpakking te zoeken voor je.

Edit: gevonden
https://www.sligro.nl/p.116083.html/soi ... -gram.html
Mizzsylver
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Inge O schreef: 14 jan 2022, 12:16
Veertje schreef: 14 jan 2022, 11:48 Er zijn van die witte, platte beloningsbrokjes, maar ik kom niet op de naam :oohja:
kloesje schreef: 14 jan 2022, 12:03 Royal Canin Educ beloningsbrokjes, voldoen aan je criteria :ok:
Ik heb maar één foto gevonden waarop ik 1 snoepje zie (ook commerciëel heel dom :oohja: ) maar dat zag er op de foto redelijk donker uit, maar ik kan eens een klein zakje bestellen :ok: .
Toevallig vorige week hiervan een zakje van @Crutz gekregen en ze zijn wel licht van kleur maar niet wit.

Afbeelding

Handje in het gras gestrooid maar Dali was sneller dan mijn camera :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Mizzsylver schreef: 15 jan 2022, 19:12
Inge O schreef: 14 jan 2022, 12:16
Veertje schreef: 14 jan 2022, 11:48 Er zijn van die witte, platte beloningsbrokjes, maar ik kom niet op de naam :oohja:
kloesje schreef: 14 jan 2022, 12:03 Royal Canin Educ beloningsbrokjes, voldoen aan je criteria :ok:
Ik heb maar één foto gevonden waarop ik 1 snoepje zie (ook commerciëel heel dom :oohja: ) maar dat zag er op de foto redelijk donker uit, maar ik kan eens een klein zakje bestellen :ok: .
Toevallig vorige week hiervan een zakje van @Crutz gekregen en ze zijn wel licht van kleur maar niet wit.

Afbeelding

Handje in het gras gestrooid maar Dali was sneller dan mijn camera :mrgreen:
Afbeelding
Oké, dat vreesde ik dus en dat sluit deze al uit, ze moet het echt metéén kunnen vinden, bedankt voor de toelichting :ok: .
Inge O

Bericht door Inge O »

Célie schreef: 15 jan 2022, 16:15
Deze brokkelt juist helemaal niet, probeer eerst maar eens zelf :D is verpakt in wit plastic en dan rond stickertje met 2 geitjes erop bij de Sligro hebben ze 'm sowieso ik heb al geprobeerd de verpakking te zoeken voor je.

Ik zal het eens proberen :mrgreen: .

Gudrun schreef: 15 jan 2022, 15:58 Target aanleren? En die dan belonen met snoep?
Of treat and train? (al is dat een redelijke aankoop om alleen recreatief te gebruiken)
Ik vrees dat target als tussenstap niet motiverend genoeg zal zijn voor haar, het is geen bc hè :tongue: .

En die treat and train is inderdaad wel goed, maar voor mij de aanschaf niet waard ;) .
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Inge O schreef: 15 jan 2022, 19:21

Gudrun schreef: 15 jan 2022, 15:58 Target aanleren? En die dan belonen met snoep?
Ik vrees dat target als tussenstap niet motiverend genoeg zal zijn voor haar, het is geen bc hè :tongue: .

En die treat and train is inderdaad wel goed, maar voor mij de aanschaf niet waard ;) .
Do en de shelties werken op target. Kika niet, te ongeduldig. Di brengt de target wel maar dat is dan weer net niet de bedoeling. In begin snoep op target, dan eventueel er op laten leggen door instructeur als die dichterbij staat en dan zelf belonen, op de target. Target eerst apart aanleren natuurlijk, zowel op afstand als op duur trainen en dan de 2 samen. Heb je zeeën tijd om te belonen er op als het goed gaat. Altijd OP de target belonen en niet uit de hand.
Inge O

Bericht door Inge O »

Gudrun schreef: 15 jan 2022, 20:13
Inge O schreef: 15 jan 2022, 19:21

Do en de shelties werken op target. Kika niet, te ongeduldig. Di brengt de target wel maar dat is dan weer net niet de bedoeling. In begin snoep op target, dan eventueel er op laten leggen door instructeur als die dichterbij staat en dan zelf belonen, op de target. Target eerst apart aanleren natuurlijk, zowel op afstand als op duur trainen en dan de 2 samen. Heb je zeeën tijd om te belonen er op als het goed gaat. Altijd OP de target belonen en niet uit de hand.
Dat werkt waarschijnlijk prima als je in een wedstrijdgerichte trainingsgroep zit, maar dat is bij mij niet het geval ;) .
Inge O

Bericht door Inge O »

Ik doe overigens nu zelf wel iets wat erop lijkt : beloning gooien binnen een duidelijke driehoek (plastic paaltjes), maar dat kan alleen maar thuis, en thuis doet ze de paaltjes niet zo graag als op het trainingsveld (te weinig 'in actie'?) dus dat helpt me ook niet veel vooruit.
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Paaltjes zijn ook stom.
Duren lang, zijn lastig, ofwel moeilijk vol te houden en saai ofwel oponthoud tot het volgende toestel.

Ik zou toch die lotusbal proberen.
Petra

Bericht door Petra »

Ik heb deze, gooien makkelijk, zijn niet groot, kruimelen absoluut niet en mijn honden vinden ze heerlijk.
Sesa Meta heeft ze gekocht, maar ik weet dat ze ze bij Zooplus ook hebben.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Petra schreef: 16 jan 2022, 13:53 Ik heb deze, gooien makkelijk, zijn niet groot, kruimelen absoluut niet en mijn honden vinden ze heerlijk.
Ja, heb ik ook al gehad, maar toch te moeilijk voor in het gras.
Petra

Bericht door Petra »

Inge O schreef: 16 jan 2022, 14:48
Petra schreef: 16 jan 2022, 13:53 Ik heb deze, gooien makkelijk, zijn niet groot, kruimelen absoluut niet en mijn honden vinden ze heerlijk.
Ja, heb ik ook al gehad, maar toch te moeilijk voor in het gras.
Ah, jammer!
Afbeelding
Gudrun

Bericht door Gudrun »

stukken boterhamworst, is wel vettig dus in een extra zakje doen, maar valt op, alleen zullen de baasjes van de honden ja je niet blij zijn denk ik met de achtergelaten geurtjes
Inge O

Bericht door Inge O »

Gudrun schreef: 16 jan 2022, 16:41 stukken boterhamworst, is wel vettig dus in een extra zakje doen, maar valt op, alleen zullen de baasjes van de honden ja je niet blij zijn denk ik met de achtergelaten geurtjes
Nee, ga ik inderdaad maar niet doen, geen vettige dingen of straks zijn het allemaal stofzuigers, heel irritant.
Plaats reactie