Witte hondensnoepjes?
- FoxHenkie
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Foxterriër
Re: Witte hondensnoepjes?
Oh ja..ik lees dat je het vooruit wil gooien, niet rondom je wil strooien..te snel gelezen
Fetablokjes Light
- Inge O
- Posts in topic: 19
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Goed om weten, als ze in aanmerking komen weet ik waar ze te vinden - tenminste, hebben jullie ook een webshop?
Inderdaad lotusbal. De meeste voergerichte honden vinden het wel leuk. De mijne dacht alleen maar "teveel werk, zoek het uit".
Ik gebruikte bij haar tijdens de Agility voor het vooruit belonen van die prefab gehaktballen, gooien prima
Ik heb hier trouwens nog wel een (grote) lotusbal liggen die ik niet gebruik, je mag hem anders wel eens lenen om te proberen.
Ik gebruikte bij haar tijdens de Agility voor het vooruit belonen van die prefab gehaktballen, gooien prima
Ik heb hier trouwens nog wel een (grote) lotusbal liggen die ik niet gebruik, je mag hem anders wel eens lenen om te proberen.
- Inge O
Ik vrees dat dat bij haar ook wel zo zou kunnen zijn : niet geïnteresseerd in spel en matig in voer .
hoe groot zijn die dan wel niet?Ik gebruikte bij haar tijdens de Agility voor het vooruit belonen van die prefab gehaktballen, gooien prima
Bedankt voor het aanbod, maar als ik zie wat hij maar kost is heen en weer sturen waarschijnlijk duurder .Ik heb hier trouwens nog wel een (grote) lotusbal liggen die ik niet gebruik, je mag hem anders wel eens lenen om te proberen.
- Célie
- Posts in topic: 2
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Dit soort geitenkaasje (plakjes) kun je makkelijk gooien, kruimelen niet en vinden veel honden erg lekker. En zijn bij de meeste gewone supermarkten wel te koop.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Kleine stukjes (ingedroogd) kaas? Gewoon plat stuk kopen (niet te groot), bij de Lidl ivm kostenbesparing
In blokjes snijden en op keukenpapier ene paar dagen laten drogen. Gaat niet schimmelen is mijn ervaring.
Suzanne
In blokjes snijden en op keukenpapier ene paar dagen laten drogen. Gaat niet schimmelen is mijn ervaring.
Suzanne
- Inge O
Ziet er erg lekker uit (even mezelf in haar plaats stellend ) maar ik vrees toch dat het brokkelgevoelig is. Niet dat het bij het gooien in 10 stukes breekt, maar wel dat er kleine korreltjes van afvallen, en dat wil ik de mede-agility-ers niet aandoen, dat geeft groot risoco op stofzuigneuzen.
Ja, is misschien ook nog een optie .
Ja, dat werd hier al geopperd, maar ze doet geen moord voor kaas.
Daarnet getraind, en had nog iets nieuws staan dat ik kon gebruiken : een soort dikke schijfjes, half vlees, half (wit) schapenvet, en dat deed zijn werk wel goed. Wel wat te groot om ideaal te zijn, maar voor de rest wel bruikbaar.
Als Karma dit topic hier zou lezen loopt het water haar vast al uit de muil .
- Gudrun
- Posts in topic: 6
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Target aanleren? En die dan belonen met snoep?Inge O schreef: ↑14 jan 2022, 20:21Ja, die catisfactions gebruik ik ook wel eens, voor gehoorzaamheid dan, dan moet ik niet gooien, want die zijn wel erg klein.
En ja, ik heb de indruk dat ze ze moet zien, als dat moeilijker is gaat ze heel erg letten op hoe ik gooi, en ik wil haar - vooral bij de paaltjes - juist afhelpen van haar focus op mij, vóóruit kijken moet ze.
Of treat and train? (al is dat een redelijke aankoop om alleen recreatief te gebruiken)
Ik zag bij wafjesshop een pot gedroogde struisvogelsnacks staan, die waren ook licht van kleur...
edit: in het echt leken ze lichter dan op deze foto: https://www.wafjes-shop.be/product/stru ... -trainers/
- Célie
- Posts in topic: 2
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Deze brokkelt juist helemaal niet, probeer eerst maar eens zelf is verpakt in wit plastic en dan rond stickertje met 2 geitjes erop bij de Sligro hebben ze 'm sowieso ik heb al geprobeerd de verpakking te zoeken voor je.Inge O schreef: ↑15 jan 2022, 15:00Ziet er erg lekker uit (even mezelf in haar plaats stellend ) maar ik vrees toch dat het brokkelgevoelig is. Niet dat het bij het gooien in 10 stukes breekt, maar wel dat er kleine korreltjes van afvallen, en dat wil ik de mede-agility-ers niet aandoen, dat geeft groot risoco op stofzuigneuzen.
Edit: gevonden
https://www.sligro.nl/p.116083.html/soi ... -gram.html
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Toevallig vorige week hiervan een zakje van @Crutz gekregen en ze zijn wel licht van kleur maar niet wit.
Handje in het gras gestrooid maar Dali was sneller dan mijn camera
- Inge O
Oké, dat vreesde ik dus en dat sluit deze al uit, ze moet het echt metéén kunnen vinden, bedankt voor de toelichting .Mizzsylver schreef: ↑15 jan 2022, 19:12Toevallig vorige week hiervan een zakje van @Crutz gekregen en ze zijn wel licht van kleur maar niet wit.
Handje in het gras gestrooid maar Dali was sneller dan mijn camera
- Inge O
Ik zal het eens proberen .Célie schreef: ↑15 jan 2022, 16:15
Deze brokkelt juist helemaal niet, probeer eerst maar eens zelf is verpakt in wit plastic en dan rond stickertje met 2 geitjes erop bij de Sligro hebben ze 'm sowieso ik heb al geprobeerd de verpakking te zoeken voor je.
Ik vrees dat target als tussenstap niet motiverend genoeg zal zijn voor haar, het is geen bc hè .
En die treat and train is inderdaad wel goed, maar voor mij de aanschaf niet waard .
- Gudrun
Do en de shelties werken op target. Kika niet, te ongeduldig. Di brengt de target wel maar dat is dan weer net niet de bedoeling. In begin snoep op target, dan eventueel er op laten leggen door instructeur als die dichterbij staat en dan zelf belonen, op de target. Target eerst apart aanleren natuurlijk, zowel op afstand als op duur trainen en dan de 2 samen. Heb je zeeën tijd om te belonen er op als het goed gaat. Altijd OP de target belonen en niet uit de hand.Inge O schreef: ↑15 jan 2022, 19:21Ik zal het eens proberen .Célie schreef: ↑15 jan 2022, 16:15
Deze brokkelt juist helemaal niet, probeer eerst maar eens zelf is verpakt in wit plastic en dan rond stickertje met 2 geitjes erop bij de Sligro hebben ze 'm sowieso ik heb al geprobeerd de verpakking te zoeken voor je.
Ik vrees dat target als tussenstap niet motiverend genoeg zal zijn voor haar, het is geen bc hè .
En die treat and train is inderdaad wel goed, maar voor mij de aanschaf niet waard .
- Inge O
Dat werkt waarschijnlijk prima als je in een wedstrijdgerichte trainingsgroep zit, maar dat is bij mij niet het geval .Gudrun schreef: ↑15 jan 2022, 20:13Do en de shelties werken op target. Kika niet, te ongeduldig. Di brengt de target wel maar dat is dan weer net niet de bedoeling. In begin snoep op target, dan eventueel er op laten leggen door instructeur als die dichterbij staat en dan zelf belonen, op de target. Target eerst apart aanleren natuurlijk, zowel op afstand als op duur trainen en dan de 2 samen. Heb je zeeën tijd om te belonen er op als het goed gaat. Altijd OP de target belonen en niet uit de hand.Inge O schreef: ↑15 jan 2022, 19:21Ik zal het eens proberen .Célie schreef: ↑15 jan 2022, 16:15
- Inge O
Ik doe overigens nu zelf wel iets wat erop lijkt : beloning gooien binnen een duidelijke driehoek (plastic paaltjes), maar dat kan alleen maar thuis, en thuis doet ze de paaltjes niet zo graag als op het trainingsveld (te weinig 'in actie'?) dus dat helpt me ook niet veel vooruit.
- Gudrun
Paaltjes zijn ook stom.
Duren lang, zijn lastig, ofwel moeilijk vol te houden en saai ofwel oponthoud tot het volgende toestel.
Ik zou toch die lotusbal proberen.
Duren lang, zijn lastig, ofwel moeilijk vol te houden en saai ofwel oponthoud tot het volgende toestel.
Ik zou toch die lotusbal proberen.
- Inge O
Ja, heb ik ook al gehad, maar toch te moeilijk voor in het gras.
Ah, jammer!
- Gudrun
stukken boterhamworst, is wel vettig dus in een extra zakje doen, maar valt op, alleen zullen de baasjes van de honden ja je niet blij zijn denk ik met de achtergelaten geurtjes
- Inge O
Nee, ga ik inderdaad maar niet doen, geen vettige dingen of straks zijn het allemaal stofzuigers, heel irritant.