Meeko de pup

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Boban
Posts in topic: 1

Re: Meeko de pup

Bericht door Boban »

Manuma schreef: 21 jan 2022, 09:20 ...superleuk verhaal om te lezen...
Wat heerlijk, zo'n hond. Het is ook wel een schoonheid hoor, die oren :I:

Ben je niet soms bang dat Meeko afkijkt bij Manu en uiteindelijk ook wat meer gaat treuzelen als hij ziet dat dat ook een optie is? Ik vraag het me gewoon af hoor, dat zou bij mij dan door m'n hoofd gaan.

Verder spreek ik misschien voor m'n beurt, want ik ken de situatie niet, maar ik begrijp dat je onlangs afscheid hebt moeten nemen van een hond, Uma..? Ik zie het juist altijd als een soort van eerbetoon dat je liefde kunt geven aan een 'nieuwe' hond. Dat betekent dat je vorige hond je hart heeft opengesteld en je enthousiast heeft gemaakt voor nog een exemplaar :flower:
Veertje
Posts in topic: 11

Bericht door Veertje »

Zo fijn hè, twee van die verschillende types :mrgreen: Soms is het ook rete irritant, maar toch geniet ik er ook wel van dat de een zo anders is dan de ander.
En ik vind het knap dat hij zo makkelijk uit al die leuke situaties te roepen is. Ik heb echt niet te klagen over hoe Tess luistert, maar als er iets heel leuk is, dan moet dat wel eerst even bekeken worden hoor :oeps: Als pup/puber was dat nog vele malen erger.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 59
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Wat krijgt ie een mooie blik :I: . Wat vond je moeder van hem?

Manuma schreef: 21 jan 2022, 09:20Hij is dol op onze nieuwe auto, hij zit er zoveel rustiger in en hij kan heel leuk naar buiten kijken. Echt grappig dat we heel veel verschil merken. Heel ander hondje zo.
Kon hij in de andere auto niet naar buiten kijken? Fijn dat hij nu ook rustig is in de auto, bijzonder hoe 'kleine' dingen dan zo'n groot verschil kunnen geven.

Uma wordt nog steeds heel erg gemist, deze week weer extra. Het verhaal van Laissah is zo herkenbaar en het bracht het weer allemaal boven. Ik heb weer de ogen uit m’n kop gejankt en me weer schuldig gevoeld dat ik nu met Meeko lig te knuffelen op de bank en dat Uma’s laatste tijd zo hectisch was met een pup in huis. Ik word heen en weer gesleurd tussen vreugde om het nu en verdriet om wat het had kunnen zijn.
We praten er veel over en vriend en ik zijn het er allebei over eens dat Uma het zo leuk had gevonden met Meeko. Ik weet niet waarom maar het helpt. Die twee hadden lekker op de bank gelegen en Uma had misbruik gemaakt van zijn tafelklim-skills :LOL:
:vlinder:
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Lothian
Posts in topic: 26
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Manuma schreef: 21 jan 2022, 09:20 Kijk, ik ben gewend dat als mijn honden iets heel leuk vinden om te doen, ik ze niet weg kan roepen. Dus als ik zie dat Meeko ergens naartoe holt want YEEEY, dan zie ik al boze mensen voor me of wil ik het al opgeven. Maar als Meeko dus al in de lucht hangt om iemand heel enthousiast gedag te willen zeggen, dan kan ik hem daar dus uit roepen. Huh?
Ik snap nu waarom mensen zeggen: hij moet gewoon komen als je roept!
Wel een beetje herkenbaar :goeie: ik had Zorro, die wilde met alle honden kennismaken en spelen en luisterde voor geen meter.
Toen had ik Dalí die vreemde honden haat en Lucca die even wil snuffelen en dan doorlopen.

En nu Taro die met elke hond wil kennismaken en spelen. En elke keer verwacht ik ergens dat hij net zo slecht luistert als Zorro en 90% van de tijd verrast hij me en komt hij op de eerste Hier als een speer aangesneld, ook al is hij aan het spelen :cheer: elke keer weer genieten.
Laatst gewijzigd door Lothian op 21 jan 2022, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Manu schreef: 21 jan 2022, 09:35
Manuma schreef: 21 jan 2022, 09:20 ...superleuk verhaal om te lezen...
Wat heerlijk, zo'n hond. Het is ook wel een schoonheid hoor, die oren :I:

Ben je niet soms bang dat Meeko afkijkt bij Manu en uiteindelijk ook wat meer gaat treuzelen als hij ziet dat dat ook een optie is? Ik vraag het me gewoon af hoor, dat zou bij mij dan door m'n hoofd gaan.

Verder spreek ik misschien voor m'n beurt, want ik ken de situatie niet, maar ik begrijp dat je onlangs afscheid hebt moeten nemen van een hond, Uma..? Ik zie het juist altijd als een soort van eerbetoon dat je liefde kunt geven aan een 'nieuwe' hond. Dat betekent dat je vorige hond je hart heeft opengesteld en je enthousiast heeft gemaakt voor nog een exemplaar :flower:
Daar was ik weleens bang voor ja. Toen schreef Inge O al dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat klopt. Ik zie al vanaf het begin dat hij mij nog steeds veel leuker en belangrijker vindt dan Manu. Treuzelen komt in elk geval niet voor in Meeko’s woordenboek :LOL: Ik heb ook een filmpje gemaakt vandaag wat ik op het forum wilde posten, daarop zie je echt heel goed het verschil maar het is echt wel behoorlijk chaotisch en ik stel me lekker aan :goeie: Het duurt ook lang dus misschien is het wel heel irritant kijken, ik klets het wel vol :engel:

Wat een lieve woorden, dankjewel. Meeko was er al toen Uma overleed en het werd wel even heel anders dan ik me had voorgesteld. Zo is het ook goed, maar soms worden we er weer zo mee geconfronteerd.

Zamunda: mijn moeder vindt hem vooral heel fanatiek :lol1: Hij heeft nooit veel aandacht voor de mensen die meelopen en als hij eens aandacht heeft is het gelijk wel heel erg in your face, zeg maar. Ze vindt hem wel heel mooi en grappig natuurlijk :D
In onze andere auto liggen ze een stuk krapper en zit er aan de zijkant niet zoveel ruit als in deze. Deze auto is ook heel hoog, heeft een veel betere wegligging en rijdt een stuk stiller dus dat zal ook wel wat prettiger en rustiger liggen.
Vandaag ging ik alleen heel even bij het pompstation naar binnen om te tanken en toen ging het alarm af met Meeko erin :LOL: Daar keek hij wel even van op. Ik verdenk hem er nog steeds van dat hij het was eigenlijk :F:
Veertje schreef: 21 jan 2022, 10:23 Zo fijn hè, twee van die verschillende types :mrgreen: Soms is het ook rete irritant, maar toch geniet ik er ook wel van dat de een zo anders is dan de ander.
En ik vind het knap dat hij zo makkelijk uit al die leuke situaties te roepen is. Ik heb echt niet te klagen over hoe Tess luistert, maar als er iets heel leuk is, dan moet dat wel eerst even bekeken worden hoor :oeps: Als pup/puber was dat nog vele malen erger.
Ik vind Manu zoveel irritanter en slomer nu :goeie: Ahhh arme! Nee, het is echt leuk twee van die verschillende types te hebben. Allebei heeft gewoon echt veel leuke kanten. Manu is heerlijk relaxed en makkelijk en die doet gewoon z’n eigen ding en loopt niet in 7 sloten tegelijk. Meeko is dan weer supergraag met mij bezig en wil entertainment :cheer:
Ik vind het ook zo knap dat hij zich goed weg laat roepen. Misschien verandert dat nog binnen enkele weken :lol1:
mijke
Posts in topic: 31

Bericht door mijke »

Hahaha jouw filmpje, fantastisch! "Ziet hij er uit alsof hij veel haast heeft?" :LOL:
Wat een zaaaaaaalige pup is Meeko zeg :I: die zou ik toch zo in mn jas willen stoppen en meenemen. Lekker blij en actief en hoe die steeds enthousiast aan komt racen met zn puppenlijf voor een snoepje <3 En zo'n bijzondere kleur ogen joh! Ik kan me helemaal voorstellen hoe blij je met hem bent. En wat een contrast met Manu :lol: En jij bent ook leuk, met je droge commentaar haha, ik moest hardop lachen. Je hebt het wel zwaar hoor ik :F:
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Dat filmpje :LOL: jij bent dapperder dan ik, poeppaadje van de vissers in lopen.

Manu is prachtig en ik kijk graag naar hem en hij heeft zó'n uitstraling maar ik zou blijer worden van een Meeko geloof ik :mann: als die nog even leert zijn bal goed te zoeken is hij perfect.

Leuk om zo mee te lopen!
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 32

Bericht door Smoushond »

🤣🤣gaat het ook nog regenen sorry maar Meeko is geweldig en Manu natuurlijk ook
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 19
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Wat een leuk filmpje! Heerlijke honden allebei :I: .

Ik moest lachen want jij roept op een gegeven Mááánu! En mijn jongste zoon kijkt om: wat??? Hij heet Manuel, voor ingewijden Manu :mrgreen:
Afbeelding
Hondenpoot
Posts in topic: 6

Bericht door Hondenpoot »

Sirene schreef:Oh, hij krijgt fanatieke oogjes :I:
Dat inderdaad! Die gaat helemaal blij zijn met het sportieve leven wat hij krijgt.

Moest wel lachen om je beschrijving van de verschillen tussen de twee mannen. Heerlijk!
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Manuma

Bericht door Manuma »

mijke schreef: 21 jan 2022, 22:22 Hahaha jouw filmpje, fantastisch! "Ziet hij er uit alsof hij veel haast heeft?" :LOL:
Wat een zaaaaaaalige pup is Meeko zeg :I: die zou ik toch zo in mn jas willen stoppen en meenemen. Lekker blij en actief en hoe die steeds enthousiast aan komt racen met zn puppenlijf voor een snoepje <3 En zo'n bijzondere kleur ogen joh! Ik kan me helemaal voorstellen hoe blij je met hem bent. En wat een contrast met Manu :lol: En jij bent ook leuk, met je droge commentaar haha, ik moest hardop lachen. Je hebt het wel zwaar hoor ik :F:
Ik had het zo zwaar. Voor de 1000e keer verkouden en ik heb het zo druk met alles waar ik me druk om maak :Q: Haha! Nee ik dik het flink aan maar je moet wat als je daar in je remie loopt na een rotdag op werk en je maakt een filmpje voor het hondenforum :engel:
Hij is echt een heerlijke hond ja, echt een lot uit de loterij :I:
Smoushond schreef: 21 jan 2022, 22:41 🤣🤣gaat het ook nog regenen sorry maar Meeko is geweldig en Manu natuurlijk ook
En net na het filmpje hagel hè, en dan zo de kraag van m’n jas in over m’n rug. Echt, wat een pech :hmmm:
Lothian schreef: 21 jan 2022, 22:32 Dat filmpje :LOL: jij bent dapperder dan ik, poeppaadje van de vissers in lopen.

Manu is prachtig en ik kijk graag naar hem en hij heeft zó'n uitstraling maar ik zou blijer worden van een Meeko geloof ik :mann: als die nog even leert zijn bal goed te zoeken is hij perfect.

Leuk om zo mee te lopen!
Hahaha!
Ik denk dat heel veel mensen gillend gek van hem zouden worden. Aan de andere kant kan ik echt alles met hem doen, je kan het zo gek niet bedenken of hij doet het gewoon. Ik ben eens in een grot een ladder op geklommen met hem in m’n nek. Doet hij gewoon. Maar je moet hem wel een bepaalde vrijheid geven. Nouja, je moet niks, maar dan heb je we de leukste relatie met hem.
Meeko doet alles bijna gratis. Het is wel een heel stuk zorgelozer zo. Ik kon zelfs lekker in het bos wandelen met de hond los zonder dat ik de omgeving moest scannen :cheer:
Alfilillo schreef: 21 jan 2022, 22:45 Wat een leuk filmpje! Heerlijke honden allebei :I: .

Ik moest lachen want jij roept op een gegeven Mááánu! En mijn jongste zoon kijkt om: wat??? Hij heet Manuel, voor ingewijden Manu :mrgreen:
Hahaha! Fijn dat er in elk geval nog één Manu naar me luistert.
Hondenpoot schreef: 21 jan 2022, 23:02
Sirene schreef:Oh, hij krijgt fanatieke oogjes :I:
Dat inderdaad! Die gaat helemaal blij zijn met het sportieve leven wat hij krijgt.

Moest wel lachen om je beschrijving van de verschillen tussen de twee mannen. Heerlijk!
Ik ben zo benieuwd! Ik kan echt niet wachten, ik kijk hem groot. Ik wil zo veel dingen met hem gaan doen :cheer:

Vandaag hadden we nieuwe puppycursus en wat een verademing! Pfffffff! Ik kneep ‘m wel even want ik had er zo de balen van bij de vorige dat ik er soms wel 3 dagen lang tegenop keek. Maar het was meteen al precies goed, helemaal passend bij mijn gevoel en deze vrouw keek meteen goed naar de individuen en kon me heel fijn helpen met Meeko. Ik heb kort uitgelegd waar ik vandaan kom (zelfstandige rassen) en dat ik nu al maanden cultuurshock beleef zoals jullie dat zo mooi schreven :Q: Dat ik alleen maar enthousiaster raak hoe langer het duurt, maar nog heel veel moet ontdekken en leren.
Les 1 draaide voor mij gelijk om het even ‘uit’ kunnen zetten, want Meeko plakt wel heel erg aan mij en staat ongeveer de hele tijd: gaanwedoengaanwedoengaanwedoen?
Echt zo fijn! Ik ben helemaal gelukkig en vind het jammer dat ik nu weer een week moet wachten.

Vriend is trouwens echt goed om. Die ging gisteren al uit zichzelf met Meeko wandelen :80: Hij heeft alleen een behoorlijk zware stem en toont altijd weinig emotie, dus Meeko vindt hem niet zo interessant en luistert niet zo best :engel: Maar daar wist ik wel wat op. En hoewel vriend altijd roept dat hij honden die dàt doen, stom vindt, leek hij wel degelijk heel enthousiast :idea: De bal!
Hij heeft nu dus een werpstok maar die mag hij van mij nog niet gebruiken. Ik ben benieuwd of hij gaat luisteren want mijn overwicht op Manu is nog wel wat groter dan op vriendlief, gek genoeg :hmmm: In elk geval is hij heel erg gelukkig met een hond die de bal gaat halen. Hij begrijpt niet waarom honden dat leuk vinden en vindt het dom staan, maar kennelijk is het toch ook wel heel leuk :LOL: En hij wil dat Meeko dock-diving gaat doen. Grootse plannen dus hier :mrgreen:
Yvette
Posts in topic: 39
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Manuma schreef: 22 jan 2022, 21:23 En hij wil dat Meeko dock-diving gaat doen. Grootse plannen dus hier :mrgreen:
:mrgreen: Zo grappig! Ben benieuwd straks!
Arno roept ook bijna elke dag dat hij Barrie steeds leuker vindt, hij heeft nu canicross plannen, dat vind ik ook leuk maar gister vroeg mijn moeder aan hem of hij geen agility wilde gaan doen en toen zei hij nee, ik hou niet van aanleren, dat mag Yvette doen dan zien we wel hoe het loopt :O: no way! :mep: rennen mag ie, rénnen! Verder niks! :LOL:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Ipanema
Posts in topic: 7
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

Wat een heerlijk filmpje :LOL: Heb er hardop om gelachen.

Georges heeft ook echt een eigen agenda, daar tegenover is Billie ook een hele verademing :mann: Het voelt ook echt als samenwerken, hè ? Af en toe intens, ben ik met je eens, maar toch wel echt heel leuk :mrgreen:
HillieS
Posts in topic: 18
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Wat een leuk filmpje zo, geeft een leuk inkijkje in de 2 verschillende karakters :mrgreen:
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Alles gaat heel goed hier, niet veel te melden eigenlijk. Behalve foto’s :cheer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Groooot!
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 46
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Hahaha, de idee dat hij in het mandje ligt is al genoeg :F: .
mijke
Posts in topic: 31

Bericht door mijke »

Hij is prachtig!
Alfilillo
Posts in topic: 19
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Wat een prachtige intense blik heeft hij toch. En die strepen op zijn kop zijn zo mooi. Als een soort tijgeroogsteen of zo.
Maar jouw zoontje mag er ook zijn. Wat ontzettend schattig en dat brilletje staat hem leuk :I:
Afbeelding
Heleboelie
Posts in topic: 5

Bericht door Heleboelie »

Oh!
Die oortjes lijken wel fluweel!
Heleboelie

69CEC57C-2DD9-466F-8A65-6D0CAB67FD66

Oh

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heleboelie

Heleboelie schreef:69CEC57C-2DD9-466F-8A65-6D0CAB67FD66

Oh Afbeelding

Sorry, mijn telefoon doet raar Afbeelding

katerke

Bericht door katerke »

Hij is prachtig
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 14

Bericht door Tamara »

Dat donkere snoetje van Meeko :I: Wat is hij prachtig, met een mooie wijze uitsraling. En jullie zoontje is ook cute; zo leuk dat hij met Meeko op groeit :)
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 7

Bericht door blondie »

Prachtig!
Plaats reactie