Hij is echt de clown van het groepje, kon alleen hem gebeuren
Onze Barrie! Long time no see - update pag. 26
- Yvette
- Posts in topic: 191
- Honden: 1
- Welke: Toy Poedel
- Contacteer:
Re: Onze Barrie!
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
- Yvette
- Contacteer:
Ja dat is ook wel vreemd. Op de hondenschool is het hetzelfde, daar is hij wel overmatig enthousiast maar dat is prima, geen spoortje angst of onzekerheid te bekennen daar.Inge O schreef: 23 jan 2022, 09:02 Wel gek (maar wel goed natuurlijk) dat hij dan wel zo relax is met alle vreemde honden op je werk, geen enkele jonge hond komt met zoveel vreemde honden in contact waarschijnlijk.
Maar goed, geeft wel goede hoop voor de rest van de wereld dat dat ook wel weer goed komt. Als ik nou niet teveel onhandige situaties creëer (heb er laatste tijd een light abonnement op geloof ik) dan zal de rest ook wel snel weer goedkomen hoop ik.
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
Wat een heerlijk leven toch als je altijd mee naar het werk kan
en zo lief hoe hij op je wacht in de badkamer

- Hondenpoot
- Posts in topic: 16
Zou dat te maken kunnen hebben dat hij weet dat er daar honden zijn en dat het hem buiten kan “overvallen”? Je weet niet waar of wanneer er een hond aan komt.Yvette schreef:Ja dat is ook wel vreemd. Op de hondenschool is het hetzelfde, daar is hij wel overmatig enthousiast maar dat is prima, geen spoortje angst of onzekerheid te bekennen daar.Inge O schreef: 23 jan 2022, 09:02 Wel gek (maar wel goed natuurlijk) dat hij dan wel zo relax is met alle vreemde honden op je werk, geen enkele jonge hond komt met zoveel vreemde honden in contact waarschijnlijk.
Maar goed, geeft wel goede hoop voor de rest van de wereld dat dat ook wel weer goed komt. Als ik nou niet teveel onhandige situaties creëer (heb er laatste tijd een light abonnement op geloof ik) dan zal de rest ook wel snel weer goedkomen hoop ik.
Ik merk bij Vie ook dat het per dag kan verschillen. De ene dag denk ik van “nou gaat echt de goede kant op”. En dan de volgende dag kan ze dan ineens heel onzeker zijn. Gelukkig zijn die dagen wel in de minderheid maar ik kan mijn vinger er niet op leggen waar het in zit.
En met die ballenbak haha. Heb helemaal een beeld.
- Inge O
- Posts in topic: 40
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ja, zou wel kunnen kloppen. Schrik om te schrikken zou je het kunnen noemen, en dat gaat wel samen met die algemene emotie van onzekerheid waar ik het eerder over had.Hondenpoot schreef: 23 jan 2022, 19:31 Zou dat te maken kunnen hebben dat hij weet dat er daar honden zijn en dat het hem buiten kan “overvallen”? Je weet niet waar of wanneer er een hond aan komt.
- Yvette
- Contacteer:
Ik denk het inderdaad ook. Thuis en op m'n werk behoed ik hem natuurlijk voor ongein en daar lukt dat ook altijd. Als er ooit al eens iets gebeurd dan heeft hij daar tig waarschuwingen aan vooraf gehad en dan kan hij het ook gewoon goed handelen. Niks aan de hand.Inge O schreef: 23 jan 2022, 19:43Ja, zou wel kunnen kloppen. Schrik om te schrikken zou je het kunnen noemen, en dat gaat wel samen met die algemene emotie van onzekerheid waar ik het eerder over had.Hondenpoot schreef: 23 jan 2022, 19:31 Zou dat te maken kunnen hebben dat hij weet dat er daar honden zijn en dat het hem buiten kan “overvallen”? Je weet niet waar of wanneer er een hond aan komt.
Maar buiten heb ik hem niet kunnen behoeden voor een aantal minder fijne ervaringen dus ik begrijp hem wel. Het heeft echt tijd en meer goede ervaringen nodig om het vertrouwen weer terug te krijgen.
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
- Yvette
- Contacteer:
Hij is weer gegroeid hoor
Hij sprong nu zelf op dit stukje toen ik aan hem vroeg waar z'n speeltje was
het is een stukje aanrecht eigenlijk, behoorlijk hoog! Maar is geen probleem zei hij

Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
- Hondenpoot
- Posts in topic: 16
Die knuffel is ineens zo klein haha.
Vind hem trouwens zo wijs kijken voor een pup. Of komt dat door zijn wenkbrauwen?
Vind hem trouwens zo wijs kijken voor een pup. Of komt dat door zijn wenkbrauwen?
- Yvette
- Contacteer:
Ja dat is wel leuk hè, ik wil dat ook doen met die foto's waarop we hem optillen maar die schiet er steeds bij in om te maken, kijken of het morgen misschien weer eens lukt.HillieS schreef: 26 jan 2022, 10:13 Leuk weer zeg! Ga je een collage maken van de poseerfoto's als hij een jaar is?
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
- Yvette
- Contacteer:
Nou hij heeft wel echt een serieuze blik, vind ik ook. Niet zo pupperig meer. Hij hoeft soms alleen maar te kijken en dan krijgt hij z'n zin al van Freek bijvoorbeeld.Hondenpoot schreef: 26 jan 2022, 10:25 Die knuffel is ineens zo klein haha.
Hier nog een paar foto's
Toch nog wel een beetje puppy gelukkig.

Zo fijn dat het weer wat langer licht is, kan ik na het werk nog even de polder in.

Hij is een soort kangaroe, hij kan echt enorm lang op z'n achterpoten staan en lopen, iedereen moet er om lachen, het is ook echt een gek gezicht.

Krukjes foto's
(ik ga zo m'n keuken maar weer eens poetsen want man man man wat een drama

Vanmorgen liep ik al heel vroeg weer in de polder, de bedoeling was om hem lekker moe te maken zodat hij alleen thuis kon blijven terwijl ik met Freek naar hoopers was. De uitwerking was alleen niet helemaal zoals gepland
Maar goed, ik had dus wel knappe foto's gemaakt vanmorgen

Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
Wat grappig dat hij zo opspringt
dat alleen blijven is toch wel een van de moeilijkste dingen denk ik in het eerste jaar

- Ipanema
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Wat een enorm knappe hond is het toch
Ik herken je verhalen met Barrie wel een beetje in mijn ervaring met Georges. Hij is ook nogal snel bezorgd en heel erg gefocust op één persoon.
Die kangoeroe-pose is hilarisch
(En wat een mooie halsband heeft hij !)
Ik herken je verhalen met Barrie wel een beetje in mijn ervaring met Georges. Hij is ook nogal snel bezorgd en heel erg gefocust op één persoon.
Die kangoeroe-pose is hilarisch
Haha wat een reus naast die knuffel! Die kangaroepose wtf
Hij is wel echt heel mooi gebouwd zeg.
- Yvette
- Contacteer:
Het is echt een maf gezicht jamijke schreef: 28 jan 2022, 17:17 Haha wat een reus naast die knuffel! Die kangaroepose wtfHij is wel echt heel mooi gebouwd zeg.
Ik heb wel goede hoop dat het straks over gaat als hij wat ouder wordt, dat bezorgde dan toch. Hij is in een hoop andere situaties gewoon normaal, van de week in de Intratuin geweest, gewoon gezellig daar, op de konijnen na, die waren wel angstaanjagend, zijn ook niet te vertrouwen die beesten natuurlijkIpanema schreef: 28 jan 2022, 17:13 Wat een enorm knappe hond is het toch![]()
Die kangoeroe-pose is hilarisch![]()
De halsband heb ik nieuw van BullyBillows, ben er wel blij mee! Dank je!
Het maakt me altijd snel een beetje zenuwachtig, bang dat de buren er last van hebben en ik voel me dan beperkt om even naar de winkel te gaan ofzo. Maar ik weet dat het goedkomt, met Tobias hadden we hetzelfde en met Freek ook. Het is een nadeel wat bij het voordeel van mee naar je werk nemen hoort. Ik moet echt momenten creëren om ze alleen te laten, dat was tot voor de kerst dus helemaal geen probleem maar na die drie weken vakantie is het dat blijkbaar ineens wel. Moeten we weer even opbouwen, een half uur gaat goed.Smoushond schreef: 28 jan 2022, 15:14 Wat grappig dat hij zo opspringtdat alleen blijven is toch wel een van de moeilijkste dingen denk ik in het eerste jaar
We hadden nog geprobeerd om het vandaag anders te plannen maar dat lukte niet met Arno zijn werk. Ik had van alles voorbereid maar het was toch net te krap in de tijd om eerst voldoende rust te creëren voor ik vertrok denk ik. Vanmiddag kinderen uit school halen was geen enkel probleem, gelukkig.
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
Ja en juist als je er zenuwachtig van wordt voelen ze dat ook weer aan 
Maar ik heb makkelijk praten met mijn oppas in huis
Maar ik heb makkelijk praten met mijn oppas in huis

- Yvette
- Contacteer:
Zomaar wat dagelijkse spam

Van de week had ik afgesproken met @Eefsel en Maggie, dat was leuk! Barrie moest heel even ontdooien toen hij Maggie zag maar al snel was het aan

Vandaag nog wat in de tuin op de foto gezet, niks bijzonders, gewoon leuk. Ik ben blij met hem, hij ontwikkelt zich weer de goede kant op en maakt sommige dagen ineens hele sprongen vooruit

Wat een verschil in koppie met de foto in mijn onderschrift hè

Van de week had ik afgesproken met @Eefsel en Maggie, dat was leuk! Barrie moest heel even ontdooien toen hij Maggie zag maar al snel was het aan

Vandaag nog wat in de tuin op de foto gezet, niks bijzonders, gewoon leuk. Ik ben blij met hem, hij ontwikkelt zich weer de goede kant op en maakt sommige dagen ineens hele sprongen vooruit

Wat een verschil in koppie met de foto in mijn onderschrift hè
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
- HillieS
- Posts in topic: 23
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Wat een knapperd is hij toch!
En leuk met Maggie!
En inderdaad een flink verschil met je onderschrift ja, grappig zeg
En leuk met Maggie!
En inderdaad een flink verschil met je onderschrift ja, grappig zeg

- Inge O
- Posts in topic: 40
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik blijf deze kleur denk ik toch de mooiste vinden, hij lijkt erg op ..... (naam vergeten
) van Suzanne (van de Laekense) en die vond ik ook altijd prachtig
.
- Célie
- Posts in topic: 12
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Hij kijkt nog steeds wel wat onzeker haha, ik moet zo lachen als hij in kangoeroestand staat.