Honden stelen voor hondengevechten, broodje aap?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
EchoMira
Posts in topic: 10
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Honden stelen voor hondengevechten, broodje aap?

Bericht door EchoMira »

Oh. Nee. Dat is hier niet zo.
Maar dat is ook omdat je ze geleerd hebt van spullen af te blijven. Ze mogen niet zomaar dingen pakken en aan de kant gooien dus waarom verwacht je het nu wel?

Maar iets heel bewust in of uit de mand te leggen doen ze wel. Meestal in.
Lothian
Posts in topic: 9
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Nou ja, hier gaan ze met een verdrietig gezicht op een houten blok liggen dat ze uit hun eigen speelgoeddoos hebben gepakt en een uurtje geleden zelf in hun mand hebben gelegd... geen spullen die ze niet aan mogen raken.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 10
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ondertussen...Mira:

Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 7

Bericht door ranetje »

Inge O schreef: 22 jan 2022, 18:47 Ik vind het eigenlijk raarder dat ze zouden blaffen in dat soort situaties dan dat ze dat niet zouden doen, wíj vinden roepen om hulp normaal, maar hoezo zou een hond dat moeten vinden? Daarvoor moet hij om te beginnen al beseffen dat een mens hem kan helpen, daarvoor moet je je al in een ander kunnen verplaatsen. En daarbij moet hij ook nog eens beseffen dat diegene die zoekt hem niét kan zien, maar wel hoort.
Allemaal richting hogere wiskunde voor de doorsnee hond vrees ik.
Nu je dit schrijft herinner ik me een lastige situatie waar Ita in verzeild raakte.
Die "riep" toen wel.

Ze was op een training op een haas gestoten en was daar achteraan gegaan.
Dat was op een bedrijventerrein waar ook nog nieuw werd bijgebouwd.
Achter zo'n haas let je niet zo op waar je loopt.
Ita was achter dat haas onder een hek van de bouw door geschoten.
Toen ik haar floot omdat ik haar niet meer hoorde (ze was altijd luid achter wild) hoorde ik haar blaffen "woef .. woef"
Toen werd het weer stil, maar ze kwam niet...........
Weer gefloten en weer hoorde ik "woef .. woef"
Zo kon ik met af en toe fluiten op haar "woef .. woef" geluid afgegaan en vond ik haar "gevangen" achter de bouwhekken.

Ita kon me dus roepen toen ik haar riep.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 19
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 22 jan 2022, 21:18 Nou ja, hier gaan ze met een verdrietig gezicht op een houten blok liggen dat ze uit hun eigen speelgoeddoos hebben gepakt en een uurtje geleden zelf in hun mand hebben gelegd... geen spullen die ze niet aan mogen raken.
Hier ook, heeft inderdaad niks te maken met wat dan ook verbieden want het gebeurt net zo goed met een speeltje dat er middenin ligt.
Méé uit de mand nemen, ja, dat gebeurt natuurlijk, maar als het in de weg ligt het gewoon pakken, 10 cm buiten de mand liggen en daarna erin gaan liggen heb ik nog nooit gezien, en ook nog nooit van gehoord dat honden dat doen.

Maar de speekwoordelijke uitzondering zal er altid wel zijn.
ranetje schreef: 22 jan 2022, 21:46 Ita kon me dus roepen toen ik haar riep.
Mooi dat dat in een voorbeeld hebt meegemaakt, ik zou het van de mijne dus echt niet weten.
Dennenappel
Posts in topic: 2

Bericht door Dennenappel »

EchoMira schreef: 22 jan 2022, 20:13
Inge O schreef: 22 jan 2022, 20:07
EchoMira schreef: 22 jan 2022, 19:33
Ik heb zelf vooral geleerd de intelligentie van honden niet te onderschatten. Ze verrassen me strijk en zet aan de slimmere kant.
Mij heel vaak ook wel, en toch kan ik dat dan weer niet rijmen met soms weer héél erg domme acties (of juist gebrek daaraan). Ik neem hun dat ook niet kwalijk, wel het tegendeel, ik heb er juist meestal schrik voor dat mensen de intelligentie van honden zouden overschatten, dat schept vaak totaal verkeerde verwachtingen.
Ja. Daar heb ik ook wel beeld bij.
Wat bedoel jij bijvoorbeeld?

Ik denk vooral aan een hond die terwijl hij alleen in de gang gepoept heeft dan bij thuiskomst een klap krijgt omdat hij weet dat hij dat niet mag.

Ik onderschat ze niet meer.
Hoe langer ik honden heb, hoe meer ik zie en hoe meer ik me verwonder.

Dat ze iets niet uit de mand halen bijvoorbeeld, kan ook zijn omdat het ze niet interesseert? Wij zouden het zelf weg halen maar misschien hebben zij geen last van dat ding in hun mand. Of gaan ze net zo lief ergens anders liggen.

Daarnaast zijn er ook hele intelligente mensen die domme dingen kunnen doen dus het een sluit het ander niet uit :F:

Dat stil blijven als je vast zit in een struik vraag ik me ook af.
Ik denk(!) over mijn honden: Joe wurmt zich geheid zelf los of komt niet vast te zitten.
Cash wacht maar als ze me hoort roepen en niet kan komen, gaat ze reageren/blaffen.

En dan Sue.
Die blijft zeker rustig wachten zonder geluid.
Weet niet of dat dom is. Hij weet namelijk dat ik en de andere honden hem altijd in de gaten hou dus dat er vanzelf hulp komt als er wat is.
Heeft hij zo geleerd uit ervaring.

Dus ik denk niet meer zo gauw aan dom.
Inge O

Bericht door Inge O »

Dennenappel schreef: 23 jan 2022, 09:46 Dat ze iets niet uit de mand halen bijvoorbeeld, kan ook zijn omdat het ze niet interesseert? Wij zouden het zelf weg halen maar misschien hebben zij geen last van dat ding in hun mand. Of gaan ze net zo lief ergens anders liggen.
Nee ik heb het dus alleen over de situatie waarin de hond overduidelijk wél in zijn mand wil gaan liggen maar daardoor gehinderd wordt door een voorwerp dat hij prima even vast kan pakken om het 10cm verder te leggen.

Moet een heel moeilijk iets zijn want het feit alleen lijkt al heel moeilijk te begrijpen :roll: .
Dennenappel

Bericht door Dennenappel »

:80: Zo dan.
Ik begreep je wel.
Ik vind het gewoon niet persé dom.
Inge O

Bericht door Inge O »

Ondertussen heb ik van Karma in ieder geval het bewijs dat ze niks zegt als ze opgesloten zit, ik kopiëer even van fb :F: :

'Wahaha, daarnet me (alweer een keer) een kriek gelachen met Karma.
Ik ging zoals altijd 's avonds de ponietjes voeren, dus natuurlijk lopen de honden dan in de buurt, zekeer ook omdat ze weten dat zij daarna eten krijgen.
Af en toe krijgen ze, vóór we naar binnen gaan, ook allemaal een speeltje en speel ik daar met hen nog even mee.
Raar, 4 honden hadden hun speeltje opgehaald en waren er al druk mee aan het rondspurten, maar nummer 5 - Karma - niet, zééééér vreemd want dat mist ze nooit, en ze hoort me hoe dan ook spelen met de andere.
Binnen gekeken : geen Karma, naaahhh, hoe kan dát nu? Weer naar buiten, rondkijken : geen Karma - luid roepen, géén Karma....... :80: ??????
Dat klopte van geen kanten, waar zat dat beest nu? Ik ging wat dieper de tuin in, keek overal rond en zag vanuit de verte precies Guust-de-kat in het tuinhuis vlak voor zijn ingangetje zitten, maar dat kon niet, want Guust zat een meter verder buiten naar ons te kijken???

Jaaaa-aahhhh, was het toch wel Karma die ik per vergissing had opgesloten zeker :LOL: !!!!!!'

Afbeelding
jenn90
Posts in topic: 1

Bericht door jenn90 »

Ik ga het eens uitproberen met een speeltje op hun plek, lucky gaat er iig boven op liggen.
Wat rally heel slim deed als hij een plekje op de bank wilde hebben maar die bezet was ging hij naar buiten en een blafje waar vervolgens alle honden op regeerden en hij snel naar binnen op de bank liggen, na 1 keer denk je dat is toeval maar hij deed het vaker (niet iedere dag) en alle honden iedere keer braaf reageren :LOL:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

jenn90 schreef: 07 feb 2022, 21:14 Ik ga het eens uitproberen met een speeltje op hun plek, lucky gaat er iig boven op liggen.
Om zoiets uit te proberen zou ik juist geen speeltje nemen maar een neutraal voorwerp. Bij een speeltje is er altijd nog de beïnvloeding door het feit dat ze het een leuk voorwerp vinden dat ze ook zomaar voor het plezier oppakken.
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

jenn90 schreef: 07 feb 2022, 21:14 Ik ga het eens uitproberen met een speeltje op hun plek, lucky gaat er iig boven op liggen.
Wat rally heel slim deed als hij een plekje op de bank wilde hebben maar die bezet was ging hij naar buiten en een blafje waar vervolgens alle honden op regeerden en hij snel naar binnen op de bank liggen, na 1 keer denk je dat is toeval maar hij deed het vaker (niet iedere dag) en alle honden iedere keer braaf reageren :LOL:
Ik vind het wel een grappig experiment :smile: Ik ga het ook eens uitproberen, maar dan wel met een neutraal voorwerp. Ik vermoed dat heel misschien Amy er wel een oplossing voor bedenkt en de rest inderdaad maar ergens anders gaat liggen :F:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Diana schreef: 08 feb 2022, 08:53 Ik vermoed dat heel misschien Amy er wel een oplossing voor bedenkt
Als die 'oplossing' graven zou zijn (waardoor het verschuift) reken ik het niet goed, want dat is een toevallige oorzaak--> gevolg en werkt niet op elke plek :F: .
Marlett
Posts in topic: 5

Bericht door Marlett »

Inge O schreef: 07 feb 2022, 20:10 Ondertussen heb ik van Karma in ieder geval het bewijs dat ze niks zegt als ze opgesloten zit, ik kopiëer even van fb :F: :

'Wahaha, daarnet me (alweer een keer) een kriek gelachen met Karma.
Ik ging zoals altijd 's avonds de ponietjes voeren, dus natuurlijk lopen de honden dan in de buurt, zekeer ook omdat ze weten dat zij daarna eten krijgen.
Af en toe krijgen ze, vóór we naar binnen gaan, ook allemaal een speeltje en speel ik daar met hen nog even mee.
Raar, 4 honden hadden hun speeltje opgehaald en waren er al druk mee aan het rondspurten, maar nummer 5 - Karma - niet, zééééér vreemd want dat mist ze nooit, en ze hoort me hoe dan ook spelen met de andere.
Binnen gekeken : geen Karma, naaahhh, hoe kan dát nu? Weer naar buiten, rondkijken : geen Karma - luid roepen, géén Karma....... :80: ??????
Dat klopte van geen kanten, waar zat dat beest nu? Ik ging wat dieper de tuin in, keek overal rond en zag vanuit de verte precies Guust-de-kat in het tuinhuis vlak voor zijn ingangetje zitten, maar dat kon niet, want Guust zat een meter verder buiten naar ons te kijken???

Jaaaa-aahhhh, was het toch wel Karma die ik per vergissing had opgesloten zeker :LOL: !!!!!!'

Afbeelding
Haha, het zou ook zomaar kunnen dat ze denkt dat het de bedoeling is en dat ze daarom 'braaf' haar snuit houdt. Als ik mijn honden in de tuin laat en zelf binnen zit, hebben ze wel een blaf die aanduidt dat ze naar binnen willen. Heeft Karma dat dan ook niet?
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Inge O schreef: 08 feb 2022, 09:15
Diana schreef: 08 feb 2022, 08:53 Ik vermoed dat heel misschien Amy er wel een oplossing voor bedenkt
Als die 'oplossing' graven zou zijn (waardoor het verschuift) reken ik het niet goed, want dat is een toevallige oorzaak--> gevolg en werkt niet op elke plek :F: .
Wat ben jij streng :lol1: :zweep:
We zullen zien :E:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Marlett schreef: 08 feb 2022, 11:07
Haha, het zou ook zomaar kunnen dat ze denkt dat het de bedoeling is en dat ze daarom 'braaf' haar snuit houdt. Als ik mijn honden in de tuin laat en zelf binnen zit, hebben ze wel een blaf die aanduidt dat ze naar binnen willen. Heeft Karma dat dan ook niet?
Ja, dat zal ze zeker gedacht hebben, maar dat denken ze hier al snel.

En nee, blaffen om naar binnen te willen kunnen ze ook niet op oefenen want zo werkt het hier niet : in hun hondenhuisdeel mogen ze continu binnen en buiten naar believen (deur staat open) dus hoeven ze niet te blaffen, en aan 'mijn deur' hoeven ze ook niet te blaffen want ze komen alleen 's avonds in woonkamer/keuken, en dat gaat dan nooit via de terrasdeur, maar achterom.

Uitzondering : Relax komt wel binnen overdag maar die gaat daarvoor braaf en stil bij de deur staan tot ik de goedheid heb om die open te maken :F: .
Inge O

Bericht door Inge O »

Diana schreef: 08 feb 2022, 11:17
Inge O schreef: 08 feb 2022, 09:15
Wat ben jij streng :lol1: :zweep:
We zullen zien :E:
Nou, oké, omdat jij het bent wil ik wel een kleine uitzondering voorzien :engel: : als 'het ding' in een kleine mand ligt (dan bedoel ik : klein genoeg dat de hond met wat gewriemel en geschuif niet naast het voorwerp kan gaan liggen) en het zou op zo'n manier verkrablegd :F: worden dat het echt netjes op de kant gaat en blijft liggen dan zou het nog iets kunnen betekenen :F: .
Maar dus niet : het ligt op de bank, hond krabt een keer en het valt eraf, dat valt hier niet onder doelbewust :mrgreen: .
Ramiek
Posts in topic: 1

Bericht door Ramiek »

Veertje schreef:
Diana schreef: 20 jan 2022, 15:58
ranetje schreef: 20 jan 2022, 14:48 Nogal vreemd ja.

Ook raar dat die hond daar doodstil is blijven worstelen om los te komen.
Ze zullen toch heus wel geroepen hebben?
Dan gaat zo'n hond toch geluid geven? :scratch:
Ja, dat was hier onlangs aan de hand met de hond van een huis verderop in de straat. Ik hoorde 's nachts constant geblaf en al hoor je hier wel vaak ergens in de verte een hond blaffen, dit was echt anders. Dus ik ben om vijf uur 's nachts met mijn zaklampje gaan kijken, maar het licht was te zwak om veel te kunnen zien en ik kon niet vinden waar het geblaf vandaan kwam. Toen het licht was, ben ik teruggegaan (het geblaf hoorde ik nog steeds) en zag ik twee huizen verderop een hond in de uiterste hoek van de tuin liggen. Er was duidelijk iets niet in orde met de hond, maar het was te ver weg om te zien wat er aan de hand was. De mensen van het huis waar de hond bij hoorde, waren er niet.
Ik heb mijn buren wakker gemaakt en mijn buurjongen is over het hek geklommen om te kijken wat er met de hond was. Die zat helemaal verstrikt in een stuk ijzerdraad - met dat ze zich heeft proberen los te trekken, is het waarschijnlijk alleen strakker komen te zitten. Hij heeft het ijzerdraad er voorzichtig afgehaald, maar de hond kon niet meer opstaan en wilde ook niet eten of drinken. Hij heeft ook de eigenaren gebeld en die arriveerden iets later ook. Helaas is de hond bij de dierenarts ingeslapen, omdat er inwendig te veel schade was :cry: :ugh:

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb die hond dus urenlang horen blaffen honderden meters verderop (en mijn oren zijn niet al te best).
Ik weet niet hoe groot dat erf is, maar het lijkt me dat je eerst op je hele erf gaat zoeken en dan die hond dus wel zou horen? :scratch:
Jee wat een vreselijk verhaal! Toch wel fijn dat jij zo oplettend gehandeld hebt, heeft het hondje toch nog veel leed bespaard.

Maar zouden alle honden gaan blaffen? Ik zie Finn er bijvoorbeeld wel voor aan om gewoon stilletjes af te wachten tot het probleem zichzelf oplost. Mits niks hem pijn doet dan. Nu kan ik me ergens bij een rottweiler dan weer niet voorstellen dat die stilletjes zijn als er iets aan de hand is.

Maar dat je niet je hele erf afzoekt, snap ik ook niet. Je gaat toch vanzelf uit wanhoop in alle onmogelijke hoekjes kijken na een paar dagen denk ik?
Dat geluid geven weet ik miet, hier een hond gehad die in de sloot achter ons huis terecht was gekomen en klemzat tussen een dorfplank en de walkant, ze kwam er zelf nietuit maar gaf geen kick, ook niet op ons roepen
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Inge O schreef: 22 jan 2022, 20:23 Nee, eerder heel simpele dingen : je legt iets in de favoriete mand van de hond wat hem verhindert om erin te gaan liggen. Iets wat niet te groot is en hij dus simpel op zou kunnen pakken en ernaast zou kunnen leggen.

Geen hond (letterlijk dan) die dat gewoon gaat oppakken, naast zijn mand gaat leggen en dan weer in de mand gaat, als ze al iets doen komen ze niet verder dan wat gaan krabben/graven in de mand in de hoop dat ze er dan naast kunnen gaan liggen.
Ik moest net weer aan dit topic denken. De honden hadden hun voer op plastic campingbordjes gekregen. Dalí pakte die van hem net op en nam 'm mee naar een mand om grondig uit te likken. Daarna kwam Lucca naar die mand (haar favoriet) en ze ligt nu bovenop dat bordje. :Q:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 16 feb 2022, 07:23 Daarna kwam Lucca naar die mand (haar favoriet) en ze ligt nu bovenop dat bordje. :Q:
Dat dus :LOL: .

Kan je dat nu rijmen met hoe intelligent ze kunnen lijken op andere vlakken :F: ?
Inge O

Bericht door Inge O »

Inge O schreef: 16 feb 2022, 08:53
Lothian schreef: 16 feb 2022, 07:23 Daarna kwam Lucca naar die mand (haar favoriet) en ze ligt nu bovenop dat bordje. :Q:
Dat dus :LOL: .

Kan je dat nu rijmen met hoe intelligent ze kunnen lijken op andere vlakken :F: ?
@Lothian : ik zag er net weer eentje voorbijkomen op fb, een jonge Hovawart die vond dat hij geen plaats meer had in zijn mand :LOL:

Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

:LOL: zeehonden zijn zwaar hoor, die verplaats je niet zomaar!
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 01 mar 2022, 20:15 :LOL: zeehonden zijn zwaar hoor, die verplaats je niet zomaar!
Vooral voor de hersenen, zo te zien :LOL: .
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Ik heb Diem het 1x zien doen: speeltje wat op een kussen lag oppakken en aan de kant leggen om vervolgens op kussen neer te ploffen.
Het zag er zeer doelbewust uit maar inderdaad zo een heel onverwachte actie voor een hond dat ik heel verbaasd was en het me goed kan herinneren. Het was ook geen speelgoed waar hij mee speelde.
Het is bij die ene keer gebleven maar hij lag sowieso zeer zelden op dat kussen waar Mies wel eens haar speelgoed liet slingeren.
Had eigenlijk eens wat op het kussen waar hij wel soms op lag moeten neerleggen, niet aangedacht.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

pioenroos schreef: 01 mar 2022, 20:29 Ik heb Diem het 1x zien doen: speeltje wat op een kussen lag oppakken en aan de kant leggen om vervolgens op kussen neer te ploffen.
Het zag er zeer doelbewust uit maar inderdaad zo een heel onverwachte actie voor een hond dat ik heel verbaasd was en het me goed kan herinneren. Het was ook geen speelgoed waar hij mee speelde.
Het is bij die ene keer gebleven maar hij lag sowieso zeer zelden op dat kussen waar Mies wel eens haar speelgoed liet slingeren.
Had eigenlijk eens wat op het kussen waar hij wel soms op lag moeten neerleggen, niet aangedacht.
Kijk, eigenlijk weer net zo raar : één keer, is al heel knap, maar waarom dan gewoon niet altijd als het nodig is?
Plaats reactie