Logi heeft uitgezaaide prostaatkanker
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Re: Logi heeft uitgezaaide prostaatkanker
Ik had het nog niet gelezen, wat een klote nieuws Je mooie en lieve Logi
Hopelijk kan je er nog een fijne tijd aanknopen voor jullie
Hopelijk kan je er nog een fijne tijd aanknopen voor jullie
- Kruimel
- Posts in topic: 9
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Ja daar was ik ook bang voor. Hoe lang na het beginnen met de pred begon dat bij Amoz?Diana schreef: ↑18 feb 2022, 12:23 Wat ontzettend rot Hopelijk kunnen jullie desondanks nog een mooie tijd samen hebben.
Ben maar blij dat je niets merkt van de drink- en vraatzucht vanwege de prednison. Amoz heeft twee keer kort prednison gehad na een operatie en hij had daar wel enorm veel last van. Hij moest er ongeveer twee keer per nacht uit om te plassen en was overdag alleen maar bezig met eten, eten, eten, is er ergens eten? Dat was echt niet leuk meer, ik was blij dat het snel normaliseerde toen we konden stoppen met de pred.
Het duo Olie en Bol
- Tiny
- Honden: 1
- Welke: Siberian Husky
blijft kut
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Heel snel al, na een dag of twee.Kruimel schreef: ↑18 feb 2022, 12:51Ja daar was ik ook bang voor. Hoe lang na het beginnen met de pred begon dat bij Amoz?Diana schreef: ↑18 feb 2022, 12:23 Wat ontzettend rot Hopelijk kunnen jullie desondanks nog een mooie tijd samen hebben.
Ben maar blij dat je niets merkt van de drink- en vraatzucht vanwege de prednison. Amoz heeft twee keer kort prednison gehad na een operatie en hij had daar wel enorm veel last van. Hij moest er ongeveer twee keer per nacht uit om te plassen en was overdag alleen maar bezig met eten, eten, eten, is er ergens eten? Dat was echt niet leuk meer, ik was blij dat het snel normaliseerde toen we konden stoppen met de pred.
Net het andere topic gelezen. Wat een rot-uitslag. Hoop dat jullie de tijd krijgen hem nog even lekker te verwennen. Toen LP ging was dat zo plotseling, van de ene op de andere dag weg. Sterkte de komende tijd.
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Wat rot Kruimel, sterkte.
- Kruimel
Ok, we zitten nu op dag 4. Maar kan nog komen natuurlijkDiana schreef: ↑18 feb 2022, 12:54Heel snel al, na een dag of twee.Kruimel schreef: ↑18 feb 2022, 12:51Ja daar was ik ook bang voor. Hoe lang na het beginnen met de pred begon dat bij Amoz?Diana schreef: ↑18 feb 2022, 12:23 Wat ontzettend rot Hopelijk kunnen jullie desondanks nog een mooie tijd samen hebben.
Het duo Olie en Bol
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Wat een rotuitslag!
Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte.
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Super rot. Ik hoop dat jullie nog wat leefbare tijd wordt gegund
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Bah wat een rotuitslag.
hopelijk kan hij met de medicatie nog even fijn meedraaien.
Sterkte.
hopelijk kan hij met de medicatie nog even fijn meedraaien.
Sterkte.
- Kruimel
Ja het is voor nu fijn dat hij het goed doet. En dat dat niet zo gaat blijven weet ik. Ik vind het fijn dat ik nu weet wat er gaande is zodat ik ook niet hoef te twijfelen als het minder wordt.
Het duo Olie en Bol
Oh wat naar
Finn kreeg Ypozane omdat zijn prostaat vergroot was en hij daar last van had (moeilijk ontlasten toen)
Vergroot prostaat en mogelijk ook kanker vergote balzak ook, maar dat hebben we niet uit laten zoeken omdat er een andere aandoening ook speelde en DA aangaf dat hij waarschijnlijk niet meer dan een maand of 3 nog zou hebben vanwege die diagnose die ook niet te behandelen was.
Castratie of Ypozane geven was toen optie om zijn ongemak voor de prostaat wat weg te krijgen.
Castratie vanwege de levensverwachting werd door da toen afgeraden als optie.
Hij heeft geen bijwerkingen gehad van Ypozane, dat ik me kan herinneren.
Finn kreeg Ypozane omdat zijn prostaat vergroot was en hij daar last van had (moeilijk ontlasten toen)
Vergroot prostaat en mogelijk ook kanker vergote balzak ook, maar dat hebben we niet uit laten zoeken omdat er een andere aandoening ook speelde en DA aangaf dat hij waarschijnlijk niet meer dan een maand of 3 nog zou hebben vanwege die diagnose die ook niet te behandelen was.
Castratie of Ypozane geven was toen optie om zijn ongemak voor de prostaat wat weg te krijgen.
Castratie vanwege de levensverwachting werd door da toen afgeraden als optie.
Hij heeft geen bijwerkingen gehad van Ypozane, dat ik me kan herinneren.
- Zamunda
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ach Kruimel, wat een rotnieuws, sterkte .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Shitzooi is het ♡ik hoop dat jullie nog even hebben , sterkte
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Dat is toch ook fijn dan hoef je ook niet heel erg te twijfelen als het zover is.
Die verhoogde leverwaarden betekenen niet per se dat de lever het niet meer doet. Dat werkt anders dan bij nierwaarden. Bij de nieren meet je 2 belangrijke afvalstoffen die door de nieren uitgescheiden moeten worden, als die te hoog zijn, doen de nieren dat dus niet goed meer. Bij de lever meet je stofjes die in de levercellen horen te zitten, zijn die verhoogd dan gaan er meer levercellen stuk dan normaal, maar aangezien de lever behoorlijk wat reservecapaciteit heeft, redt ie zich vaak nog prima.
Bij Logi zijn die leverwaardes waarschijnlijk te hoog doordat de uitzaaiingen levercellen kapot drukken.
Die ypozane geeft best vaak toch wat effect op het gedrag alsof de hond gecastreerd is, wat slomer, soms ook echt meer eetlust. Hij wordt gebruikt voor goedaardige vergroting van de prostaat, omdat dat ontstaat onder invloed van testosteron.
Prostaatkanker komt juist bij gecastreerde reuen íets vaker voor dan bij intacte reuen, dus ik betwijfel of dat voor Logi verschil gaat maken. Nu maakt ypozane het ook niet slechter, dus op zich snap ik de keus om het te proberen wel.
Prednison is vooral ontstekingsremmend en rondom tumoren ontstaat vaak ontsteking vanuit het weefsel dat door de tumoren verdrukt wordt, ontsteking geeft zwelling, vocht en pijn en als je dat weg kunt nemen, voelt dat echt wel beter.
Al met al een klote diagnose, hopelijk mogen jij en Logi nog wat fijne tijd samen hebben.
Bij Logi zijn die leverwaardes waarschijnlijk te hoog doordat de uitzaaiingen levercellen kapot drukken.
Die ypozane geeft best vaak toch wat effect op het gedrag alsof de hond gecastreerd is, wat slomer, soms ook echt meer eetlust. Hij wordt gebruikt voor goedaardige vergroting van de prostaat, omdat dat ontstaat onder invloed van testosteron.
Prostaatkanker komt juist bij gecastreerde reuen íets vaker voor dan bij intacte reuen, dus ik betwijfel of dat voor Logi verschil gaat maken. Nu maakt ypozane het ook niet slechter, dus op zich snap ik de keus om het te proberen wel.
Prednison is vooral ontstekingsremmend en rondom tumoren ontstaat vaak ontsteking vanuit het weefsel dat door de tumoren verdrukt wordt, ontsteking geeft zwelling, vocht en pijn en als je dat weg kunt nemen, voelt dat echt wel beter.
Al met al een klote diagnose, hopelijk mogen jij en Logi nog wat fijne tijd samen hebben.
- Kruimel
Dank je wel Kipo! Zo had ik het ook ongeveer begrepen van de da. Geen genezing naar palliatief. In de hoop dat de prostaat wat wil krimpen en de ontstekingen wat rustiger worden. En de irritatie van de trachea collaps minder wordt. Het lijkt wel te werken tot nu toe. Zolang hij er nog lol in heeft is het goed.
Het duo Olie en Bol