Oh echt? Ik vind het leuk dat ik nu meer van hem zie en hij voelt zo lekker aan
Boban uit de Balkan is naar de kapper geweest
- _Tiny_
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Re: Boban uit de Balkan is naar de kapper geweest
Als jij er blij mee bent is het goed.
- Lothian
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Wat knap van hem
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Zijn eerdere look was meer mijn smaak, maar hij ziet er nu wel uit als een heertje hoor! En ik kan me voorstellen dat hij heerlijk zacht is nu, zo ziet het er ook uit. Wat knap dat hij zich zo goed gedragen heeft.
- Heleboelie
Heerlijk, zo’n opfrisbeurt!
Het asielleven ligt nu ècht achter hem
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het asielleven ligt nu ècht achter hem
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat een leukerd
Ik vindt hem in beide coupes wel leuk.
Betreft de halsband en tuig.
Nikki had een hekel aan een tuig, ze vond het maar niets en ze was direct vanaf begin super open en stabiel.
Schrok nergens van en als ze al iets 'spannend' vond zocht ze mij op en kwam tussen mijn benen staan.
Dus dat tuig heeft ze amper om gehad.
Ze draagt wel vanaf het begin een halfcheck want haar nek is breder had haar kop
Elke hond is anders en je voelt snel genoeg aan wat voor die van jou het beste is.
Ik vindt hem in beide coupes wel leuk.
Betreft de halsband en tuig.
Nikki had een hekel aan een tuig, ze vond het maar niets en ze was direct vanaf begin super open en stabiel.
Schrok nergens van en als ze al iets 'spannend' vond zocht ze mij op en kwam tussen mijn benen staan.
Dus dat tuig heeft ze amper om gehad.
Ze draagt wel vanaf het begin een halfcheck want haar nek is breder had haar kop
Elke hond is anders en je voelt snel genoeg aan wat voor die van jou het beste is.
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Achos hij is echt heel erg leuk!
Het duo Olie en Bol
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Jammer van zijn charmante warrelkopje, maar fris zal hij wel zijn .
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Lekker fris en schoon, dat lekkere warrelhoofd komt binnen een paar maand wel terug.
Goed dat hij zo braaf was, je hebt het getroffen met hem!
Goed dat hij zo braaf was, je hebt het getroffen met hem!
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Waarom ging je met hem naar de kapper? Zat hij vreselijk in de klit of zo?Boban schreef: ↑17 feb 2022, 13:43 Vandaag ging hij naar de kapper. Ik ben nog nooit met een hond naar een trimsalon geweest, dus ik had geen idee en ik zei: doe maar wat
Nou, hij ziet er fantastisch uit, net een puppy, ik kan gewoon niet van hem afblijven En ik ben zo trots op hem, hij heeft alles netjes doorstaan en is heel lief geweest tegen de trimster, ik vind het zo knap
Hij heeft een stropdasje om gekregen Hij kijkt een beetje wazig, want ik moest hem wakker maken voor de foto, hij was bekaf.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Wat een zoete kop
-
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Ahh ik hou ervan, zo’n net getrimd vachtje. Zo zacht
Re: Boban uit de Balkan
Een van onze vorige honden kwam ook uit zo halfcheck. Ze zorgde er gewoon voor dat er geen spanning op de lijn kwam door naar achteren te lopen en hoppa zo haar kop eruit. En was langs de provinciale weg, kreeg haast een hartverzakking.ranetje schreef: ↑07 feb 2022, 14:18Zo deed ik het ookZinodo schreef: ↑07 feb 2022, 13:56Dan heb je de halfcheck niet goed ingesteld. De vaste stuk moet korter zijn dan de hoofdomvang, de verhouding hoofd nek maakt dan niet uit. Bij honden waarbij de hoofdomtrek bijna hetzelfde is als de nekomvang (windhonden, spitse shelties etc) kijk je zo dat als er spanning op de lijn staat dat de ringen van het vaste stuk martingale nooit bij elkaar komen, minstens 1 cm ertussen, dan is het goed ingesteld.
Dus daar zit het niet in.
Dan toch maar liever een gewone halsband.
Tanja en Anne
Ja, hij heeft een soort zijde-achtige vacht met heel fijne haren en hij had op sommige plekken groepjes heel kleine klitten die voor jeuk zorgdenKells schreef: ↑17 feb 2022, 23:48Waarom ging je met hem naar de kapper? Zat hij vreselijk in de klit of zo?Boban schreef: ↑17 feb 2022, 13:43 Vandaag ging hij naar de kapper. Ik ben nog nooit met een hond naar een trimsalon geweest, dus ik had geen idee en ik zei: doe maar wat
Nou, hij ziet er fantastisch uit, net een puppy, ik kan gewoon niet van hem afblijven En ik ben zo trots op hem, hij heeft alles netjes doorstaan en is heel lief geweest tegen de trimster, ik vind het zo knap
Hij heeft een stropdasje om gekregen Hij kijkt een beetje wazig, want ik moest hem wakker maken voor de foto, hij was bekaf.
- thom
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan. Vond zijn wilde coupe toch wat leuker, maar dat is persoonlijk. Het blijft een schatje.
Ons Portugese meisje Farah.
- Yvette
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Heerlijk dat het zo goed gaat
Ik vind hem er ook schattig uitzien nu juist, ik kan altijd echt enorm genieten van zo'n heerlijk fris verzorgde hond. Het voelt ook juist zo lekker als ze zo lekker schoon zijn. Maar ik heb al wel gemerkt dat de meeste mensen op het forum vooral van natuurlijk houden Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
Ik vind hem er ook schattig uitzien nu juist, ik kan altijd echt enorm genieten van zo'n heerlijk fris verzorgde hond. Het voelt ook juist zo lekker als ze zo lekker schoon zijn. Maar ik heb al wel gemerkt dat de meeste mensen op het forum vooral van natuurlijk houden Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Fijn dat het zo goed gaat en dat hij nu van de klitten af is, ben benieuwd hoe z'n vacht er over een tijdje uitziet en of je het klitvrij kunt houden.
Ik vind het 'natuurlijke' inderdaad leuker , maar is dit niet een rare manier van trimmen voor deze vacht dan? Misschien kon het ook niet anders ivm de klitten hoor.Yvette schreef: ↑18 feb 2022, 16:12 Heerlijk dat het zo goed gaat
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Yvette
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Ik denk aan zijn model voor de trimbeurt te zien (kort geknipte poten en snuit, lang lichaam) dat hij echt langharig is, zoals een Briard of Schapendoes. Dat kun je trimmen zoals je wilt, net wat je wens is. Als dit korte niet bevalt dan groeit het vanzelf weer lang.
Groetjes Yvette