Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Murphy ❤ Poseren en grapjes uithalen

Bericht door Zamunda »

billy schreef: 15 feb 2022, 23:00 Wauh wat is hij prachtig :hartjes: :hartjes:
Geweldig om te zien met Raaf, :I: ik herken het wel van Pip, ze willen ergens onderdoor of eroverheen, en als ze iets niet kunnen zien op hun achterbenen staan. :F:
Beterschap met Willem, hoop dat het meevalt. :J:
Haha, nou op de achterbenen staan doet ie jammergenoeg niet, Barrie wel :I: .

kloesje schreef: 16 feb 2022, 08:54 Hij heeft heerlijke eigenwijze oren :hartjes:
Net iets té eigenwijs, van mij mogen ze wel blijvend gaan staan ( :80: ).

Mit schreef: 16 feb 2022, 08:58 Wat een mooi hondje :I:
Dank je, ben ook héél erg blij met hem!

Inge O schreef: 16 feb 2022, 09:17Mijn ervaring hier is dat als die klik totaal ontbreekt spanning zich snel op kan stapelen en correcties het onderlinge vertrouwen helemaal om zeep kunnen helpen, maar als die klik er wel is mag er veel gebeuren.

Zo is Karma in haar twee jaar ook 2 of 3 keer overmatig gecorrigeerd door Mafje : de eerste keer toen Mafje in een zware kattekoleire schoot was Karma echt nog een klein pupje dus ik ben toen echt even Heel Boos geworden op Mafje. Daarna is het nog 1 of 2 keer gebeurd (maar minder erg), maar het heeft aan hun relatie niks veranderd : Karma is gek op Mafje (en dat is wederzijds) en ze heeft er een heilig respect voor, véél meer dan voor moeder Plezantje, daar veegt ze regelmatig de vloer mee aan en dat zie ik - ondanks dat ze nu nog gek zijn op elkaar - wel een keer fout lopen.
Ja daar zit wat (veel) in en die klik is er onwijs gelukkig dus dat zijn best goede kaarten voor de toekomst :ok: .

Nou hoop dat het tussen Maf en Plezant niet fout gaat lopen, of denk je dat het dan meer een eenmalig iets zal zijn, niet zoals met Crunchje?

dre schreef: 16 feb 2022, 09:24 Wat is Murphy leuk en knap :hartjes:

En dat onderdoor lopen terwijl het niet meer past heeft Kenzi ook nog steeds maling aan, zij loopt ook nog steeds gewoon tussen de achterpoten door :engel:
Haha wat leuk! Ze is ook wel een onderdeurtje :F: .

Manuma schreef: 16 feb 2022, 20:15 :LOL: Die Ravi, wat een geweldig lieve hond. Murf is groot joh! Zijn vacht lijkt echt een heel stuk langer dan die van Meeko. Heeft hij ook van dat stugge haar?

Heel herkenbaar wat je over je rouwproces schrijft. Mooi geschreven.
Ja hij is denk toch wel iets groter dan Barrie (hij woog van de week 20,4kg) maar denk dat het vachtverschil ook wel wat doet. Hij heeft inderdaad volgens mij een langere vacht dan Meeko, vooral bij de kraag zie ik wel echt verschil op de foto's. Op z'n rug zijn ze stug ja, verder vind ik ze best zacht, heerlijk om je neus in te stoppen :mann: .

Ik moest van de week weer aan jouw ervaringen denken, ik zat weer eens te denken hoe onwijs blij ik ben met Murf en wat een onwijs leuke hond ik hem vind en toen voede ik me ineens een beetje schuldig naar Lais. Alsof ik haar daarmee minder maakte ofzo, of niet meer erken in hoe bijzonder ze voor me was. En in mijn herinnering heb jij destijds ook zoiets geschreven, dat je je schuldig voelde omdat je Meeko leuk vond. Gekke is dat het bij mij nog minder logisch is dan bij jou want Murf heeft drie maanden met Lais samengeleefd en toen heb ik ook al zo vaak gezegd en geschreven hoe leuk ik hem vind, maar nu 'mag' het ineens niet meer :roll: .

Flo schreef: 17 feb 2022, 18:47Aaah kijk ze nou :lol1: :I: :I: Wat schrijf je weer mooi over je honden. Murf heeft een bijzonder expressief hoofd, echt fotogeniek! Fijn dat ze zich ook zonder jou samen buiten vermaken (sommige honden willen gelijk mee naar binnen). Je hebt daar natuurlijk een prachtig groot hondenparadijs buiten. Het lijkt me heerlijk om dan vanuit het huis naar 2 van die blije beesten te kijken, dan ben je zelf niet steeds verantwoordelijk voor hun geluk ofzo, want dat kunnen ze gewoon zelf.
Ja dat is echt heerlijk! Vaak wil die kleine niet eens naar binnen (ook niet na uren!) en dan moet ik dus aandringen :') . Hij lijkt haast gemaakt voor hier. Dat is inderdaad een luxe, sta je naar buiten te kijken en zie je twee darrende honden :I: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 18 feb 2022, 20:28 Nou hoop dat het tussen Maf en Plezant niet fout gaat lopen, of denk je dat het dan meer een eenmalig iets zal zijn, niet zoals met Crunchje?
Even naamsverwarring, bedoel je tussen Mafje en Karma? Of tussen Karma en Plezantje?
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Even wat fotospam om een beetje in te halen van de afgelopen maand.

Hier had ie weer eens geen zin om mee naar binnen te gaan, in z'n jas waar hij toen aardig uitgegroeid was :')
Afbeelding

Hij kan zo lekker aan je voeten liggen :I:
Afbeelding

Afbeelding

Wildebras met z'n gekke oren, hij was een beetje buiten adem van al het stoeien met Raaf
Afbeelding

Gelijk even wat standfoto's gemaakt met z'n open bekkie
Afbeelding

Afbeelding

Knap ding hè?
Afbeelding

Lekker naar de vogeltjes gluren die van het vogelvoer pikken
Afbeelding

Nog onder de pootjes van m'n meisje
Afbeelding

Lekker bijslapen van al het gestoei
Afbeelding

Onderonsje :P
Afbeelding

Murf die op Raaf reageert (is als het goed is een gifje)
Afbeelding

In dromenland tegen Willem aan :I: .
Afbeelding

Lekker ding, op de uitkijk met z'n sok in z'n waffel
Afbeelding

Een keertje vroeg in de ochtend in de wei
Afbeelding

Afbeelding

Er blijft steeds minder ruimte over als hij op de bank ligt :80: (inmiddels met z'n opvolgjas)
Afbeelding

Hier had Raaf een kluifje en Murf wilde eigenlijk ook heel graag dat kluifje...
Afbeelding

...toe nou...
Afbeelding

...verdorie.
Afbeelding

En weer darren
Afbeelding

En weer bijkomen
Afbeelding

Ze kunnen eindeloos spelen, zo eindeloos dat Raaf moe wordt en er maar bij gaat liggen
Afbeelding

Murf vindt het errug leuk om Raaf dan bij z'n keel vast te houden...
Afbeelding

...en nog iets langer...
Afbeelding

...als hij dan eindelijk loslaat moet ie oppassen voor Raaf die het te lang vond duren :devil:
Afbeelding

Er moet ook gegraven worden (het is ondertussen een mijnenveld :x )
Afbeelding

Ik was Murf aan het uitleggen dat ze zo mooi zaten te wachten achter het hekje en dat ik dat even op de foto wilde hebben, dus of ze het nog een keertje wilden doen, toen deed hij dus z'n koppie zo scheef :I:
Afbeelding

Niet helemaal hoe ik het bedoelde maar schattig genoeg
Afbeelding

Raaf blijft maf, gaat ie op de knuffel liggen :') .
Afbeelding

Moe 🥱
Afbeelding

Ik heb een pad rond de vijver gemaakt en Murf hielp graag mee om het meteen weer om zeep te helpen
Afbeelding

Hij laat graag even aan Raaf zien hoe het moet
Afbeelding

Kijk eens hoe diep ik al ben!
Afbeelding

Tussendoor even op de uitkijkpost staan
Afbeelding

Ze zijn zo ongelofelijk leuk samen :I: . Ze lopen vaak samen rond terwijl ze hetzelfde speeltje vasthouden. Een fles...
Afbeelding

...of een bal...(voor de gein had hij een keer Raaf z'n trui aan, hij was iets lang maar zat hem verder prima)
Afbeelding

...of een andere bal, maakt ze niks uit
Afbeelding

Gezellig kloten
Afbeelding

Raaf weer op z'n hond en Murf in de mand
Afbeelding

En weer spelen
Afbeelding

Afbeelding

Meehelpen met het snoeien van de platanen
Afbeelding

Steeds een klein beetje verder het water in
Afbeelding

Ravi opwachten
Afbeelding

En weer bijslapen zodat je genoeg energie hebt om weer eindeloos te kunnen darren, deze keer lekker tegen Willem aan :slaap2:
Afbeelding

En dan de laatste, met z'n mooie fles
Afbeelding
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
jenn90
Posts in topic: 26

Re: Murphy ❤ Flinke fotospam

Bericht door jenn90 »

In ben zooo benieuwd morgen naar jullie knappe murphy :I:
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 64
Honden: 1
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Mooie serie weer. Die standfoto's zijn leuk geworden, wat is hij veranderd en groot geworden, ik vind hem er al heel volwassen uitzien zeg. Knapperd!
Ik denk ook wel dat Murphy groter is dan Barrie, ik vond hem al best een aardige jongen worden maar nu had ik van de week een Riesenschnauzer teef die ik terug thuis moest brengen en sindsdien vind ik Barrie weer zo'n puppie :LOL: Het is me eerder nooit opgevallen dat zij supergroot is ofzo maar het contrast was enorm :mrgreen:

Barrie woog vanmorgen 19,1 kg en was twee weken terug 54,5 cm.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Tamara
Posts in topic: 28

Bericht door Tamara »

Wat is hij gegroeid! De honden die Sirene gefokt heeft zijn stuk voor stuk zo mooi gebouwd :I:

Die oortjes van Murphy wanneer hij moe is :I: Hele leuke foto's weer! :E:
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 34
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Die foto's van het wachten bij het hekje. Dan is hij ineens weer een pup qua blik :I:
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 9
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Oh wauw wat is hij prachtig met z’n staande oren :I:
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 23

Bericht door Sirene »

Wat is hij prachtig zeg :I:
In mei komen we jouw kant op, dan moeten we echt eens samen gaan wandelen.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 18 feb 2022, 21:58 In ben zooo benieuwd morgen naar jullie knappe murphy :I:
Was heel leuk om knappe Ramble en Dakar te zien :E: . En even voor mijn eigen 'administratie' een link naar het topic over de wandeling.

Yvette schreef: 18 feb 2022, 22:22 Mooie serie weer. Die standfoto's zijn leuk geworden, wat is hij veranderd en groot geworden, ik vind hem er al heel volwassen uitzien zeg. Knapperd!
Ik denk ook wel dat Murphy groter is dan Barrie, ik vond hem al best een aardige jongen worden maar nu had ik van de week een Riesenschnauzer teef die ik terug thuis moest brengen en sindsdien vind ik Barrie weer zo'n puppie :LOL: Het is me eerder nooit opgevallen dat zij supergroot is ofzo maar het contrast was enorm :mrgreen:

Barrie woog vanmorgen 19,1 kg en was twee weken terug 54,5 cm.
Ja grappig is dat hoe je je eigen hond steeds weer anders kan zien door het formaat van een andere hond. Ik wissel ook steeds tussen 'hij is al best groot' en 'hij is nog best klein' :') .
Het lijkt wel alsof de heren nu iets uit elkaar gaan, Murf is nu ruim een kilo zwaarder dan Barrie, toch vraag ik me af of het verschil niet groter lijkt doordat Barrie een überkort vachtje heeft en Murf flink lange haren (vooral in de kraag en op de schoft). Zelf had ik Murf ook op 54,5cm gemeten vorige week maar Jenn dacht gisteren dat Murf al hoger moest zijn als ze het zo vergeleek met Dakar.

Tamara schreef: 19 feb 2022, 10:29 Wat is hij gegroeid! De honden die Sirene gefokt heeft zijn stuk voor stuk zo mooi gebouwd :I:

Die oortjes van Murphy wanneer hij moe is :I: Hele leuke foto's weer! :E:
Vind ik ook, ik vind het ook allemaal ontzettend mooie honden :I: .

Ja dan is hij nog zo puppig hè met z'n slappe oren.

HillieS schreef: 19 feb 2022, 10:39 Die foto's van het wachten bij het hekje. Dan is hij ineens weer een pup qua blik :I:
Smelten van dat scheve koppie hè!!

Mizzsylver schreef: 19 feb 2022, 11:02 Oh wauw wat is hij prachtig met z’n staande oren :I:
Ja, nu nog wat steviger worden in z'n oren, ze waaien nog alle kanten op :') .

Sirene schreef: 19 feb 2022, 12:57 Wat is hij prachtig zeg :I:
In mei komen we jouw kant op, dan moeten we echt eens samen gaan wandelen.
Ha, leuk :cheer: ! Nu al zin in :cheer: .
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Raaf is er flink op vooruitgegaan met Murfje als gezelschap :hartjes: .
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 20 feb 2022, 13:23 Raaf is er flink op vooruitgegaan met Murfje als gezelschap :hartjes: .
Daar zeg je wat, dat is inderdaad zo. Hij kon met Lais heerlijk spelen maar de frequentie en duur lagen veel lager, zeker de laatste anderhalf jaar. Lais vond het qua spelen in de tuin met Mister het leukst denk ik, die liet zich immer opjutten tot najagen en was lang niet zo snel als zij dus dan had ze het hélémaal naar haar zin met een boze Mister achter haar aan, de draak :LOL: . Met Raaf de windhond werkte dat niet, heel gek... Ze hebben wel heerlijk gespeeld hoor, ik heb wat genoten van haar hoe ze Raaf te slim af kon zijn. Ze putte hem ook uit door hem het renwerk te laten doen en als hij dan uit een speciekuip ging drinken sloop ze op hem af en greep ze hem in zijn lurven :LOL: :LOL: :LOL: . Ik zie het nu nóg aan Raaf als hij gaat drinken, hij staat altijd om zich heen te kijken of hij niet van achteren gegrepen zal worden.
Maar ze was niet van het uren buiten zijn met die kou die er 48 weken per jaar heerst :mann: . Murf dus wel en Raaf geniet er samen met hem met volle teugen van, heel erg leuk. En ook in huis, daarnet kwam Raaf nog met een vodje aanzetten (een mini-overblijfsel van een knuffel), dat moet Murf dan ook vastpakken en dan gaan ze samen sjorren :I: . Oh en Raaf staat Murf vaak te roepen :LOL: . Buiten als Murf te ver weg is, maar binnen ook, dan moet Murf komen spelen en geeft Raaf een blafje: Kom nou, spelen! Ja, Raaf heeft veel plezier aan die kleine.

Natalie schreef: 20 feb 2022, 13:29 Die smurf is met zijn kont in de boter gevallen, wat een leventje daar! :I:
Mooi om te zien hoe Ravi en Murphy met elkaar spelen, elkaar uitdagen en vervolgens samen slapen. Dat is toch ultiem genieten.
Dat is het zeker :I: . En ik heb zo'n geluk dat die kleine het zo leuk vindt om buiten te zijn want ik ben graag in de tuin bezig en dat vind ik met hond(en) toch gezelliger dan zonder.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 22 feb 2022, 19:39 en als hij dan uit een speciekuip ging drinken sloop ze op hem af en greep ze hem in zijn lurven :LOL: :LOL: :LOL: . Ik zie het nu nóg aan Raaf als hij gaat drinken, hij staat altijd om zich heen te kijken of hij niet van achteren gegrepen zal worden.
:LOL:

Hier hebben ze juist de afspraak dat de drinkton de time out plek is, dus wie daarheen rent en wat drinkt is tijdelijk veilig :mrgreen: .
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 22 feb 2022, 19:43
Zamunda schreef: 22 feb 2022, 19:39 en als hij dan uit een speciekuip ging drinken sloop ze op hem af en greep ze hem in zijn lurven :LOL: :LOL: :LOL: . Ik zie het nu nóg aan Raaf als hij gaat drinken, hij staat altijd om zich heen te kijken of hij niet van achteren gegrepen zal worden.
:LOL:

Hier hebben ze juist de afspraak dat de drinkton de time out plek is, dus wie daarheen rent en wat drinkt is tijdelijk veilig :mrgreen: .
Oh nee, dat soort gentleman agreements deed Lais niet aan :') . Pakken wat je pakken kan en wanneer je het pakken kan :Q: . Wie niet snel is moet geniepig zijn dus hoppa, in stealth modus op die hond af die ze net vakkundig dorstig gemaakt had :mrgreen: .
Als hij trouwens geen zin had om te spelen maar ook niet super afwijzend was dan kneep ze hem in z'n ballen met haar tanden (of nou ja, dat is haar één keer gelukt, je zag de afdruk zo zitten :LOL: , daarna was Raaf op z'n hoede maar kwam ze nog wel gevaarlijk dichtbij) en dan had ze zijn aandacht :pffff: . Dan was eerst boos natuurlijk maar dat wist ze dan wel weer om te buigen dus dan had ze haar zin.
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 30
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Zamunda schreef: 22 feb 2022, 19:39 Lais vond het qua spelen in de tuin met Mister het leukst denk ik, die liet zich immer opjutten tot najagen en was lang niet zo snel als zij dus dan had ze het hélémaal naar haar zin met een boze Mister achter haar aan, de draak :LOL: . Met Raaf de windhond werkte dat niet, heel gek...
:LOL: heel herkenbaar, Dalí vond zichzelf ook helemaal de renkoning tot we Taro kregen :LOL: nu is het helemaal niet leuk meer voor hem om voorop te rennen want dat lukt hem nooit langer dan 2 passen, dan heeft hij weer een terriër in zijn nek hangen :lol1: gelukkig vindt hij het ook leuk om de jager te zijn en Taro dan het haasje.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Lothian schreef: 22 feb 2022, 20:09
Zamunda schreef: 22 feb 2022, 19:39 Lais vond het qua spelen in de tuin met Mister het leukst denk ik, die liet zich immer opjutten tot najagen en was lang niet zo snel als zij dus dan had ze het hélémaal naar haar zin met een boze Mister achter haar aan, de draak :LOL: . Met Raaf de windhond werkte dat niet, heel gek...
:LOL: heel herkenbaar, Dalí vond zichzelf ook helemaal de renkoning tot we Taro kregen :LOL: nu is het helemaal niet leuk meer voor hem om voorop te rennen want dat lukt hem nooit langer dan 2 passen, dan heeft hij weer een terriër in zijn nek hangen :lol1: gelukkig vindt hij het ook leuk om de jager te zijn en Taro dan het haasje.
Haha, de DECEPTIE hè :nocheer: :LOL: . Lais vond het najagen in de open ruimte geen zak aan met Raaf, maar als ze hem dan achter het huis kreeg werd het wel interessant want daar zijn allemaal obstakels (afgezette stukjes, heggen, tafels) en dan stond ze hem op te wachten :rambo: . Prachtig gezicht, Raaf wist vaak tenauwernood langs haar opengesperde bek te sjezen maar soms had ze beet een daar deed ze het voor :mrgreen: . Nagejaagd worden door Raaf voorkwam ze door gewoon niet te rennen als hij achter haar was want hij deed haar dan pijn door in/op haar rug te happen, dat was wel jammer.
Maar laat Taro zich ook weleens pakken als hij het haasje is of blijft Dalí het gewoon leuk vinden ook al trekt Taro even een (moeiteloos) sprintje als Dalí denkt dat hij bijna bij Taro is?
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 24
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Hoi lieve mooie Murphy. Thuis ❤

Bericht door Frootje »

Ravi speelt inderdaad super leuk met Murphy zeg. Wat heerlijk. :I:

Zamunda schreef: 10 okt 2021, 07:43 Afbeelding
Ik zit dus serieus alle 55 pagina’s van dit topic opnieuw door te lezen want dat wordt de komende maanden mijn idee van vermaak. :LOL: Maar ik zie dat jij ook deze bench had, beviel dat en welk formaat had Murphy hier? Froo heeft twee van deze en ik zat erover te denken om voor op bed (Froo ligt los onder de lakens in mijn knieholtes, en om daar wat rekening mee te houden Pup misschien maar even in een bench in het begin) voor Pup ook deze te nemen. Ik wil graag weten hoeveel van mijn bed ik moet opofferen, Froo heeft de kleinste natuurlijk en dat stelt weinig voor. :engel: Maar ik heb een tweepersoonsbed voor mezelf dus er kan nog wel wat ruimte af hoor. :mann:
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Zamunda schreef: 22 feb 2022, 20:50 Haha, de DECEPTIE hè :nocheer: :LOL: . Lais vond het najagen in de open ruimte geen zak aan met Raaf, maar als ze hem dan achter het huis kreeg werd het wel interessant want daar zijn allemaal obstakels (afgezette stukjes, heggen, tafels) en dan stond ze hem op te wachten :rambo: . Prachtig gezicht, Raaf wist vaak tenauwernood langs haar opengesperde bek te sjezen maar soms had ze beet een daar deed ze het voor :mrgreen: .
Ohhh, dráák! Dat zal Raaf ook wel een adrenalinekick gegeven hebben als ze miste :LOL:
Maar laat Taro zich ook weleens pakken als hij het haasje is of blijft Dalí het gewoon leuk vinden ook al trekt Taro even een (moeiteloos) sprintje als Dalí denkt dat hij bijna bij Taro is?
Ze wisselen het rennen wel af met stoeien maar meestal is dat omdat Dalí het op een gegeven moment opgeeft en Taro dan komt worstelen :lol1:

Dalí probeert soms wel slimmer te zijn. Alvast om de hoek wachten waar Taro vandaan zal komen sjezen. Vinden ze allebei geweldig.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 22 feb 2022, 21:23
Dalí probeert soms wel slimmer te zijn. Alvast om de hoek wachten waar Taro vandaan zal komen sjezen. Vinden ze allebei geweldig.
Ohh, dat doen ze hier ook zo graag, ik heb er zelfs extra een gangetje aan de kant van de buren voor opengehouden, zodat ze rondom rond kunnen rennen. Hier is Karma altijd prooi, en de rest beperkt zich vooral tot het loeren op het gepaste moment om toe te slaan :rambo: .
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Frootje schreef: 22 feb 2022, 21:15Ik zit dus serieus alle 55 pagina’s van dit topic opnieuw door te lezen want dat wordt de komende maanden mijn idee van vermaak. :LOL: Maar ik zie dat jij ook deze bench had, beviel dat en welk formaat had Murphy hier? Froo heeft twee van deze en ik zat erover te denken om voor op bed (Froo ligt los onder de lakens in mijn knieholtes, en om daar wat rekening mee te houden Pup misschien maar even in een bench in het begin) voor Pup ook deze te nemen. Ik wil graag weten hoeveel van mijn bed ik moet opofferen, Froo heeft de kleinste natuurlijk en dat stelt weinig voor. :engel: Maar ik heb een tweepersoonsbed voor mezelf dus er kan nog wel wat ruimte af hoor. :mann:
Hahaha, wat leuk :E: . Die bench is 77x57 (en 63 hoog), Murph sliep daar inderdaad op bed in in het begin en toen was het heel ruim (er stond een mand in en dan kon ie ook nog achter die mand liggen), toen woog ie 5kg. Al snel sliep ie los op bed trouwens en stond die bench er voor de sier :') . Ik denk dat ie er tot een kilo of 10 goed in had kunnen liggen en tot 15 ook nog wel, maar dat hij met 15kg niet meer een koeler plekje had kunnen zoeken (dat zou ik dan zelf wel een nadeel vinden).
Overigens ging Lais er met haar 30kg ook in liggen, dus er past veel hond in :Q: .

Zamunda schreef: 22 feb 2022, 20:50 Haha, de DECEPTIE hè :nocheer: :LOL: . Lais vond het najagen in de open ruimte geen zak aan met Raaf, maar als ze hem dan achter het huis kreeg werd het wel interessant want daar zijn allemaal obstakels (afgezette stukjes, heggen, tafels) en dan stond ze hem op te wachten :rambo: . Prachtig gezicht, Raaf wist vaak tenauwernood langs haar opengesperde bek te sjezen maar soms had ze beet een daar deed ze het voor :mrgreen: .
Ohhh, dráák! Dat zal Raaf ook wel een adrenalinekick gegeven hebben als ze miste :LOL:
Ja, dan gaf hij álles om haar voorbij te komen en als het lukte was ie natuurlijk helemaal de held :pffff: , als ze hem dan toch te pakken kreeg daalde z'n ego weer flink :P .

Ze wisselen het rennen wel af met stoeien maar meestal is dat omdat Dalí het op een gegeven moment opgeeft en Taro dan komt worstelen :lol1:

Ja dat is wel herkenbaar. En mooi hè, dat opwachten, zo leuk zo'n schouwspel!

Inge O schreef: 23 feb 2022, 19:13
Lothian schreef: 22 feb 2022, 21:23Dalí probeert soms wel slimmer te zijn. Alvast om de hoek wachten waar Taro vandaan zal komen sjezen. Vinden ze allebei geweldig.
Ohh, dat doen ze hier ook zo graag, ik heb er zelfs extra een gangetje aan de kant van de buren voor opengehouden, zodat ze rondom rond kunnen rennen. Hier is Karma altijd prooi, en de rest beperkt zich vooral tot het loeren op het gepaste moment om toe te slaan :rambo: .
Haha, goed gedaan! Ik snap wel dat Karma altijd de prooi is :mrgreen: .
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ga er maar even rustig voor zitten, hier nog weer fotospam van de afgelopen weken :lees: .

Weer samen sjorren, deze keer aan een 'binnenbal' :Q:
Afbeelding

Murf vond het een leuk ballonnetje
Afbeelding

Inmiddels was ie ook best moegespeeld
Afbeelding

Maar liggend op de bal jagen kon ie nog wel :I:
Afbeelding

Even uitrusten
Afbeelding

Best moe vrouwtje
Afbeelding

Maar wel leuke bal...
Afbeelding

...even lekker op knabbelen.
Afbeelding

En nu weer moe zijn
Afbeelding

Murf had een nieuw speeltje gekregen van opa en oma dus daar gingen Murf en Raaf meteen gezellig samen aan sjorren :I: . De 'tennisballen' zijn diezelfde middag nog vakkundig door Murf aan stukjes geknabbeld.
Afbeelding

De stoere bink met z'n zwoele blik en z'n sigaret tussen z'n tenen :LOL:
Afbeelding

Spelen met opa en het nieuwe speeltje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gezellig met drie honden :I:
Afbeelding

Lekker weggekropen :I:
Afbeelding

Tegen mij en Willem aan
Afbeelding

Op de uitkijk op de heuvel
Afbeelding

Afbeelding

Hij ziet van alles :P
Afbeelding

Raaf weer even bij de keel grijpen
Afbeelding

Samen darren
Afbeelding

Op Raaf klimmen
Afbeelding

Bijna Murf
Afbeelding

Euh Raaf... gaat alles nog wel goed :80:
Afbeelding

En weer moe van al dat stoeien
Afbeelding

Knappies
Afbeelding

Stukje worteldoek door de tuin sleuren :hmmm:
Afbeelding

De grote hulp uithangen door in mijn pas gemaakte paadje te graven :hmmm:
Afbeelding

Uitermate tevreden met zichzelf
Afbeelding

Ruim twee weken geleden hebben we besloten om toch de keuken weer aan de 'kittens' te geven omdat ze er gewoon heel erg graag bij zijn (en wij in de keuken leven in de winter), zowel wij, de honden als de kittens vinden het heel erg gezellig :I: . Hier waren de katten nog aan het herontdekken en Murf volgde ze graag op de voet
Afbeelding

Heel moe, maar toch even goed kijken naar de kat (waarvan je een oor ziet)
Afbeelding

Samen slapen :I:
Afbeelding

Hoi :wave:
Afbeelding

Hier was hij zooooo moe, maar de omstandigheden waren niet helemaal goed...
Afbeelding

...hij had het namelijk een beetje koud en na toegedekt te zijn viel hij heerlijk in slaap. Willem lag lekker bij mij.
Afbeelding

Samen met Charlie de vensterbank onveilig maken
Afbeelding

Afbeelding

Weer lekker slapen
Afbeelding

En dan met je dekentje op je rug op de etensgeur afkomen, samen met (ik denk) Mannes :I: .
Afbeelding

Ik was in de zijtuin bezig en dan is dit mijn uitzicht: de druktemakers die zich uitstekend zonder mij in de achtertuin vermaken
Afbeelding

Totdat Murf me doorhad en gezellig naar me toe kwam rennen
Afbeelding

Hij is dol op de 'tussen' dus komt te pas en vooral te onpas tussen m'n benen staan, vaak met een speeltje in z'n bek :F:
Afbeelding

Weer even lekker op de uitkijk staan met een vodje in z'n bek (overblijfsel van de 'buitenbal' :P )
Afbeelding

En dan meteen even een hol inspecteren daar
Afbeelding

En de waterstand opnemen
Afbeelding

Op de terugweg na de les, wat een heerlijk hondje :I:
Afbeelding

Zo gezellig, wel jammer dat ie liever achter ligt maar ja
Afbeelding

Zo z'n best gedaan en nu zo moehoeeeeee :I:
Afbeelding

Hij is al net zo groot als de paarden :tongue:
Afbeelding

En weer samen met dezelfde bal spelen natuurlijk
Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk bijslapen
Afbeelding

Ondertussen ligt Raaf in het flauwe zonnetje in de vensterbank
Afbeelding

Murf is al aardig aan het waken tegenwoordig, dus hij houdt het af en toe goed in de gaten allemaal
Afbeelding

We hebben een heleboel struikjes geplant...
Afbeelding

...onder toeziend oog van deze mooie opzichter :I:
Afbeelding
Afbeelding
Frootje
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Zamunda schreef: 23 feb 2022, 20:03
Hahaha, wat leuk :E: . Die bench is 77x57 (en 63 hoog), Murph sliep daar inderdaad op bed in in het begin en toen was het heel ruim (er stond een mand in en dan kon ie ook nog achter die mand liggen), toen woog ie 5kg. Al snel sliep ie los op bed trouwens en stond die bench er voor de sier :') . Ik denk dat ie er tot een kilo of 10 goed in had kunnen liggen en tot 15 ook nog wel, maar dat hij met 15kg niet meer een koeler plekje had kunnen zoeken (dat zou ik dan zelf wel een nadeel vinden).
Overigens ging Lais er met haar 30kg ook in liggen, dus er past veel hond in :Q: .
Ik ben pas (of al?) bij pagina 20. :F:

Dat past er nog wel bij op bed. :pffff: Het is toch maar tijdelijk. Zet ik mooi naast m’n kussen, dan heeft Froo haar vertrouwde plekje ook nog. Dankjewel voor de info. :F: Nu snel meer foto’s van Murphy. :mann:
Afbeelding
Frootje
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Oh joh, ik word op mijn wenken bediend! Ik ga gelijk kijken. :engel: :LOL:

Die tweede foto is zo schattig. Hij is toch nog wel puppy hoor. :I: :I: :I:
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Re: Murphy ❤ En nog meer fotospam van het gespuis

Bericht door Lothian »

Genieten weer die fotoserie :I: jouw honden hebben wel echt de mooiste speeltuin van heel het forum.
Afbeelding
Zamunda

Re: Murphy ❤ En nog meer fotospam van het gespuis

Bericht door Zamunda »

Frootje schreef: 23 feb 2022, 21:01Ik ben pas (of al?) bij pagina 20. :F:

Dat past er nog wel bij op bed. :pffff: Het is toch maar tijdelijk. Zet ik mooi naast m’n kussen, dan heeft Froo haar vertrouwde plekje ook nog. Dankjewel voor de info. :F: Nu snel meer foto’s van Murphy. :mann:
Haha, het is een heel leeswerk zeg! Gelukkig staan er ook af en toe foto's tussen :F: .

Ja dat moet makkelijk passen, fijn voor Froo die als vanouds en ongestoord kan slapen en voor pup die ook lekker bij je kan slapen.

Frootje schreef: 23 feb 2022, 21:02 Oh joh, ik word op mijn wenken bediend! Ik ga gelijk kijken. :engel: :LOL:

Die tweede foto is zo schattig. Hij is toch nog wel puppy hoor. :I: :I: :I:
Ja ik vind hem ook nog best puppy. Okee, ik moet niet naar foto's van de eerste weken hier kijken want dat verschil is enorm, maar hij is vaak gewoon nog lekker pup in z'n doen en uiterlijk (met z'n slappe oren).

Lothian schreef: 23 feb 2022, 21:12 Genieten weer die fotoserie :I: jouw honden hebben wel echt de mooiste speeltuin van heel het forum.
Nou ik denk dat het bij Lucie nog wel een tandje gaver is hoor! Die heeft nog veel meer te beleven op haar nog veel grotere landgoed :I: . En bij Inge O kunnen ze gewoon naar Engeland zwemmen! En misschien nog wel meer gave hondentuinen waar ik nu zo niet aan denk. Maar ik ben zéér content met onze tuin en wei en de honden ook best wel :E: .
Murf weet inmiddels ook heel goed hoe leuk hij de wei vindt en als we achter in de tuin lopen gaat hij daar voor het hek staan, met zijn neus naar de wei wijzend: daarheen graag :pffff: . Lekker dier.

Inge O schreef: 18 feb 2022, 20:35
Zamunda schreef: 18 feb 2022, 20:28 Nou hoop dat het tussen Maf en Plezant niet fout gaat lopen, of denk je dat het dan meer een eenmalig iets zal zijn, niet zoals met Crunchje?
Even naamsverwarring, bedoel je tussen Mafje en Karma? Of tussen Karma en Plezantje?
Deze was ik vergeten, foutje, ik bedoelde tussen Karma en Plezantje.
Afbeelding
Plaats reactie