Hm, dat is minder, ik zou het persoonlijk toch echt wel willen laten beoordelen door een orthopeed. Ik had mazzel dat ik het zelf kon inschatten, in eerste instantie even aangekeken met (relatieve) rust en pijnstilling, daarna de lokatie kunnen vinden en meteen naar de orthopeed. Was ik eerst naar de DA gegaan dan had die natuurlijk een foto gemaakt (en de plek waarschijnlijk niet gevonden want de meeste DA'en hebben de tijd niet voor gedegen orthopedisch onderzoek) en dan eerst dit proberen, dan dat en dan uiteindelijk alsnog naar orthopeed. Nu was ik in één keer klaar (tot nu dan hè, duimen dat Willem met de conservatieve behandeling herstelt).Yvette schreef: 13 feb 2022, 00:06Nee, twee verschillende DA... Ik heb de link aan haar doorgestuurd, dank je!
Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: Murphy ❤
OS met dank aan Hakunamatata

Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥

Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Yvette
- Posts in topic: 64
- Honden: 1
- Welke: Toy Poedel
- Contacteer:
Re: Murphy ❤
Ja ik snap je, dat zou ook mijn weg zijn.Zamunda schreef: 13 feb 2022, 19:58Hm, dat is minder, ik zou het persoonlijk toch echt wel willen laten beoordelen door een orthopeed. Ik had mazzel dat ik het zelf kon inschatten, in eerste instantie even aangekeken met (relatieve) rust en pijnstilling, daarna de lokatie kunnen vinden en meteen naar de orthopeed. Was ik eerst naar de DA gegaan dan had die natuurlijk een foto gemaakt (en de plek waarschijnlijk niet gevonden want de meeste DA'en hebben de tijd niet voor gedegen orthopedisch onderzoek) en dan eerst dit proberen, dan dat en dan uiteindelijk alsnog naar orthopeed. Nu was ik in één keer klaar (tot nu dan hè, duimen dat Willem met de conservatieve behandeling herstelt).Yvette schreef: 13 feb 2022, 00:06Nee, twee verschillende DA... Ik heb de link aan haar doorgestuurd, dank je!
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
- Zamunda
Re: Murphy ❤ Poseren en grapjes uithalen
Die kleine is een lekkere grappenmaker. Ik had hem weer even bij Raaf op de tafel gezet voor wat poseerfoto's:
Samen niet naar de lens kijken, maar goed te zien hoe groot die kleine alweer is.

Mooie ventjes

Even een standfoto aan de andere kant.

Maarreh Murf... hoe kom jij nou ineens aan de andere kant dan? ''Nou daar heb ik een trucje voor
''

Kijk, zo doe je dat...

...hup!

Goed hè?! En weet je wat je doet als je weer terug wil?

Dan ga je gewoon weer er onderdoor
. Je moet er wel een beetje sterk voor zijn want je moet de andere hond een beetje optillen...

...zo, nog even bedenken hoe ik het ruimtegebrek op ga lossen aan deze kant.

Ja, gewoon eronder gaan zitten.

Uiteindelijk maakt de ander dan wel weer plaats
.

Ik vind het ongelofelijk hoe Raaf het allemaal maar toelaat
! Denk wel dat het de laatste keer was want Murf is er nu eigenlijk wel te groot voor, ben benieuwd. Ze vermaken zich in elk geval opperbest met elkaar
.
Samen niet naar de lens kijken, maar goed te zien hoe groot die kleine alweer is.

Mooie ventjes

Maarreh Murf... hoe kom jij nou ineens aan de andere kant dan? ''Nou daar heb ik een trucje voor

Kijk, zo doe je dat...

...hup!

Dan ga je gewoon weer er onderdoor

Uiteindelijk maakt de ander dan wel weer plaats

Ik vind het ongelofelijk hoe Raaf het allemaal maar toelaat

Bertus loopt ook onder Heavy door maar dat gaat iets gemakkelijker

- Yvette
- Contacteer:
Wat een leuk stel samen, dat koppie van Raaf is ook echt schattig zeg met die donkere oogjes en wakkere eigenwijze oren
Die kleine van jou is echt een joekel geworden! Wat is ie groot!!
Zulke dikke poten ook, volgens mij echt een enorm verschil met zijn broertje hier! En zo te zien ook echt een dikke vacht, echt wel minimaal zoals Meeko, misschien nog wel dikker zelfs. Ik blijf die verschillen wel heel bijzonder vinden om te zien, maakt ze echt bijzonder.
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
- Zamunda
Leuk is dat hè! Murf deed het ook als mini, maar nu had ik het echt niet meer verwacht. Ik had ook vooral niet verwacht dat Raaf het prima zou vinden, ik stond wel even heel goed op te letten maar niksSmoushond schreef: 13 feb 2022, 21:52oh en Raaf blijft ook nog gewoon staan
Bertus loopt ook onder Heavy door maar dat gaat iets gemakkelijker
Dat hoofd hè?!
Snap jij het? Hij bleef gewoon gefocust of er nog een koekje tevoorschijn kwam
Ja, Raaf heeft wel heel wat te verduren, maar hij vindt het gelukkig zelf nog veel leuker dan ik had durven hopen. Als Murf (in de tuin) te ver weg is gaat Raaf staan blaffen: hierkomen! Nu! Spelen!Zinodo schreef: 13 feb 2022, 22:05 Arme Ravi, leven met zo'n aap onder je voetenMaar wat een heerlijk ventje is die smurf van jullie
.
Ja die Smurf is weer een ongelofelijk schot in de roos
Nee geloof ik niks van. Ik vind Barrie ook altijd zo groot lijken op jouw foto's en ze gingen steeds heel erg gelijk op dus kan me niet voorstellen dat ze nu ineens zo verschillen. Murf was van de week 19.6kg, waar zit Barrie op?Yvette schreef: 13 feb 2022, 22:13 Wat een leuk stel samen, dat koppie van Raaf is ook echt schattig zeg met die donkere oogjes en wakkere eigenwijze orenDie kleine van jou is echt een joekel geworden! Wat is ie groot!!
Zulke dikke poten ook, volgens mij echt een enorm verschil met zijn broertje hier! En zo te zien ook echt een dikke vacht, echt wel minimaal zoals Meeko, misschien nog wel dikker zelfs. Ik blijf die verschillen wel heel bijzonder vinden om te zien, maakt ze echt bijzonder.
Ja hij heeft echt een lange vacht! Vooral in z'n nek, echt een hyena
Staan Barrie's oren eigenlijk helemaal? Bij Murf hebben ze tot een week of 17(?) bijna steeds gestaan maar sindsdien niet meer continu. Ze staan gelukkig wel weer vaker maar hangen ook echt nog veel, vraag me wel af waar het heengaat

- Frootje
- Posts in topic: 24
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Geweldig.Zamunda schreef: 13 feb 2022, 22:34Snap jij het? Hij bleef gewoon gefocust of er nog een koekje tevoorschijn kwam.
Hier beneden loopt er ook zo een. Laatst zat Mowin op de bank gewoon Mowin te zijn en Froo wilde zijn aandacht, dus ze ging in hem lopen bijten. Dat doet ze dan en dat vindt hij ook niet erg, als hij er last van had kapte hij het wel af (en anders ik wel
Gewoon dat hele idee van “ik heb hier geen interesse in maar het is dat zij het is”.

- Yvette
- Contacteer:
18,8 kg en 54,5 cm op 5 februari
Die oren zijn nu weer goed, zijn linker is wel iets slapper als rechts in die zin dat er een knik naar de zijkant in zit maar in 95% van de tijd zie je daar weinig van. Ik heb er wel kleine twee weken tape in gehad omdat ze toen al twee weken hingen. Ik was vanmiddag bij Sonja en Klets haar oren zijn ook weer wat slapjes nu, geen idee of dat ergens mee te maken heeft nu nog dat ze zo wisselend zijn.
Die oren zijn nu weer goed, zijn linker is wel iets slapper als rechts in die zin dat er een knik naar de zijkant in zit maar in 95% van de tijd zie je daar weinig van. Ik heb er wel kleine twee weken tape in gehad omdat ze toen al twee weken hingen. Ik was vanmiddag bij Sonja en Klets haar oren zijn ook weer wat slapjes nu, geen idee of dat ergens mee te maken heeft nu nog dat ze zo wisselend zijn.
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
Haha die goeie Ravi
Wat een schat zeg. Leuk om weer foto's van je honden te zien!
Wat een leuke foto's!
En wat is hij gegroeid zeg. Benieuwd hoe Yuna dat vindt. Die is nog steeds gek op Brian, de poedel van mijn zus, maar in het bos speelt ze toch liever met de kleine Charley. Maar Brian is nog wel 2 keer Murphy nu.
En wat is hij gegroeid zeg. Benieuwd hoe Yuna dat vindt. Die is nog steeds gek op Brian, de poedel van mijn zus, maar in het bos speelt ze toch liever met de kleine Charley. Maar Brian is nog wel 2 keer Murphy nu.
Hahaha, hilarisch die foto's
Wat heerlijk dat de heren het zo goed met elkaar kunnen vinden.
Raaf is echt te goed voor deze wereld dat hij dat telkens toestaat. Die blik van hem ook
Raaf is echt te goed voor deze wereld dat hij dat telkens toestaat. Die blik van hem ook

- Hondenpoot
- Posts in topic: 18
Re: Murphy [emoji173] Poseren en grapjes uithalen
Aaaah die Ravi. Wat een goedzak. Leuk dat ze het zo goed kunnen vinden samen. Dat is echt genieten 
- lucie
- Posts in topic: 1
- Honden: 5
wat fijn Zamunda, dat je mooie mannen elkaar hebben kunnen vinden
. Niets werkt zo helend als te zien hoe de levens zich weer aanpassen aan de ontstane situatie en er het beste van maken.
Dat vlakke gevoel herken ik ook wel van toen Amber wegviel. Kon de confrontatie met haar foto's ook niet aan. Misschien een beetje stom, maar ik heb een foto van haar (bij gebrek aan schilderstalent
) als 'painting by numbers' laten afdrukken. In het begin moest ik door mijn tranen heen schilderen, maar gaande het proces ging ik haar weer echt zien. Kon ik ook echt weer naar haar kijken. Over mijn eerste hond heb ik destijds een heel lang verhaal geschreven.Haar leven bij èn voor ons, nou ja, fictief dan. Eigenlijk echt even goed met je dier bezig zijn, en dan loslaten. Maar voor alles is een tijd. Misschien is het nu nog gewoon jouw moment niet.
Dat vlakke gevoel herken ik ook wel van toen Amber wegviel. Kon de confrontatie met haar foto's ook niet aan. Misschien een beetje stom, maar ik heb een foto van haar (bij gebrek aan schilderstalent
Wat een portretten. Het helpt altijd een beetje zulke vrolijkheid. Een beetje.
- Zamunda
Haha, mooi is dat! Ik heb ff wat beters te doenFrootje schreef: 13 feb 2022, 23:04Geweldig.Zamunda schreef: 13 feb 2022, 22:34Snap jij het? Hij bleef gewoon gefocust of er nog een koekje tevoorschijn kwam.
Leuk hoe dat dan ook gewoon gaat met z’n tweetjes zonder gezeur. Nou ja, nu Murphy er nog onderdoor past dan.
![]()
Hier beneden loopt er ook zo een. Laatst zat Mowin op de bank gewoon Mowin te zijn en Froo wilde zijn aandacht, dus ze ging in hem lopen bijten. Dat doet ze dan en dat vindt hij ook niet erg, als hij er last van had kapte hij het wel af (en anders ik wel), maar hij reageert er normaal gesproken wel op door terug te happen en dan het spel aan te gaan. Maar hij had blijkbaar zijn focus ergens op en hij zat daar echt naar te kijken alsof er geen 4 kilo wegende gremlin in zijn onderlip hing.
En je zag Froo ook denken “hallo? HALLO? Ja jezus, zo is het toch niet leuk!!!”
Gewoon dat hele idee van “ik heb hier geen interesse in maar het is dat zij het is”.![]()
Ik zal die smurf weer eens metenYvette schreef: 13 feb 2022, 23:39 18,8 kg en 54,5 cm op 5 februari
Toen je die tape deed, hingen ze toen continu? Want bij Murf staan ze wel als hij alert is, maar zodra hij moe is hangen ze weer.
Ja ik ben ook erg benieuwd. Ik merk wel dat Murf over het algemeen zich heel goed aanpast, soms begint hij wat wilder maar als hij merkt dat de andere hond dat niet leuk vindt probeert hij of het wel mag als hij heel rustig doet. Ik heb geen idee meer wat hij de vorige keer woog maar nu zit hij tegen de 20kg aan...Random schreef: 15 feb 2022, 09:50 Wat een leuke foto's!![]()
mijke schreef: 14 feb 2022, 20:51 Haha die goeie RaviWat een schat zeg. Leuk om weer foto's van je honden te zien!
K@ren schreef: 15 feb 2022, 15:49 Hahaha, hilarisch die foto'sWat heerlijk dat de heren het zo goed met elkaar kunnen vinden.
Raaf is echt te goed voor deze wereld dat hij dat telkens toestaat. Die blik van hem ook![]()
Nou ik heb hem nog nooit echt als een goedzak gezien, hij kan fel uit de hoek komen als het om zijn heilige lijfje gaat en ik had echt niet verwacht dat hij dit nog goed zou vinden. Hij werd gewoon opgetild door die smurfHondenpoot schreef: 15 feb 2022, 17:21 Aaaah die Ravi. Wat een goedzak. Leuk dat ze het zo goed kunnen vinden samen. Dat is echt genieten![]()
Ja dat is echt ontzettend fijn!lucie schreef: 15 feb 2022, 17:37 wat fijn Zamunda, dat je mooie mannen elkaar hebben kunnen vinden. Niets werkt zo helend als te zien hoe de levens zich weer aanpassen aan de ontstane situatie en er het beste van maken.
Dat vlakke gevoel herken ik ook wel van toen Amber wegviel. Kon de confrontatie met haar foto's ook niet aan. Misschien een beetje stom, maar ik heb een foto van haar (bij gebrek aan schilderstalent) als 'painting by numbers' laten afdrukken. In het begin moest ik door mijn tranen heen schilderen, maar gaande het proces ging ik haar weer echt zien. Kon ik ook echt weer naar haar kijken. Over mijn eerste hond heb ik destijds een heel lang verhaal geschreven.Haar leven bij èn voor ons, nou ja, fictief dan. Eigenlijk echt even goed met je dier bezig zijn, en dan loslaten. Maar voor alles is een tijd. Misschien is het nu nog gewoon jouw moment niet.
Mooi idee dat je Amber's foto zo hebt laten afdrukken en dat dat zoveel gedaan heeft. Ik heb wel al een heel lang verhaal geschreven en dat vond ik ook echt 'fijn' om te doen, hoef 'alleen nog maar' die foto's erbij te plaatsen... Ik denk dat ik toch nog even tijd nodig heb. Ben wel veel met haar graf bezig geweest, heb uren zitten vlechten met takken voor het hekje om haar graf heen. En plantjes geplant op haar graf en nog steeds zet ik er af en toe iets bij (vorige week nog narcis en krokus).

- Zamunda
Die poseerfoto's waren trouwens van 20 januari, deze hieronder is van vandaag 15 februari. Het is uit een andere hoek gemaakt en ze staan anders maar ik geloof dat ie toch wel weer gegroeid is
Vandaag

Bijna vier weken geleden

Vandaag

Bijna vier weken geleden

- kloesje
- Posts in topic: 6
- Welke: Australian kelpies
Hij heeft heerlijke eigenwijze oren 
Wat een mooi hondje 
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Mijn ervaring hier is dat als die klik totaal ontbreekt spanning zich snel op kan stapelen en correcties het onderlinge vertrouwen helemaal om zeep kunnen helpen, maar als die klik er wel is mag er veel gebeuren.Zamunda schreef: 15 feb 2022, 21:46 blijkbaar heeft hij ook gewoon een onwijze klik met Murf. Hij heeft hem wel twee keer oneerlijk gecorrigeerd, één keer toen Murf hier een maand ofzo was denk ik (Raaf stond tegen mij op en Murf liep onder hem door en deed denk ik iets, toen bleef Raaf in de correctie) en vier of zes weken ofzo terug, ik denk dat Murf hem toen pijn deed. Hoop wel dat dat goed blijft gaan
Zo is Karma in haar twee jaar ook 2 of 3 keer overmatig gecorrigeerd door Mafje : de eerste keer toen Mafje in een zware kattekoleire schoot was Karma echt nog een klein pupje dus ik ben toen echt even Heel Boos geworden op Mafje. Daarna is het nog 1 of 2 keer gebeurd (maar minder erg), maar het heeft aan hun relatie niks veranderd : Karma is gek op Mafje (en dat is wederzijds) en ze heeft er een heilig respect voor, véél meer dan voor moeder Plezantje, daar veegt ze regelmatig de vloer mee aan en dat zie ik - ondanks dat ze nu nog gek zijn op elkaar - wel een keer fout lopen.
Wat is Murphy leuk en knap
En dat onderdoor lopen terwijl het niet meer past heeft Kenzi ook nog steeds maling aan, zij loopt ook nog steeds gewoon tussen de achterpoten door
En dat onderdoor lopen terwijl het niet meer past heeft Kenzi ook nog steeds maling aan, zij loopt ook nog steeds gewoon tussen de achterpoten door

-
Manuma
Heel herkenbaar wat je over je rouwproces schrijft. Mooi geschreven.
Aaah kijk ze nouZamunda schreef: 13 feb 2022, 21:38 Die kleine is een lekkere grappenmaker. Ik had hem weer even bij Raaf op de tafel gezet voor wat poseerfoto's:
Mooie ventjes
Maarreh Murf... hoe kom jij nou ineens aan de andere kant dan? ''Nou daar heb ik een trucje voor''
Kijk, zo doe je dat...
...hup!
Dan ga je gewoon weer er onderdoor. Je moet er wel een beetje sterk voor zijn want je moet de andere hond een beetje optillen...
Uiteindelijk maakt de ander dan wel weer plaats.
Ik vind het ongelofelijk hoe Raaf het allemaal maar toelaat! Denk wel dat het de laatste keer was want Murf is er nu eigenlijk wel te groot voor, ben benieuwd. Ze vermaken zich in elk geval opperbest met elkaar
.