Oh, hoe lang is zij al zoet? Poeh een BC, dat zal vast niet makkelijk zijn om die zo lang op rust te hebben! Dat is wel een groot voordeel met Willem, die zal nooit op ontploffen staan door energieoverschot. Hij maakt dan wel af en toe weer een paniekbeweging omdat ie zich van een wapperend zakje het leplazarus schrikt, dat is niet bepaald bevorderlijk natuurlijk, maar verder is hij harstikke rustig.Yvette schreef: ↑12 feb 2022, 21:20Dat is balen zeg. Toevallig zit mijn collega daar ook mee te tobben met haar BC. Althans, dat is de verdenking, het schijnt niet zo makkelijk te diagnosticeren te zijn? Hij heeft nu rust, fysio en lasertherapie maar het zet nog geen zoden aan de dijk. Zie je bij Willem al wel verbetering nu?Zamunda schreef: ↑12 feb 2022, 20:57 Willem is nu al zes weken kreupel, hij blijkt een blessure aan z'n biceps te hebben, een scheur of ontsteking. Dat schijnt nogal een nare blessure te zijn qua herstel en dat blijkt ook wel. Hij heeft sinds twee weken complete rust, mag alleen aan de lijn naar buiten voor een plas en poep en meteen weer naar binnen. Hij hoeft binnen gelukkig niet in een bench omdat hij zich zelf heel goed rustig houdt (buiten moet hij wel echt aan de riem omdat hij anders sprongetjes gaat maken of angstig naar binnen rent, maar na een paar dagen wennen aan de riem gaat dat nu heel goed). Nog zeker twee van zulke weken te gaan en dan moet er wel echt verbetering te zien zijn (en dan kan het nog lang duren voordat hij echt meer mag, laat staan los mag). Anders verder onderzoek en mogelijk operatie (waarbij ze de biceps lossnijden), ik hoop dat dat niet nodig gaat zijn .
Het is inderdaad een waarschijnlijkheidsdiagnose. Het is wel duidelijk dat het de biceps is, maar wát dan precies daar zou je verdere beeldvorming voor moeten doen. Maar eigenlijk moet je dan echo met contrast doen. Voor nu is een conservatieve behandeling okee ongeacht wat de exacte oorzaak is, maar dan moet er dus wel verbetering (niet compleet herstel) te zien zijn na vier weken rust. Ik vraag me wel af hoe gericht die lasertherapie kan zijn als ze niet exact weten wat (en dus waar precies) er in de biceps speelt.
Ik denk bij Willem wel al wat verbetering te zien, hij liep echt enorm kreupel en je zag dat het hem veel pijn deed, nu loopt hij nog duidelijk kreupel en minder pijnlijk. Maar hij loopt dan ook nog geen honderd meter op een dag (van de bank naar buiten en weer terug en dat vier á vijf keer op een dag) dus het kan wel echt tot rust komen. Ben wel een beetje bang dat dat juist weer andere problemen kan gaan geven qua stabiliteit die andere spieren geven (heb zelf pas weer gemerkt hoe enorm je spieren achteruit gaan na weken/maanden nauwelijks bewegen ).
Overigens is er nog een alternatief. Als er op echo een grote scheur te zien zou zijn dan kun je de hond ook zelf z'n spier af laten scheuren door hem juist veel en gek te laten doen . Dat scenario vind ik nogal zielig dus ik hoop dat er geen grote scheur zit (zou ook niet weten hoe hij dat voor elkaar zou hebben gekregen) en het toch 'gewoon' geneest. Ik ben wel een beetje bang voor terugval mocht hij toch genezen, want hij maakt als hij blij is van die pupperige sprongen waarbij hij onwijs op z'n voorpoten landt. Maar ja, dat is voor later zorg natuurlijk, eerst maar duimen dat hij zo met rust en later rustige opbouw kan genezen.