Trekken aan de riem
Re: Trekken aan de riem
Ik zou zelf gewoon stoppen met voeren en terug naar de basis, je gaat maar werken om je voer te verdienen , klikkeren kan werken of zoals deze meneer die hele training series heeft gemaakt en hij doet het positief , ik heb al lang geleden geleerd dat correcties niet werken, ik doe het ook niet, ik sta wel stil, maar ik weiger aan de lijn te trekken of rukken daar is hij niet voor wat mij betreft.
Ik ga niet achter hem aan als hij een theedoek pikt maar volgens mij doet hij het om spanning af te reageren. Hij doet/deed het ook als hij doorhad dat we uit gingen of als er bezoek kwam . Ik heb hem geleerd dan zijn bal te pakken en dat werktEchoMira schreef: ↑05 jun 2024, 22:00Dit bedoel ik dus.Smoushond schreef: ↑05 jun 2024, 21:27 Maar hoe is hij verder in huis? En in de tuin? Anderhalf is nog echt een jonge hond. Ik heb ook mijn handen vol gehad aan Bertus hoor ,uitdagen en brutaal en heel erg ondeugend
Ik ben toevallig gisteren voor het eerst naar boven kunnen lopen terwijl Bertus rustig in zijn mand bleef liggen ipv theedoeken pikken of kussens uit de bank halen
Mensen die wel gewoon goed opgevoede honden hebben putten zich uit met enorme instructies en jullie negeren het gewoon. Je antwoordt niet eens.
Hoe is hij in huis. Nadat ik echt 36 keer zeg dat het over jouw gedrag gaat. Ook in huis.
Theedoeken pikken doet hij omdat jij dan achter hem aankomt. Ik kan wel nog een keer zeggen dat het aan jouw gedrag ligt maar kennelijk is dat grieks.
Ik haak af. Je wil geen advies anders had je er op zijn minst voor bedankt.
Trekt hij in de tuin ook aan de riem ?Cooper schreef: ↑05 jun 2024, 21:44In huis gaat prima. Hij slaapt veel en is rustig. Ik kan m'n ding gewoon doen hij tukt rustig verder.Smoushond schreef: ↑05 jun 2024, 21:27 Maar hoe is hij verder in huis? En in de tuin? Anderhalf is nog echt een jonge hond. Ik heb ook mijn handen vol gehad aan Bertus hoor ,uitdagen en brutaal en heel erg ondeugend
Ik ben toevallig gisteren voor het eerst naar boven kunnen lopen terwijl Bertus rustig in zijn mand bleef liggen ipv theedoeken pikken of kussens uit de bank halen
De tuin zorgt voor onrust en blafferig gedrag.
- Cooper
- Posts in topic: 25
- Honden: 1
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Ik wandel niet met hem in de tuin .Smoushond schreef: ↑06 jun 2024, 08:16Trekt hij in de tuin ook aan de riem ?Cooper schreef: ↑05 jun 2024, 21:44In huis gaat prima. Hij slaapt veel en is rustig. Ik kan m'n ding gewoon doen hij tukt rustig verder.Smoushond schreef: ↑05 jun 2024, 21:27 Maar hoe is hij verder in huis? En in de tuin? Anderhalf is nog echt een jonge hond. Ik heb ook mijn handen vol gehad aan Bertus hoor ,uitdagen en brutaal en heel erg ondeugend
De tuin zorgt voor onrust en blafferig gedrag.
Hij loopt niet meer volledig los in de tuin, hij zit vast aan een lange lijn met een pin in de grond. Dan is hij niet onrustig trouwens. Alleen bij loslopen in de tuin, dan gaat hij jagen en verjagen.
- nevache
- Posts in topic: 3
- Honden: 7
Dan is de tuin toch een mooie leeromgeving om mee te beginnen?
Ja dat zou ik dus ook doen ,oefenen in de tuin . Wel al heel goed dat hij daar wel rustig is terwijl hij vogels ziet
- GoldenGizmo
- Posts in topic: 1
- Welke: Golden retriever
Waarom zou je niet in de tuin wandelen? Ik oefende altijd alles ook in huis en in de tuin. Alles wat ik daar kon oefenen, deed ik daar, dus zeer zeker ook netjes aan de lijn lopen.Cooper schreef:Ik wandel niet met hem in de tuin .
Hij loopt niet meer volledig los in de tuin, hij zit vast aan een lange lijn met een pin in de grond. Dan is hij niet onrustig trouwens. Alleen bij loslopen in de tuin, dan gaat hij jagen en verjagen.
- Cooper
Op zich oefen ik wel in de tuin andere dingen maar het wandelen niet. Ga ik toch maar eens doen
Hoe gaat het nu?
- Cooper
Goed, het kwartje valt. Bij mij en Cooper .
Of het is te warm om te trekken
- Cooper
Dat ook
Hoe gaat het ? Ik was weer helemaal terug bij af
Er was een teef loops in de buurt en dan is hij in huis al meer opgewonden,gaan we al anders naar buiten en dan ongemerkt loopt hij voor ik er erg in had weer te trekken
Dom dom dom ( van mij )
Dus nu weer even hele korte riem en “ naast” lopen
En lekker veel laten snuffelen
Er was een teef loops in de buurt en dan is hij in huis al meer opgewonden,gaan we al anders naar buiten en dan ongemerkt loopt hij voor ik er erg in had weer te trekken
Dom dom dom ( van mij )
Dus nu weer even hele korte riem en “ naast” lopen
En lekker veel laten snuffelen
- Cooper
Dat laatste, snuffelen, is volgens mij het belangrijkste punt. Daar worden ze vaak rustig van. Cooper raakt opgefokt als hij snuffelt en dan meegetrokken wordt. Oké, wandelingen duren langer maar je kan dan ook gewoon een kortere ronde lopen.
Het lijkt er zelfs op dat hij meer tevreden is van een snuffelwandeling aan de lijn dan keihard los rauzen in het bos o.i.d.
Het lijkt er zelfs op dat hij meer tevreden is van een snuffelwandeling aan de lijn dan keihard los rauzen in het bos o.i.d.
Dat is bij Bertus ook zo ,die rent en raust helemaal niet als hij los loopt. Wel met een andere hond erbij maar dan ook maar even en dan weer die neus op de grond .Cooper schreef: ↑23 jul 2024, 15:55 Dat laatste, snuffelen, is volgens mij het belangrijkste punt. Daar worden ze vaak rustig van. Cooper raakt opgefokt als hij snuffelt en dan meegetrokken wordt. Oké, wandelingen duren langer maar je kan dan ook gewoon een kortere ronde lopen.
Als we in de natuur lopen hier komen we niemand tegen en ik ben dan echt helemaal in gedachte verzonken
Ik vind dat heerlijk maar ongemerkt gaat hij steeds harder trekken
Totdat ik weer wakker wordt en merk dat ik het bos door gesleurd wordt
Nu laat ik hem eerst zijn brokken zoeken in het gras en dan gaan we wandelen ,het lijkt of de meeste energie er dan uit is en hij rustiger meeloopt
- Susam
- Posts in topic: 14
- Welke: Podengo kruising
Hier bestel ik alles voor Sam, van supplementen tot van alles en vind dit een heel fijn blog over trekken aan de lijn.
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/di ... n-de-lijn/
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/di ... n-de-lijn/
Ja die had ik ook gelezen
Bertus kan keurig naast me lopen als ik worst heb trouwens
Hoe gaat het nu met Cooper?
- Susam
toen ik met Sambali op een van de eerste cursussen ging en er werkelijk niks lukte (hij rende altijd ergens achteraf of ging liggen met een stokje (het was puppycursus dus kom voor hoefde voor mij echt nog niet, hij mocht eerst eens uitrazen en ontdekken en kijken) waren er mensen met frikandellen in jaszakken want alles moest perfect en al zeker luisteren! KOM VOOR, de hond kwam, vrat snel een stuk frikandel en weeeeeeeeeeeeeeeeeee keten maar weer. Frustraties alom!
Voor Sam is het wafels, in alle vormen (minus die met chocola uiteraard), dat hebben we ook gebruikt met mantrailen en hij vond de instructrice direct.
Oh maar dat vind ik dan alweer heel knap als een pup tijdens het spelen even komt bij de baas en dan weer verder gaat spelen.Susam schreef: ↑30 aug 2024, 06:47toen ik met Sambali op een van de eerste cursussen ging en er werkelijk niks lukte (hij rende altijd ergens achteraf of ging liggen met een stokje (het was puppycursus dus kom voor hoefde voor mij echt nog niet, hij mocht eerst eens uitrazen en ontdekken en kijken) waren er mensen met frikandellen in jaszakken want alles moest perfect en al zeker luisteren! KOM VOOR, de hond kwam, vrat snel een stuk frikandel en weeeeeeeeeeeeeeeeeee keten maar weer. Frustraties alom!
Voor Sam is het wafels, in alle vormen (minus die met chocola uiteraard), dat hebben we ook gebruikt met mantrailen en hij vond de instructrice direct.
- Susam
haha het was niet tijdens het spelen, het tijdens een oefening.Smoushond schreef: ↑30 aug 2024, 13:10Oh maar dat vind ik dan alweer heel knap als een pup tijdens het spelen even komt bij de baas en dan weer verder gaat spelen.Susam schreef: ↑30 aug 2024, 06:47toen ik met Sambali op een van de eerste cursussen ging en er werkelijk niks lukte (hij rende altijd ergens achteraf of ging liggen met een stokje (het was puppycursus dus kom voor hoefde voor mij echt nog niet, hij mocht eerst eens uitrazen en ontdekken en kijken) waren er mensen met frikandellen in jaszakken want alles moest perfect en al zeker luisteren! KOM VOOR, de hond kwam, vrat snel een stuk frikandel en weeeeeeeeeeeeeeeeeee keten maar weer. Frustraties alom!
Fijn denk je dat het door de castratie komt?
Bijzonder dat hij onrustig wordt aan het einde van de wandeling,is dat vermoeidheid denk je?
Bertus gaat ontzettend lopen dralen aan het einde van de wandeling
- Cooper
Ik denk gedeeltelijk door de castratie. Er is duidelijk minder chaos in zijn koppie.
Het trekken aan het begin van de wandeling weet ik niet zo goed hoe dat komt. Misschien toch opwinding. Aan het eind zou het kunnen zijn omdat hij weet dat hij thuis iets lekkers krijgt. In de ochtend en avond zijn eten en in de middag een snack. Maar hij krijgt dat pas als hij weer kalm is. Dus waarom hij dan toch terug naar huis de laatste meters trekt, geen idee ook eigenlijk .
Het trekken aan het begin van de wandeling weet ik niet zo goed hoe dat komt. Misschien toch opwinding. Aan het eind zou het kunnen zijn omdat hij weet dat hij thuis iets lekkers krijgt. In de ochtend en avond zijn eten en in de middag een snack. Maar hij krijgt dat pas als hij weer kalm is. Dus waarom hij dan toch terug naar huis de laatste meters trekt, geen idee ook eigenlijk .