Stelling. Maximaal aantal honden.
- Teckeltoos
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Stelling. Maximaal aantal honden.
Stelling. Er zou een maximaal aantal honden per adres ingesteld moeten worden.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Re: Stelling. Maximaal aantal honden.
Aan de ene kant sta ik hier wel achter maar waar de grens moet liggen vind ik moeilijk. Iemand met 6 chihuahua's vind ik wel veel maar acceptabel 6 goldens is een ander verhaal.
Hier in de buurt woont een stel die 6 samojeden heeft. Die hebben ze echter voor hobby (slee wedstrijden.)
Er zouden wel uitzonderingen aangevraagd moeten kunnen worden.
Wat de maximaal aantal honden zou moeten zijn weet ik niet. Misschien 3 ?
Hier in de buurt woont een stel die 6 samojeden heeft. Die hebben ze echter voor hobby (slee wedstrijden.)
Er zouden wel uitzonderingen aangevraagd moeten kunnen worden.
Wat de maximaal aantal honden zou moeten zijn weet ik niet. Misschien 3 ?
Nee.
Ik bepaal graag zelf hoe ik.mijn geld en tijd verdeel.
Ik bepaal graag zelf hoe ik.mijn geld en tijd verdeel.
Ik denk dat iedereen zich met zijn eigen zaken moet bemoeien en pas bij overlast of slechte zorg kunnen er maatregelen worden getroffen, eerder niet.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- ellen en de birmanen
je kan van 1 hond meer overlast ervaren dan van een roedel van 6 honden. dus nee, moet ieder lekker voor zichzelf weten. maar je moet er wel voor kunnen zorgen en niet zoals die 2 vrouwen met 125 wawa's.
Nee. Wie bij zijn volle verstand is, beseft zelf wel hoeveel hij er aan kan.
Ik zou zelf geen hele kuddes honden willen hebben, 3 vind ik al te veel, dus dat wordt het ook niet meer na deze.
Ik zou zelf geen hele kuddes honden willen hebben, 3 vind ik al te veel, dus dat wordt het ook niet meer na deze.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
- Omega
- Posts in topic: 1
- Welke: Nu een echte toller
Omdat er excessen zijn moeten er maar weer regels gemaakt worden voor iedereen?
De een kan nog niet goed voor 1 hond zorgen, de ander draait zijn hand niet om voor 6 honden.
Maar ja dat zijn we vergeten in deze samenleving, alles moet aangepast aan die ene die bepaalde vaardigheden niet heeft.
De een kan nog niet goed voor 1 hond zorgen, de ander draait zijn hand niet om voor 6 honden.
Maar ja dat zijn we vergeten in deze samenleving, alles moet aangepast aan die ene die bepaalde vaardigheden niet heeft.
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik kan me vergissen wb de aantallen maar bij woningbouwverenigingen staan weleens beperkingen in je huurcontract.
Zo mag je in de flat waar mijn moeder woont 2 honden per woning hebben geloof ik en ik heb weleens gehoord dat je bij mijn woningbouwvereniging 4 honden per adres mag hebben (ik huur via de woonvorm dus heb een ander contract).
Nu weet ik een paar mensen in de buurt die 5 of meer honden hebben, maar zolang er geen overlast is wordt daar eigenlijk niet op ingegrepen.
Ik weet van een koppel met 10 of 12 sledehonden dat die geen nieuwe huurwoning konden krijgen vanwege het aantal honden.
Die zijn in een stacaravan oid gaan wonen want ze weigerden in te krimpen.
Zo mag je in de flat waar mijn moeder woont 2 honden per woning hebben geloof ik en ik heb weleens gehoord dat je bij mijn woningbouwvereniging 4 honden per adres mag hebben (ik huur via de woonvorm dus heb een ander contract).
Nu weet ik een paar mensen in de buurt die 5 of meer honden hebben, maar zolang er geen overlast is wordt daar eigenlijk niet op ingegrepen.
Ik weet van een koppel met 10 of 12 sledehonden dat die geen nieuwe huurwoning konden krijgen vanwege het aantal honden.
Die zijn in een stacaravan oid gaan wonen want ze weigerden in te krimpen.
Als je alles in regeltjes wil vastleggen maak je in feite alles kapot. Je zal maar tegen zo'n regel aanlopen omdat je met je goede hart of volle verstand iets doet wat dan ineens verboden is .....
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Nee dat bepaal ik zelf wel
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Stellen we dan ook een maximaal aantal kinderen in, dat mensen mogen hebben?
Nou, precies. Toen ik nog 4 honden had, fietste er een jochie langs, die zei dat hij het idioot vond dat ik 4 honden had, zijn moeder fietste er voor met nog een paar kinderen. Dus ik zei: Ja, net zo idioot als veel kinderen hebben. Niet echt netjes van me, maar kreeg zoveel commentaar van mensen dat het me op dat moment even in het verkeerde keelgat schoot.
Tanja en Anne
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Goed idee!
Nee hoor, dat maken we zelf wel uit.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Susam
- Posts in topic: 14
- Welke: Podengo kruising
Ik zeg ook nee, moet iedereen zelf weten. Plus mensen die honden opvangen worden dan al gelijk gestraft.
Maakt niet dat ik me niet afvraag hoe mensen met 4 honden of meer dat financieel doen.
Maakt niet dat ik me niet afvraag hoe mensen met 4 honden of meer dat financieel doen.
Het maakt natuurlijk wel uit of je vier Berner Sennenhonden hebt die dagelijks tumoren laten wegknippen bij de dierenarts en je de oren van je kop vreten of vier hondjes van een gezond ras.
Ik schat dat mijn vier Puli’s minder kosten bij elkaar dan vroeger mn Deerhound in zn eentje.
Nee, ik wil geen beperking over het aantal honden of hebben van huisdieren algemeen in koop- of huurwoning.
Huurhuis zal ik daar dan wel op letten. Bij onze woningbouw is geen beperking opgelegd, alleen in huurvoorwaarden opgenomen dat huisdieren of derden in een huis geen overlast mogen veroorzaken.
En ik las een blog op hun website over blaffende honden, omdat er toch met regelmaat overlast wordt gemeld. Tips en tricks erin vermeld, en best leuk geschreven eigenlijk.
Naast ons behoorlijk aantal honden, en door de jaren heen wat wisselende samenstellingen en jaren geleden echt wel overlast door veel geblaf en onrust ook buiten, maar door andere manier van houden (helaas waren daar dan wel officiële waarschuwingen voor nodig en ook wel treiterijen van bepaalde buren die continue de politie op hun dak stuurde, wat ik op een bepaald moment kant nog wal vond raken omdat de overlast al een tijd geen overlast meer was maar "normaal" af en toe aanslaan, toen woningbouw mij dan ook belde als directe buurvrouw om te verifiëren na klachten van derden heb ik ook eerlijk gezegd dat de overlast van de tijden ervoor niet meer aan de orde was.)
Dat ik bij sommige mensen liever zie dat ze helemaal geen honden meer zouden nemen, is van een andere orde. Zodra er 1 dood is komen ze met een ander aanzetten die ook niet worden opgevoed en worden overvoed.
Naast dus de overlast door dat continue getetter, vind ik het ook doodsneu dat ze slank en goed op gewicht binnen komen maar dat ze binnen een jaar zo vet als bagger zijn en nauwelijks nog kunnen lopen.
Daar heb ik dan wel moeite mee, maar kun je anderzijds ook niets mee.
Huurhuis zal ik daar dan wel op letten. Bij onze woningbouw is geen beperking opgelegd, alleen in huurvoorwaarden opgenomen dat huisdieren of derden in een huis geen overlast mogen veroorzaken.
En ik las een blog op hun website over blaffende honden, omdat er toch met regelmaat overlast wordt gemeld. Tips en tricks erin vermeld, en best leuk geschreven eigenlijk.
Naast ons behoorlijk aantal honden, en door de jaren heen wat wisselende samenstellingen en jaren geleden echt wel overlast door veel geblaf en onrust ook buiten, maar door andere manier van houden (helaas waren daar dan wel officiële waarschuwingen voor nodig en ook wel treiterijen van bepaalde buren die continue de politie op hun dak stuurde, wat ik op een bepaald moment kant nog wal vond raken omdat de overlast al een tijd geen overlast meer was maar "normaal" af en toe aanslaan, toen woningbouw mij dan ook belde als directe buurvrouw om te verifiëren na klachten van derden heb ik ook eerlijk gezegd dat de overlast van de tijden ervoor niet meer aan de orde was.)
Dat ik bij sommige mensen liever zie dat ze helemaal geen honden meer zouden nemen, is van een andere orde. Zodra er 1 dood is komen ze met een ander aanzetten die ook niet worden opgevoed en worden overvoed.
Naast dus de overlast door dat continue getetter, vind ik het ook doodsneu dat ze slank en goed op gewicht binnen komen maar dat ze binnen een jaar zo vet als bagger zijn en nauwelijks nog kunnen lopen.
Daar heb ik dan wel moeite mee, maar kun je anderzijds ook niets mee.
- Frootje
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik kan niet zo goed bedenken wat voor probleem dat zou oplossen. Eén hond kan voor net zoveel overlast zorgen als vier. Ik kom liever Anja met acht leuke hondjes tegen dan Wouter met één losgeslagen klapkaak. Ik heb liever dat mensen zelf proberen met hun gezond verstand te bedenken hoeveel honden ze goed kunnen houden zodat het voor iedereen nog leuk is. Dat gebeurt soms misschien niet, maar dat kun je allemaal niet helemaal dichttimmeren. Dan blijf je bezig, want dan heb ik nog wel een paar onderwerpen waarbij het soms foutgaat en waar we regeltjes kunnen bedenken.
- Diana
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Het is natuurlijk wel - en steeds meer, ook in Spanje - iets om mee te nemen in je overweging. Ik ben geen rijke stinkerd, maar heb wel een goed gevulde spaarpot voor dierenartskosten. Ik ga niet op vakantie, heb geen kinderen en leef vrij sober, en op die manier is vier honden (van rassen/types die doorgaans niet de deur bij de dierenarts platlopen, maar je kunt altijd pech hebben) voor mij wel haalbaar. Een ander koopt een dure auto, grote tv of dure kleding; ik besteed dat geld aan mijn huisdieren. Heb je niet genoeg reserves om onvoorziene, hoge dierenartskosten op te vangen, dan kun je een verzekering afsluiten.Nanna schreef: ↑13 aug 2024, 14:08Het maakt natuurlijk wel uit of je vier Berner Sennenhonden hebt die dagelijks tumoren laten wegknippen bij de dierenarts en je de oren van je kop vreten of vier hondjes van een gezond ras.
Ik schat dat mijn vier Puli’s minder kosten bij elkaar dan vroeger mn Deerhound in zn eentje.
Ik denk dat dit ook niet zozeer met het aantal honden te maken heeft, maar meer met of mensen daar even goed bij stilstaan en rekening mee houden voordat ze een hond aanschaffen, of dat nou de eerste of de vierde hond is. Er zijn ook genoeg mensen met maar 1 hond die plotselinge hoge medische kosten niet kunnen ophoesten. Misschien kijk je daar zelfs nog wel bewuster naar als je meer honden hebt.
- Susam
dat denk ik ook. Ik denk daar echt wel over na, Sam bijvoorbeeld, aproquel, chlomicalm en een maagbeschermer = per maand al bom duiten, dan fatsoenlijk voer, snacks enz. Dierenarts gelukkig zelden. Ik had laatst een verzekering gevonden zonder eigen risico geen max bedrag vergoeding per jaar, 69 euro per maand, viel me zat mee! Was via de NDG. Ik geef wel echt heel veel geld aan onzin voor Sambal uit, en dat is precies zoals jij aangeeft, waar je waarde aan hecht en ervoor kiest. Sambal is ook mijn hobby en aan al mijn hobbies geef ik geld uit.Diana schreef: ↑13 aug 2024, 16:11Het is natuurlijk wel - en steeds meer, ook in Spanje - iets om mee te nemen in je overweging. Ik ben geen rijke stinkerd, maar heb wel een goed gevulde spaarpot voor dierenartskosten. Ik ga niet op vakantie, heb geen kinderen en leef vrij sober, en op die manier is vier honden (van rassen/types die doorgaans niet de deur bij de dierenarts platlopen, maar je kunt altijd pech hebben) voor mij wel haalbaar. Een ander koopt een dure auto, grote tv of dure kleding; ik besteed dat geld aan mijn huisdieren. Heb je niet genoeg reserves om onvoorziene, hoge dierenartskosten op te vangen, dan kun je een verzekering afsluiten.Nanna schreef: ↑13 aug 2024, 14:08Het maakt natuurlijk wel uit of je vier Berner Sennenhonden hebt die dagelijks tumoren laten wegknippen bij de dierenarts en je de oren van je kop vreten of vier hondjes van een gezond ras.
Ik denk dat dit ook niet zozeer met het aantal honden te maken heeft, maar meer met of mensen daar even goed bij stilstaan en rekening mee houden voordat ze een hond aanschaffen, of dat nou de eerste of de vierde hond is. Er zijn ook genoeg mensen met maar 1 hond die plotselinge hoge medische kosten niet kunnen ophoesten. Misschien kijk je daar zelfs nog wel bewuster naar als je meer honden hebt.
- CatnDog
- Posts in topic: 6
- Welke: Groenendaeler
Ik ben tegen de stelling.
Ik zie niet in wat het nut zou zijn van het invoeren van zo'n wet. Malafide fokkers en aso's trekken zich uberhaupt niets van regels aan (of zoeken de randjes ervan op).
Ik voorzie dat zo'n regel juist de mensen die geen overlast veroorzaken met hun honden zou treffen. Die zouden voor gruwelijke beslissingen komen te staan. U heeft er vijf mevrouw, u moet er eentje afstaan. Fokkers en de hondenopvang krijgen vast een uitzondering, maar moeten dan ook weer zo'n uitzondering aanvragen.
Ik zie niet in wat het nut zou zijn van het invoeren van zo'n wet. Malafide fokkers en aso's trekken zich uberhaupt niets van regels aan (of zoeken de randjes ervan op).
Ik voorzie dat zo'n regel juist de mensen die geen overlast veroorzaken met hun honden zou treffen. Die zouden voor gruwelijke beslissingen komen te staan. U heeft er vijf mevrouw, u moet er eentje afstaan. Fokkers en de hondenopvang krijgen vast een uitzondering, maar moeten dan ook weer zo'n uitzondering aanvragen.
- Susam
Ik zag bij de docu Inside an animals mind een witte, super mooi! Hele lange dreads.Nanna schreef: ↑13 aug 2024, 14:08Het maakt natuurlijk wel uit of je vier Berner Sennenhonden hebt die dagelijks tumoren laten wegknippen bij de dierenarts en je de oren van je kop vreten of vier hondjes van een gezond ras.
Klopt natuurlijk, maar 4 manden, 4 tuigjes of lijnen of halsbanden, 4 x voer, 4 x dierenarts, zo nodig ontworming of titeren of vaccins, ik heb een mini fiatje, kunnen echt geen 4 honden in, dus auto is dan een dingetje. Dat soort dingen bedenk ik me dan?
Zolang je honden een goed huis kan geven, zie ik niet in waarom je er maar max 3 mag houden... Nee hoor, mensen mogen zelf weten hoeveel honden ze houden ...