Smoushond schreef: ↑19 jun 2022, 15:58
Hoe gaat het met de kleine dame?
Ja heel goed! Ze is echt lekker los gekomen en al een heel stuk zekerder. De kat is al minder eng, maar toch ook nog wel spannend, dus daar moeten we nu goed bovenop zitten omdat ze die nu af en toe na wil jagen. Niet dat ze iets doet hoor, als hij een stap in haar richting zet rent ze gauw weer weg
Als ze in een goede bui is en ik lekkers op zak heb valt ze daar heel goed in te sturen, maar soms wordt ze echt even helemaal dol en dan moeten ze echt even apart. Al ligt dat niet alleen helemaal aan haar, want Samson provoceert haar net zo goed wel eens.
n de wijk durft ze al een heel stuk verder. Ze is vrijdagmiddag mee geweest Evelien van school halen, omdat ik inschatte dat dat heel rustig zou zijn, en dat klopte. Alsnog vond ze het wel spannend in de ringsling, maar de heen en terugweg heeft ze een groot deel netjes meegelopen. En op de heenweg het laatste stuk in de kinderwagen
Woensdag moeten we naar de dierenarts voor entingen en dat is wel een aardig eind lopen, dus ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Ringsling mee voor de zekerheid, al zit ze daar ook niet heel graag in.
Ze begint echt meer behoefte te krijgen aan 1 op 1 aandacht. Waar in het begin alleen het leren meedraaien in het huishouden op zichzelf al inspannend genoeg was, heeft ze er nu echt iets naast nodig. Als ik haar uit de bench haal wil ze echt eerst even knuffelen, savonds hebben we een speelmomentje, we lopen een rondje door de wijk, kauwen samen een staafje (nouja zij kauwt, ik moet hem beethouden - en steeds weer in haar bekje stoppen als ze 'per ongeluk' ook een hapje van mijn slof of de bank wil nemen
). En we doen elke dag wat oefeningetjes. Hier, zit, neus etc. Soms helpt Livia mee, die twee hebben sowieso wel lol samen, vooral trekspelletjes vinden ze leuk.
En ze wordt wilder. Leuk en lastig tegelijk. Soms kan ik haar wel achter het behang plakken, vooral als de kinderen en/of Samson ook vervelend doen, en dan denk ik 'oh nee, ze hadden toch gelijk, dit is te veel samen!'
En ook leuk omdat je veel leuker kunt stoeien en spelen, er is meer interactie en ze durft meer. Maar eigenlijk gaat het het grootste deel van de tijd heel ontspannen en leuk. Ze slaapt ook nog steeds veel en de tuin is natuurlijk fantastisch. Binnen is het veel meer managen want daar is van alles wat niet mag, opletten op plasjes, minder ruimte om elkaar te ontwijken of te spelen of ieder voor zich z'n eigen ding te doen, ik ben echt zo blij dat we een zomerpup hebben gekozen! Lekker de achterdeur open en gaan.
In de kinderwagen
Met Livia spelen
Toen het warm was heb ik een teiltje met water gevuld. Nou dat moest eerst even flink geanalyseerd worden.
Omtrekkende beweging...
Het item verkennen met je bekje
Dat water ook eens poot en beksgewijs bestuderen
Toen had ik het ook nog gewaagd haar lekkers ín dat gekke water te gooien, nouja!
Gelukkig kwam Livia to the rescue
Ik geloof dat ze die natte snuit niet echt een enorm succes vond
Bijkomen onder de heg
Weer spelen met Livia
Helpen met de tuinwerkzaamheden
Kloten op schoot met mijn kangaroe
Truucjes met Livia
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =600036966