Cooper schreef: 28 aug 2023, 09:02
Steil achterover rukken vind ik niet opvoeden. Enorm kwaad worden op straat vind ik ook niet opvoeden.
Ik ben nog nooit kwaad op een beest geweest. Maar dat betekent niet dat ik geen sancties uitdeel. En ja dat zijn sancties waar de hond dan van onder de indruk is anders voegt het weinig toe.
Met kwaad worden heeft het niets te maken en als je ook nog moet bedenken of je al dan niet voor lul staat voor de buren is dat nu al een opvoedprobleem. Het zal me een rotzorg zijn wat omstanders ergens van vinden.
In casu aan de riem trekken vind ik harder terug trekken echt de best begrijpelijke sanctie die er is. Maar dan wel meteen. Niet eerst de boel laten woekeren en dan na een jaarineens orde op zaken willen stellen.
Gewoon meteen. De eerste keer. Dan ben je er vanaf.
Jij je achterpoten aanspannen, ik mijn voorpoten. Jij weegt 7 kilo, ik 170. Kijken wie er wint. Helderheid scheppen.
Dan gaat je hond op een andere manier proberen inbreng te krijgen en dat beloon je dan.
Basismateriaal hoor. Als je nu nog moet gaan zitten mediteren over wat redelijk is ben je erg laat.
Ga vooral lekker je puur positieve geneuzel handhaven. Mijn honden lopen aan een pink mee en doen alles waar ze zin in hebben maar gesjouw is gewoon verboden.
Of verboden...ze snappen dat ze qua kracht gewoon niks in de melk te brokkelen hebben.