CatnDog schreef: ↑26 aug 2023, 17:00Hij stopt gewoon netjes als jij stopt. Dan is het inderdaad iets anders. Op het filmpje loopt hij ook zo braaf mee aan de lange lijn. Dus ik zie ook het trekken aan de lijn niet?Smoushond schreef: ↑26 aug 2023, 16:54 Dat maakt bij Bertus niet uit. Hij stopt als ik stop ,wacht even,kijkt me aan,komt terug lopen ,wacht even en dan hup neemt hij weer een sprint zit gewoon iets in zijn neus dan waar hij heen wil.
Wat ik ook heb geprobeerd is omdraaien en de andere kant op,lopen maar dan ruikt hij daar iets en neemt hij weer een sprintje .
Het enige wat tot nu toe hielp is knakworst . Dan wil hij naast me lopen dus die heb ik maar weer gekocht
Ik vind even snuffelen en dan een sprintje trekken en dan weer stili staan en dan weer bijpoten typisch losloopgedrag. Dat doet mijn hond ook als hij los loopt. Aan de lijn trekt hij de sprintjes vooruit niet, al heeft hij wel de neiging om bij lekkere luchtjes te blijven hangen.
Nee maar op het filmpje is op de terugweg en in het wandelgebied doet hij dat niet omdat hij daar los loopt of aan de sleeplijn.
Maar die 5 minuten lopen naar dat wandelgebied is een drama ,vol energie en weten dat we de leuke richting op gaan
Ik probeer nog knakworst en anders ga ik voortaan met de fiets