Nannydog slaat toe

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
CatnDog
Posts in topic: 44
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Nannydog slaat toe

Bericht door CatnDog »

Ik heb het filmpje bekeken. Wat me er heel erg aan stoort is dat de agent het hele idee van 'het ligt aan de opvoeding' bevestigt. Of het hele Cesar Millan verhaal 'het is jouw energie waardoor die hond aanvalt'. Die hond wil die andere hond gewoon mollen.
Ik ben de agent, ik blijf rustig. Wat heb ik de boel toch onder controle. De agent blijft maar tegen de mevrouw zeggen 'blijf rustig mevrouw'. Terwijl hij zelf geen bijdrage heeft geleverd bij het weghalen van de hond. De eigenares van de witte hond kan in ieder geval duidelijk herkennen aan haar hond 'dat hij blijft gaan'. De agent is alleen maar bezig met het rustig krijgen van het baasje.
Célie schreef: 13 okt 2023, 16:18 Ik vind het wel heel knap hoe rustig die ene agent blijft.
Ik dus niet. Die man irriteert me mateloos.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 13 okt 2023, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Célie
Posts in topic: 58
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Mizzsylver schreef: 13 okt 2023, 10:55
GoldenGizmo schreef: 13 okt 2023, 09:30
Rennendehond schreef: 12 okt 2023, 22:49 Let op: schokkende beelden.
https://www.gids.tv/video/596509/kijker ... oVXBhCawes
Ik mag toch hopen dat deze hond in beslag genomen is, en niet meer naar die eigenaren terug zal keren...
Ja de hond mocht na inbeslagname terug naar de eigenaar met een muilkorf en aanlijngebod
Nou ik hoop beter aangelijnd dan die flexi, kutje weet niet eens hoe ze de flex kort krijgt :oohja:
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Jay schreef: 13 okt 2023, 10:03 Ik durf het filmpje niet te kijken. Bij ons in de buurt lopen nu ook 2 nanny-dogs, met baby in de wieg en peuter er naast. Leuk joh !
Ook fijn hoe die honden uitvallen als ze enigszins dichtbij een hond zien.
Als ik ze ook maar in de verte zie, loop ik al om.
Maar gisteren zag ik ( zelf gelukkig zonder hond op stap) dat ze doodleuk in een losloopgebied liep, en dan zo dat als je vanuit dat gebied loopt jouw honden haar honden kruisen. Dus dode hoek, pas op het laatste moment te zien. Echt doodeng dit.
Haar man loopt zonder kinderwagen, maar met lange lijnen. Ook leuk voor de haakse hoeken in de wijk, kan je dus plotseling oog in oog mee staan.
Ik denk dat de eigenares van de witte hond ook in het filmpje ergens opmerkt dat haar hond nooit eerder een hond heeft gebeten? Ze verwachten het niet. Ze zitten vast in het droombeeld nanny-verhaal. En het 'het ligt aan de opvoeding' verhaal. Zij hebben hun hond immers goed opgevoed?
Laatst gewijzigd door CatnDog op 13 okt 2023, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 13 okt 2023, 11:36
Jay schreef: 13 okt 2023, 11:08 Ik snap niet dat mensen zo naïef zijn dat ze telkens anderen het risico laten lopen. Zij kiezen voor een gevaarlijke hond, of meerdere honden, maar nemen niet de verantwoordelijkheid die bij zo’n keuze hoort.
Ze gaan ervan uit dat Bloodface dat niet doet.Hij is immers opgefoet?
Totdat ie het wel doet.
En dan nog liggen de oorzaken extern. Hij had een hersentumor, die andere hond keek fout, de riem knapte.
Het is zulk dóm volk.
Ik heb het al met Oes die heeft 2x mot gehad met een andere hond en ik loop echt nooit meer relaxed met haar, zit natuurlijk ook staf door maar als ze eenmaal de pik op één heeft dan krijg je haar ook niet meer weg hoor hoorde ik al van de vorige baasjes daar had ze echt gevechten op leven en dood met de andere teef. Marco is echt helemaal verliefd op haar en ik vind haar ook lief hier in huis maar moet er hierna echt geen één meer.

Maar ik kan ook echt woest worden om mensen die hun kleine keffers naar aangelijnde klapkaken toe laten gaan je hoort zo'n kleintje dan toch in bescherming te nemen ipv dom staan te tetteren van ach ze bijten wel van zich af en kijk hoe stoer.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Célie schreef: 13 okt 2023, 16:27 Maar ik kan ook echt woest worden om mensen die hun kleine keffers naar aangelijnde klapkaken toe laten gaan je hoort zo'n kleintje dan toch in bescherming te nemen ipv dom staan te tetteren van ach ze bijten wel van zich af en kijk hoe stoer.
Dat is dus al even naief. Dat hoort ook al bij al die ideeen die mensen hebben. Hier laatst ook een eigenares van een klein boomertje die in tegenstelling tot mij (ik maakte een grote boog om het stel heen) haar hond even de Amerikaanse bully wilde laten begroeten. En allebei hardop zeggen (kritiek op mijn omloopgedrag) dat de grote zoooo'n lieverd is. Ja, ja. Totdat hij er eentje tegenkomt die hem niet aanstaat.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

CatnDog schreef: 13 okt 2023, 16:18 Ik heb het filmpje bekeken. Wat me er heel erg aan stoort is dat de agent het hele idee van 'het ligt aan de opvoeding' bevestigt. Of het hele Cesar Millan verhaal 'het is jouw energie waardoor die hond aanvalt'. Die hond wil die andere hond gewoon mollen.
Ik ben de agent, ik blijf rustig. Wat heb ik de boel toch onder controle. De agent blijft maar tegen de mevrouw zeggen 'blijf rustig mevrouw'. Terwijl hij zelf geen bijdrage heeft geleverd bij het weghalen van de hond. De eigenares van de witte hond kan in ieder geval duidelijk herkennen aan haar hond 'dat hij blijft gaan'. De agent is alleen maar bezig met het rustig krijgen van het baasje.
Célie schreef: 13 okt 2023, 16:18 Ik vind het wel heel knap hoe rustig die ene agent blijft.
Ik dus niet. Die man irriteert me mateloos.
Nou als dat wijf zo blijft gillen wordt die hond toch nooit rustig, als je dan als agent mee gaat zitten hyperen wordt er niemand rustig. Als de vrouw rustig wordt kan ze ook beter handelen.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Célie schreef: 13 okt 2023, 16:31 Nou als dat wijf zo blijft gillen wordt die hond toch nooit rustig, als je dan als agent mee gaat zitten hyperen wordt er niemand rustig. Als de vrouw rustig wordt kan ze ook beter handelen.
De hond wordt niet rustig omdat hij in de kill-modus zit i.p.v. dat hij eruit wordt gehaald. Bijvoorbeeld door de eigenares of door de agent. Even onder appel zetten. En weghalen.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 13 okt 2023, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

CatnDog schreef: 13 okt 2023, 16:34
Célie schreef: 13 okt 2023, 16:31 Nou als dat wijf zo blijft gillen wordt die hond toch nooit rustig, als je dan als agent mee gaat zitten hyperen wordt er niemand rustig. Als de vrouw rustig wordt kan ze ook beter handelen.
De hond wordt niet rustig omdat hij in de kill-modus zit i.p.v. dat hij eruit wordt gehaald. Bijvoorbeeld door de eigenares of door de agent. Even onder appel zetten.
Maar als de vrouw rustig wordt dan kan ze ook beter nadenken en dus zelf bedenken dat ze hem uit de situatie moet halen. Onder appel zetten als een hond zo is dat lukt denk ik niet hoor.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Célie schreef: 13 okt 2023, 16:39
De hond wordt niet rustig omdat hij in de kill-modus zit i.p.v. dat hij eruit wordt gehaald. Bijvoorbeeld door de eigenares of door de agent. Even onder appel zetten.
Maar als de vrouw rustig wordt dan kan ze ook beter nadenken en dus zelf bedenken dat ze hem uit de situatie moet halen. Onder appel zetten als een hond zo is dat lukt denk ik niet hoor.
Ik had 'En weghalen' toegevoegd. :LOL: Dat is idd niet makkelijk gepiept.
Zeker door haar niet. Daarom had de agent de regie moeten pakken i.p.v. alleen te blijven zeuren dat ze rustig moet blijven. Hij had zelf allang moeten zien dat die hond wil gaan en niet luistert naar haar. Ook niet als ze rustig is.
Diana
Posts in topic: 20
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

CatnDog schreef: 13 okt 2023, 16:30
Célie schreef: 13 okt 2023, 16:27 Maar ik kan ook echt woest worden om mensen die hun kleine keffers naar aangelijnde klapkaken toe laten gaan je hoort zo'n kleintje dan toch in bescherming te nemen ipv dom staan te tetteren van ach ze bijten wel van zich af en kijk hoe stoer.
Dat is dus al even naief. Dat hoort ook al bij al die ideeen die mensen hebben. Hier laatst ook een eigenares van een klein boomertje die in tegenstelling tot mij (ik maakte een grote boog om het stel heen) haar hond even de Amerikaanse bully wilde laten begroeten. En allebei hardop zeggen (kritiek op mijn omloopgedrag) dat de grote zoooo'n lieverd is. Ja, ja. Totdat hij er eentje tegenkomt die hem niet aanstaat.
Ja, precies. Het kan prima een 'dat doet ie anders nooit' zijn, elke hond die bijt of wil moorden heeft dat ooit voor de eerste keer gedaan, maar dan liever niet met mijn hond als (dodelijk) slachtoffer :ugh: Net zo goed als ik doorgaans mijn honden niet naar superkleine hondjes laat gaan omdat een ongeluk in een klein hoekje zit, wil ik mijn honden in veel gevallen ook niet blootstellen aan honden waar zij totaal niet tegen opgewassen zijn. Als ik er ook maar een heel klein beetje twijfel over heb, doe ik het niet - want waarom wel?
Sommige mensen lezen hun hond ook zo ontzettend slecht. Ik kan me niet voorstellen dat je geen signalen ziet dat zoiets een keer zou kúnnen gaan gebeuren, zeker als je een type hond hebt waarbij dat niet uit de lucht komt vallen. En dat mensen geen maatregelen (muilkorf) nemen vóórdat het een keer echt misgaat. Maar nee, er moet eerst een gewonde of dode vallen, en dan wordt het inderdaad een 'dat doet ie anders nooit, zoiets heeft hij echt nog nooit gedaan!' :oohja:
Laatst gewijzigd door Diana op 13 okt 2023, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

CatnDog schreef: 13 okt 2023, 16:41
Célie schreef: 13 okt 2023, 16:39
Ik had 'En weghalen' toegevoegd. :LOL: Dat is idd niet makkelijk gepiept.
Zeker door haar niet. Daarom had de agent de regie moeten pakken i.p.v. alleen te blijven zeuren dat ze rustig moet blijven. Hij had zelf allang moeten zien dat die hond wil gaan en niet luistert naar haar. Ook niet als ze rustig is.
Nou dat weghalen is idd een klus, Oes is denk ik de helft van de hond op dat filmpje maar toen ze de eerste keer vocht kreeg Marco haar echt niet zomaar uit de situatie het was dat hij stroffelde toen met zn volle gewicht boven op Oes viel waardoor ze schrok en toen kon ik haar zo aan haar tuig er uit halen maar echt in je eentje.

Maar ik denk dat het van die agent ook meer is hoe zij het geleerd hebben dat je de beide kanten rustig moet krijgen als er iets aan de hand is.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Ja en dan is het ook echt in één keer dat ze toeslaan hoor echt niet dat Annie met haar boomertje dat van tevoren ziet aankomen.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Célie schreef: 13 okt 2023, 16:47
Nou dat weghalen is idd een klus, Oes is denk ik de helft van de hond op dat filmpje maar toen ze de eerste keer vocht kreeg Marco haar echt niet zomaar uit de situatie het was dat hij stroffelde toen met zn volle gewicht boven op Oes viel waardoor ze schrok en toen kon ik haar zo aan haar tuig er uit halen maar echt in je eentje.

Maar ik denk dat het van die agent ook meer is hoe zij het geleerd hebben dat je de beide kanten rustig moet krijgen als er iets aan de hand is.
Ja. Het was heel duidelijk agentenprotocol. Daarbij hoort het 'de rust herstellen', maar ook het lijfbehoud, als in: laat de eigenaars het oplossen, anders word je zelf gebeten.
Maart
Posts in topic: 3
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Mijn DA heeft deze week ook 1 over de vloer gehad. 2 galgo’s van hetzelfde huishouden zaten op pension een km verderop. 1 galgo had al een andere hond van hetzelfde gezin doodgebeten ruim een jaar geleden. Maar ze moesten perse samen zitten van de eigenaresse.
Je raadt het al, pension trof er ‘s morgen 1 ko aan. Gebeten in de keel en door zwelling gestikt. Ze hebben nog geprobeerd door de keel open te snijden hem te redden, maar helaas.
Eigenaren van het pension volledig in shock.
Eigenaresse is naar huis gekeerd en heeft de bijtende hond terug meegenomen. Ik had hem toch echt niet meer terug moeten hebben.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Diana schreef: 13 okt 2023, 16:47
Ja, precies. Het kan prima een 'dat doet ie anders nooit' zijn, elke hond die bijt of wil moorden heeft dat ooit voor de eerste keer gedaan, maar dan liever niet met mijn hond als (dodelijk) slachtoffer :ugh: Net zo goed als ik doorgaans mijn honden niet naar superkleine hondjes laat gaan omdat een ongeluk ik een klein hoekje zit, wil ik mijn honden in veel gevallen ook niet blootstellen aan honden waar zij totaal niet tegen opgewassen zijn. Als ik er ook maar een heel klein beetje twijfel over heb, doe ik het niet - want waarom wel?
Sommige mensen lezen hun hond ook zo ontzettend slecht. Ik kan me niet voorstellen dat je geen signalen ziet dat zoiets een keer zou kúnnen gaan gebeuren, zeker als je een type hond hebt waarbij dat niet uit de lucht komt vallen. En dat mensen geen maatregelen (muilkorf) nemen vóórdat het een keer echt misgaat. Maar nee, er moet eerst een gewonde of dode vallen, en dan wordt het inderdaad een 'dat doet ie anders nooit, zoiets heeft hij echt nog nooit gedaan!' :oohja:
Maar bij Oes weet ik dat ze het kan doen, maar je ziet ook echt niet bij welke hond ze het gaat doen hoor ze heeft natuurlijk ook geen staart bij pitbulls met staart zie ik dus wel dat die staart op standje alert gaat. Het is echt 10 sec. ervoor dat je aan die harses ziet van ze is wat van plan (omdat ze haar kop scheef doet omdat ze met dat rare gebit alleen met haar kiezen kan bijten) Dus ze mag gewoon bij geen ene hond meer die ik niet ken, maar misschien ben ik wel te bang hoor dat kan ook. :19:
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Diana schreef: 13 okt 2023, 16:47 Ja, precies. Het kan prima een 'dat doet ie anders nooit' zijn, elke hond die bijt of wil moorden heeft dat ooit voor de eerste keer gedaan, maar dan liever niet met mijn hond als (dodelijk) slachtoffer :ugh: Net zo goed als ik doorgaans mijn honden niet naar superkleine hondjes laat gaan omdat een ongeluk ik een klein hoekje zit, wil ik mijn honden in veel gevallen ook niet blootstellen aan honden waar zij totaal niet tegen opgewassen zijn. Als ik er ook maar een heel klein beetje twijfel over heb, doe ik het niet - want waarom wel?
Exact. Dat is altijd wat ik ook denk: ik ga dat niet uitproberen bij mijn hond. Dat is risico het niet waard.
Daar zal hij heus potentieel positieve hondenervaringen mee mislopen (jammer dan), maar ook potentieel zeer negatieve.

Er is sinds kort iemand in de buurt komen wonen met een grote bully en die valt dus heftig uit naar Zeno en wat mij daaraan opviel was dat die man dat dus ook niet had zien aankomen. Inmiddels wel, want hij doet het nu iedere keer. Maar de eerste keer dus niet. Hij denkt vast dat het aan mijn hond ligt en hij denkt ook vast nog steeds dat hij zijn hond goed heeft opgevoed/goed onder controle heeft. Maar ik zorg er wel voor dat ik tijdens mijn avondwandeling heel erg goed oplet bij onoverzichtelijke straathoeken. Ik wil gewoon zeker weten dat die hond niet precies om de hoek komt.

Misschien is een muilkorf-afkeer vergelijkbaar met de afkeer van mensen om een fietshelm te dragen. :lol1:
ranetje
Posts in topic: 28

Bericht door ranetje »

De hond wordt niet rustig omdat hij in de kill-modus zit i.p.v. dat hij eruit wordt gehaald. Bijvoorbeeld door de eigenares of door de agent. Even onder appel zetten. En weghalen.
Die hond zet je niet "even" onder appèl.
Dwangbuisje is op zo'n moment echt effectiever.
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Maart schreef: 13 okt 2023, 16:53 Mijn DA heeft deze week ook 1 over de vloer gehad. 2 galgo’s van hetzelfde huishouden zaten op pension een km verderop. 1 galgo had al een andere hond van hetzelfde gezin doodgebeten ruim een jaar geleden. Maar ze moesten perse samen zitten van de eigenaresse.
Je raadt het al, pension trof er ‘s morgen 1 ko aan. Gebeten in de keel en door zwelling gestikt. Ze hebben nog geprobeerd door de keel open te snijden hem te redden, maar helaas.
Eigenaresse is naar huis gekeerd en heeft de bijtende hond terug meegenomen. Ik had hem toch echt niet meer terug moeten hebben.
:cry:
Ook weer duidelijk zo'n geval dat je dan toch eigenlijk ook wel aan ziet komen? :ugh: In dit geval dus niet eens een 'dat doet ie anders nooit', maar 'dat heeft hij nog maar één keer eerder gedaan' of zo? :oeps: :19:
Ongelofelijk dat mensen zo met het leven van hun (of andermans) hond spelen.
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 7
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik loop met 2-3 tweehapscrackers en ik ga met een boog om alles heen wat ik niet ken en vertrouw.
En ja, de klapkaken worden op 1 na volledig vermeden en die ene vermijd ik ook als ik nummer 3 bij me heb.
Gewoon omdat nummer 2 vreemde honden erg spannend vindt en soms nog hysterisch doet wat uiteraard reacties uitlokt van de vreemde hond en nummer 3 meent te moeten patsen.
Dus hier is het motto 'beter geen ervaring dan vervelende ervaring' en ik loop waar mogelijk om, steek over of loop terug.
De enkele keer dat dat allemaal niet mogelijk is blijf ik staan, slinger nummer 2 onder de arm, blok nummer 3 af en doe een schietgebedje dat de eigenaar vd tegemoetkomende hond een beetje afstand houdt en weet om te gaan met de flexriem.

Laat ik het zo zeggen, als ik een bepaald type hond zie lopen met een Julius (of vergelijkbaar) tuig en bij voorkeur een flexriem maak ik rechtsomkeert en ben ik pleite.
Iets te vaak gezien/gehoord hoe makkelijk een hond daaruit weet te komen en met een klapkaak die mijn honden in het vizier krijgt is dat Russisch roulette. :schrik:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

ranetje schreef: 13 okt 2023, 17:05
nee, ik had het al aangepast: en weghalen. :lol1:
Wat dat betreft was in de politieauto stoppen een prima oplossing.
Ik vind 'niemand doet iets' ook niet het juiste kopje bij het filmpje. Er wordt wel gehandeld, maar wel volgens bepaalde politieprotocollen.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Diana schreef: 13 okt 2023, 17:07
Maart schreef: 13 okt 2023, 16:53 Mijn DA heeft deze week ook 1 over de vloer gehad. 2 galgo’s van hetzelfde huishouden zaten op pension een km verderop. 1 galgo had al een andere hond van hetzelfde gezin doodgebeten ruim een jaar geleden. Maar ze moesten perse samen zitten van de eigenaresse.
Ook weer duidelijk zo'n geval dat je dan toch eigenlijk ook wel aan ziet komen? :ugh: In dit geval dus niet eens een 'dat doet ie anders nooit', maar 'dat heeft hij nog maar één keer eerder gedaan' of zo? :oeps: :19:
Ik vermoed dat ze gewoon zoooo graag willen (hoopvol blijven) dat het werkt/toch gaat lukken? Als je zoveel van je beide honden houdt, staat het verstand even op de tweede plek.
GoldenGizmo
Posts in topic: 9
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Célie schreef: 13 okt 2023, 16:56
Diana schreef: 13 okt 2023, 16:47
Ja, precies. Het kan prima een 'dat doet ie anders nooit' zijn, elke hond die bijt of wil moorden heeft dat ooit voor de eerste keer gedaan, maar dan liever niet met mijn hond als (dodelijk) slachtoffer :ugh: Net zo goed als ik doorgaans mijn honden niet naar superkleine hondjes laat gaan omdat een ongeluk ik een klein hoekje zit, wil ik mijn honden in veel gevallen ook niet blootstellen aan honden waar zij totaal niet tegen opgewassen zijn. Als ik er ook maar een heel klein beetje twijfel over heb, doe ik het niet - want waarom wel?
Maar bij Oes weet ik dat ze het kan doen, maar je ziet ook echt niet bij welke hond ze het gaat doen hoor ze heeft natuurlijk ook geen staart bij pitbulls met staart zie ik dus wel dat die staart op standje alert gaat. Het is echt 10 sec. ervoor dat je aan die harses ziet van ze is wat van plan (omdat ze haar kop scheef doet omdat ze met dat rare gebit alleen met haar kiezen kan bijten) Dus ze mag gewoon bij geen ene hond meer die ik niet ken, maar misschien ben ik wel te bang hoor dat kan ook. :19:
Beter te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg :ok:
Maart
Posts in topic: 3
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Diana schreef: 13 okt 2023, 17:07
Inderdaad. Nu, de eigenaren van het pension valt niets te verwijten, ze moesten de honden samen laten. Het is ook echt wel een heel goed pension met mensen met kennis. Ze deden ook maar wat ze opgelegd werd. Al verwijten ze het zichzelf uiteraard wel :ugh:
Ik ben zeker dat zij wel gaan nadenken over hoe dit nooit meer mag kunnen gebeuren.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Diana

Bericht door Diana »

CatnDog schreef: 13 okt 2023, 16:57
Diana schreef: 13 okt 2023, 16:47 Ja, precies. Het kan prima een 'dat doet ie anders nooit' zijn, elke hond die bijt of wil moorden heeft dat ooit voor de eerste keer gedaan, maar dan liever niet met mijn hond als (dodelijk) slachtoffer :ugh: Net zo goed als ik doorgaans mijn honden niet naar superkleine hondjes laat gaan omdat een ongeluk ik een klein hoekje zit, wil ik mijn honden in veel gevallen ook niet blootstellen aan honden waar zij totaal niet tegen opgewassen zijn. Als ik er ook maar een heel klein beetje twijfel over heb, doe ik het niet - want waarom wel?
Exact. Dat is altijd wat ik ook denk: ik ga dat niet uitproberen bij mijn hond. Dat is risico het niet waard.
Daar zal hij heus potentieel positieve hondenervaringen mee mislopen (jammer dan), maar ook potentieel zeer negatieve.

Er is sinds kort iemand in de buurt komen wonen met een grote bully en die valt dus heftig uit naar Zeno en wat mij daaraan opviel was dat die man dat dus ook niet had zien aankomen. Inmiddels wel, want hij doet het nu iedere keer. Maar de eerste keer dus niet. Hij denkt vast dat het aan mijn hond ligt en hij denkt ook vast nog steeds dat hij zijn hond goed heeft opgevoed/goed onder controle heeft. Maar ik zorg er wel voor dat ik tijdens mijn avondwandeling heel erg goed oplet bij onoverzichtelijke straathoeken. Ik wil gewoon zeker weten dat die hond niet precies om de hoek komt.

Misschien is een muilkorf-afkeer vergelijkbaar met de afkeer van mensen om een fietshelm te dragen. :lol1:
Echt heel verdrietig dat die muilkorf-afkeer ondertussen al zo veel hondenlevens heeft gekost :(
Ik begrijp het ook echt niet, maar ja, ik ben dan ook zo iemand die een van mijn honden wel eens voor alle zekerheid muilkorft, al heeft zij nog nooit een andere hond met ook maar één haartje gekrenkt. Dat is dus Amy: ik weet dat zij serieus jaaggedrag kan vertonen naar kleine hondjes die in de verte hard rennen. Ik durf er mijn hand niet 100% voor in het vuur te steken dat ze in die prooidrift zo'n hondje niet zou kunnen grijpen en als het een heel klein hondje is, kan dat heel erg verkeerd aflopen. Het is gelukkig ook nog nooit met muilkorf tot zo'n situatie gekomen, want het ontslaat mij er natuurlijk niet van om te voorkomen dat zo'n situatie überhaupt voorvalt, ook al draagt ze een muilkorf, maar ik neem dan liever het zekere voor het onzekere, gewoon op basis van signalen die ik bij haar heb gezien, niet omdat het eerst een keer goed mis is gegaan.
Als mijn honden iets moeten ondergaan bij de dierenarts waarvan ik twijfel hoe ze erop gaan reageren, doe ik ze ook voor de zekerheid een muilkorf om. Er heeft er nog nooit een ook maar een hapbeweging naar de dierenarts gemaakt, dus achteraf was het niet nodig, maar waarom zou ik risico gaan nemen met de handen van de dierenarts?
Het is zo simpel te voorkomen allemaal met een muilkorf of zal op z'n minst de schade enorm beperken. Maar ja, blijkbaar vinden mensen het prima om achter de feiten aan te lopen, omdat het niet hún hond is die het grootste risico loopt. :19:
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

CatnDog schreef: 13 okt 2023, 17:08
ranetje schreef: 13 okt 2023, 17:05
nee, ik had het al aangepast: en weghalen. :lol1:
Wat dat betreft was in de politieauto stoppen een prima oplossing.
Ik vind 'niemand doet iets' ook niet het juiste kopje bij het filmpje. Er wordt wel gehandeld, maar wel volgens bepaalde politieprotocollen.
“Niemand helpt” staat er in de titel en dat is een quote van de man met het dode hondje. Die zit op dat hekje met z’n dode hondje in z’n armen, en hij zegt tegen die agent: “niemand helpt”
Iedereen is bang zegt die agent dan.
Het slaat dus niet op de agenten die niet helpen, ik vind dat die het prima aanpakken.
Afbeelding
Plaats reactie