Ik denk dat jij verkeerd hebt gelezen.Maart schreef: ↑22 feb 2024, 07:25Ook de Kivo eend brok bevat 40,1% koolhydraten. Het gehalte aan eend bedraagt nog geen 20%, dus als hoofdingrediënt voer je gewoon koolhydraten. Waar honden overigens gewoon baat bij hebben, maar dan wel in nuttige hoeveelheden en vormen.Jasophoria. schreef: ↑21 feb 2024, 23:18Ja klopt, zover had ik nog niet gekeken.
Want ik heb ook de zalm gehad, en in die is dat niet zo.
Dan is de lam misschien niet de beste keus.
De zalm is duurder helaas.
Dan ga ik denk ik toch naar Floris vlees, want daar hebben ze darf, die is beter en goedkoper.
Dan zit ik aleen met minder keus voor de kat.
En het is fijn als je alles op 1 webshop kunt krijgen.
En ik moet ook nog kippen voer hebben.
En ze hebben alles bij medpets.
Dan ga ik voor kivo eend bij medpets.
Medpets rekent ook maar 3,95 verzendkosten, en volgende dag in huis, echt super fijn.
Als je kwalitatieve brokken wil voeren, zou ik wegblijven van persbrokken, die bevatten sowieso al meer koolhydraten dan krokante brokken omdat de koolhydraten zorgen dat de brok, een brok blijft, soort 'lijm' zeg maar en er is meer van nodig bij persbrokken dan krokante brokken. Koudgeperst klinkt ook heel fancy, maar het blijft gewoon een diverse keren erg verhitte brok natuurlijk.
Eend (32.5%; vers: 17.5%- gedroogd 15%), zoete aardappel (28%), erwten (17%), gehydrolyseerde gelatine, kippenvet, bietenpulp, biergist, gedroogde appels (1.7%), zalmolie (0.5%), MOS (mannan-oligosaccharides)(0.5%), eipoeder, chichorei (bron van FOS; 0.2%), gedroogde algen (0.2%), peren (0.2%), blauwe bessen (0.2%), cranberry (0.2%), kamille (0.2%), venkel (0.2%), brandnetel (0.2%), paardebloem (0.2%), lijnzaadolie, glucosamine (300 mg/kg), chondroitine 300 mg/kg, yucca.
Dat is 50% vlees en 45% koolhydraten.
Nog steeds wel veel koolhydraten ja, maar het vlees is ook hoog.
Wat ik ook zo raar vind, is dat ze schrijven 32.5% vers en 17.5% gedroogd, slaat toch nergens op, want het is toch allemaal gedroogd
Of moet ik dit allemaal anders lezen.