Honden overlijden in pension

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Célie
Posts in topic: 10
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Honden overlijden in pension

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 30 apr 2024, 14:43 Er zijn ook mensen die in een zeecontainer wonen. Dus zo gek is het niet

Afbeelding
Nou zo zal het er vast niet uitgezien hebben als maar 1 aanvoerkanaal voor verse lucht is :19:
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

hakunamatata schreef: 30 apr 2024, 14:55 Ik was benieuwd naar hoe zo'n superdeluxe pension er dan uit ziet. Nog voordat ik het las van die zeecontainer. Maar er zijn nergens foto's te vinden. Alle foto's waar een hond op staat kun je niks zien van het verblijf zelf. Dat vind ik zo'n raar iets, dat geheimzinnige gedoe.

Een verhaal zou nu zijn dat er inderdaad 13 honden in een zeecontainer zaten met slechts één ventilatierooster. De politie kon het verhaal niet bevestigen. Ik mag hopen dat het niet dat is geweest.

Afbeelding

Op hun facebookpagina staat dit als hun luxe appartement met TV, maar idd zonder hond.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Gonnie schreef: 30 apr 2024, 15:03
hakunamatata schreef: 30 apr 2024, 14:55 Ik was benieuwd naar hoe zo'n superdeluxe pension er dan uit ziet. Nog voordat ik het las van die zeecontainer. Maar er zijn nergens foto's te vinden. Alle foto's waar een hond op staat kun je niks zien van het verblijf zelf. Dat vind ik zo'n raar iets, dat geheimzinnige gedoe.

Een verhaal zou nu zijn dat er inderdaad 13 honden in een zeecontainer zaten met slechts één ventilatierooster. De politie kon het verhaal niet bevestigen. Ik mag hopen dat het niet dat is geweest.
Een hondenbezitter had dat wel anoniem gemeld werd er gisteren op het nieuws gezegd.
Maar ja, dan had ik daar mijn honden al niet heen gebracht of daar gelaten als je dat gezien hebt. Van de drie die het overleefd hebben moest er eentje met spoed naar de dierenarts gebracht worden.
In één van die nieuwsberichten staat dit:

"De advocaat vertelt dat, nadat iemand de dierenbescherming had ingeschakeld, de dierenpolitie kwam en zo de honden vond op het terrein van het pension. "Dat is alles wat wij nu weten."

Is toch ook raar, je zou denken dat eigenaresse de honden had gevonden en DA ingeschakeld had.
Jay
Posts in topic: 6

Bericht door Jay »

Met TV ?!!! , dat is wel gek. Alsof honden graag tv kijken.
Afbeelding
hakunamatata
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Célie schreef: 30 apr 2024, 15:31

Afbeelding

Op hun facebookpagina staat dit als hun luxe appartement met TV, maar idd zonder hond.
Dit is inderdaad de enige foto die ik wel kon vinden. Maar ultraluxe en huiskamer vind ik dit niet. Lege ruimte met eenvoudige kussens op de grond en een tv aan een fotobehang muur. Nou hoor, poeh poeh. Maar dit leek in reeks van nieuwbouw van langer terug dus ik dacht misschien is het eigenlijk anders?
Jay schreef: 30 apr 2024, 15:38 Met TV ?!!! , dat is wel gek. Alsof honden graag tv kijken.
Die tv snap ik nog wel. Dat wordt door veel mensen wel als luxe zien of voor de hond prettig om ander geluid wat te dempen. Iets van normaal huiskamergeluid als tv of radio snap ik wel in dit concept.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 3

Bericht door ranetje »

Afbeelding

Het ziet er netjes uit en kan zo goed worden schoongehouden.
En ik zie ramen die open kunnen

Er hoeft toch geen zoveel persoons bed in?
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

ranetje schreef: 30 apr 2024, 15:59

Afbeelding

Het ziet er netjes uit en kan zo goed worden schoongehouden.
En ik zie ramen die open kunnen

Er hoeft toch geen zoveel persoons bed in?
Nee, maar is toch geen luxe appartement, gewoon een hok met een raam met een kussen.
Maart
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

ranetje schreef: 30 apr 2024, 15:59 En ik zie ramen die open kunnen
Mss dat even laten weten aan de hoteleigenaren :mann:
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Jay schreef: 30 apr 2024, 15:38 Met TV ?!!! , dat is wel gek. Alsof honden graag tv kijken.
Froo zou de tijd van haar leven hebben. De hele dag schelden op alles wat er langskomt op tv en niemand die er wat van zegt. :cool2:

Ik zocht inderdaad ook al foto's en kon ze niet vinden op de website. Dit op de foto is niet heel veel meer of minder luxe dan het pension waar Mowin en Aloy wel eens heengaan. Ik had me iets heel anders voorgesteld bij een 'luxe appartement'. Niet dat het die honden iets uitmaakt of het er ook daadwerkelijk uitziet als een luxe appartement natuurlijk.

Nou ja. Het is hoe dan ook een nachtmerrie. :(
Jay
Posts in topic: 6

Bericht door Jay »

Frootje schreef: 30 apr 2024, 17:27
Froo zou de tijd van haar leven hebben. De hele dag schelden op alles wat er langskomt op tv en niemand die er wat van zegt. :cool2:

Ik zocht inderdaad ook al foto's en kon ze niet vinden op de website. Dit op de foto is niet heel veel meer of minder luxe dan het pension waar Mowin en Aloy wel eens heengaan. Ik had me iets heel anders voorgesteld bij een 'luxe appartement'. Niet dat het die honden iets uitmaakt of het er ook daadwerkelijk uitziet als een luxe appartement natuurlijk.

Nou ja. Het is hoe dan ook een nachtmerrie. :(
Dat verschilt dan enorm per hond. Mijn hondje kijkt niet op of om van tv. Radio om ander geluid te dempen zou misschien wel fijn kunnen zijn.
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Jay schreef: 30 apr 2024, 17:31Dat verschilt dan enorm per hond. Mijn hondje kijkt niet op of om van tv. Radio om ander geluid te dempen zou misschien wel fijn kunnen zijn.
Ja, ik heb er hier twee die zouden kijken als dat mocht (mogen ze allebei niet want Aloy is ook een type met Een Mening en ik heb daar gewoon geen zin in) en eentje die niet eens snapt dat er wat op de tv gebeurt. :mann:
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Célie schreef: 30 apr 2024, 15:34 In één van die nieuwsberichten staat dit:

"De advocaat vertelt dat, nadat iemand de dierenbescherming had ingeschakeld, de dierenpolitie kwam en zo de honden vond op het terrein van het pension. "Dat is alles wat wij nu weten."
Dat maakt het verhaal heel anders. Ik dacht dat de eigenaar/medewerker(s) van het pension de dieren had aangetroffen.
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Afbeelding

Ik kon verder ook geen foto's vinden, ook niet op hun website, maar luxe kan ik dit alvast niet noemen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Smoothie
Posts in topic: 1
Welke: Smooth collie

Bericht door Smoothie »

Vreselijk :cry:. Het is hier in de buurt, maar no way dat ik daar ooit nog een hond naartoe zou durven brengen. Ik heb sowieso nog nooit een hond naar een pension gebracht.

Het viel mij ook op dat er geen foto's van de "appartementen" op hun site staan. Ik vond wel dit filmpje:

https://www.facebook.com/share/v/nsx2QNNn3yJQa8dL/
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik heb helaas ook hele slechte ervaringen met pensions. Dus no way dat ik ooit een hond naar een pension doe. Wuilus kon niet met teven (duidelijk gewaarschuwd) en alles ging goed (elke keer als ik belde hoe het ging). Ze moest door omstandigheden een maand in pension namelijk.

Bij ophalen was ze 25% van haar gewicht kwijt. Zat onder de wondjes en ze liep in de gemengde groep grote honden. Want dat ging best volgens de eigenaar van het pension. Ze gilde non stop toen ze mij zag en rende meteen naar de auto waarop ze onmiddellijk een vreselijke bloedneus kreeg? Uiteindelijk moest de dierenarts steroïden geven om haar weer op te knappen. Dus ik doe mijn honden nooit meer in een pension.
Nanna
Posts in topic: 4

Bericht door Nanna »

Ik maakte het omgekeerde mee😂
Werkte in de teckelkennel en daar kwamen in het hoogseizoen zo’n veertig logeerteckels bij. Een heel aantal van hen was helemaal niet blij om de baas weer te zien en ik herinner me er eentje die een wegwezer maakte. IK GA NIET MEE.
Sliepen die in gestoffeerde kamers met tv? Natuurlijk niet. Die lagen in in kennels met rennetjes en theekisten met stro. Maar overdag rende dat de hele dag los met soortgenoten, joegen ze op konijnen door de mais, scheurden door het dennenbosje. Een prachtleven voor een teckel.
Oude logees lagen te zonnebaden in de tuin en sliepen ‘s nachts bij de kennelmeisjes in bed. Ik had er soms wel zeven op mn nest liggen :LOL:
Afbeelding
Crutz
Posts in topic: 7

Bericht door Crutz »

Nanna schreef:Ik maakte het omgekeerde meeAfbeelding
Werkte in de teckelkennel en daar kwamen in het hoogseizoen zo’n veertig logeerteckels bij. Een heel aantal van hen was helemaal niet blij om de baas weer te zien en ik herinner me er eentje die een wegwezer maakte. IK GA NIET MEE.
Sliepen die in gestoffeerde kamers met tv? Natuurlijk niet. Die lagen in in kennels met rennetjes en theekisten met stro. Maar overdag rende dat de hele dag los met soortgenoten, joegen ze op konijnen door de mais, scheurden door het dennenbosje. Een prachtleven voor een teckel.
Oude logees lagen te zonnebaden in de tuin en sliepen ‘s nachts bij de kennelmeisjes in bed. Ik had er soms wel zeven op mn nest liggen :LOL:
Hier willen ze vaak ook niet mee terug hoor.
En liggen de meeste gewoon in een kennel. Ik heb maar 1 huiselijke opvang plek en het moet passen met m’n dames en de kinderen.
Crutz
Posts in topic: 7

Bericht door Crutz »

Crutz schreef:
Nanna schreef:Ik maakte het omgekeerde meeAfbeelding
Hier willen ze vaak ook niet mee terug hoor.
En liggen de meeste gewoon in een kennel. Ik heb maar 1 huiselijke opvang plek en het moet passen met m’n dames en de kinderen.

Dan stuur je wel baasjes dit soort foto’s
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

hakunamatata schreef: 30 apr 2024, 15:52

Afbeelding

Dit is inderdaad de enige foto die ik wel kon vinden. Maar ultraluxe en huiskamer vind ik dit niet. Lege ruimte met eenvoudige kussens op de grond en een tv aan een fotobehang muur. Nou hoor, poeh poeh. Maar dit leek in reeks van nieuwbouw van langer terug dus ik dacht misschien is het eigenlijk anders?
Die tv snap ik nog wel. Dat wordt door veel mensen wel als luxe zien of voor de hond prettig om ander geluid wat te dempen. Iets van normaal huiskamergeluid als tv of radio snap ik wel in dit concept.
maar wat moet er gedempt worden dan ze zitten naast een boerderij in het buitengebied?
Laatst gewijzigd door Célie op 01 mei 2024, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

CatnDog schreef: 30 apr 2024, 19:15
Célie schreef: 30 apr 2024, 15:34 In één van die nieuwsberichten staat dit:

Dat maakt het verhaal heel anders. Ik dacht dat de eigenaar/medewerker(s) van het pension de dieren had aangetroffen.
Ja ik ook.
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Crutz schreef: 01 mei 2024, 10:12 Afbeelding
Dat is wel humor :LOL:
Marc

Bericht door Marc »

Ik weet 100% zeker dat Guus en Bas nooit liever ergens anders blijven dan thuis. Ze lopen hier veel, grote tuin. Elke avond op de bank etc etc. De keren dat er oppas in huis was krijsten ze al letterlijk alles bij elkaar als wij weer thuis zijn. Misschien honden met werkende baasjes die thuis in de gang hele dagen wachten? Ik kan me namelijk echt niks voorstellen bij honden die liever in een pension zijn dan thuis 🤔 Ik heb zelf nog nooit een ontrouwe hond gehad. Mijn honden vinden iedereen aardig en alles leuk maar gaan voor geen goud vrijwillig ergens anders of bij andere mensen blijven. Weet ik echt helemaal zeker.
Nanna
Posts in topic: 4

Bericht door Nanna »

Marc schreef: 01 mei 2024, 16:46 Ik weet 100% zeker dat Guus en Bas nooit liever ergens anders blijven dan thuis. Ze lopen hier veel, grote tuin. Elke avond op de bank etc etc. De keren dat er oppas in huis was krijsten ze al letterlijk alles bij elkaar als wij weer thuis zijn. Misschien honden met werkende baasjes die thuis in de gang hele dagen wachten? Ik kan me namelijk echt niks voorstellen bij honden die liever in een pension zijn dan thuis 🤔 Ik heb zelf nog nooit een ontrouwe hond gehad. Mijn honden vinden iedereen aardig en alles leuk maar gaan voor geen goud vrijwillig ergens anders of bij andere mensen blijven. Weet ik echt helemaal zeker.
Ja, maar die teckelkennel was natuurlijk wel different cook. Geen hokken waar je de hele dag in moest zitten en veel vrijheid met rasgenoten. En de hond die zich omdraaide toen ie baasje zag was maar eenmalig. De meesten waren heus wel blij :lol1: Maar ze kwamen het jaar er op ook even blij weer aanzetten. Neerzetten en hop de groep in. Lol maken!
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Célie schreef: 30 apr 2024, 15:34
Gonnie schreef: 30 apr 2024, 15:03

Een hondenbezitter had dat wel anoniem gemeld werd er gisteren op het nieuws gezegd.
Maar ja, dan had ik daar mijn honden al niet heen gebracht of daar gelaten als je dat gezien hebt. Van de drie die het overleefd hebben moest er eentje met spoed naar de dierenarts gebracht worden.
In één van die nieuwsberichten staat dit:

Is toch ook raar, je zou denken dat eigenaresse de honden had gevonden en DA ingeschakeld had.
Kan natuurlijk alsnog zo zijn geweest. Die eigenaar heeft de honden misschien zo snel mogelijk uit het hok gehaald, en misschien heeft iemand dat gezien en toen de dierenbescherming gebeld. Er staat dat de dierenpolitie de honden op het terrein vonden, dus misschien niet in die “luxe” kamers.
Afbeelding

Tanja en Anne
Plaats reactie