Nou zo zal het er vast niet uitgezien hebben als maar 1 aanvoerkanaal voor verse lucht is
Honden overlijden in pension
- Célie
- Posts in topic: 10
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Re: Honden overlijden in pension
- Célie
- Contacteer:
hakunamatata schreef: ↑30 apr 2024, 14:55 Ik was benieuwd naar hoe zo'n superdeluxe pension er dan uit ziet. Nog voordat ik het las van die zeecontainer. Maar er zijn nergens foto's te vinden. Alle foto's waar een hond op staat kun je niks zien van het verblijf zelf. Dat vind ik zo'n raar iets, dat geheimzinnige gedoe.
Een verhaal zou nu zijn dat er inderdaad 13 honden in een zeecontainer zaten met slechts één ventilatierooster. De politie kon het verhaal niet bevestigen. Ik mag hopen dat het niet dat is geweest.
Op hun facebookpagina staat dit als hun luxe appartement met TV, maar idd zonder hond.
- Célie
- Contacteer:
In één van die nieuwsberichten staat dit:Gonnie schreef: ↑30 apr 2024, 15:03Een hondenbezitter had dat wel anoniem gemeld werd er gisteren op het nieuws gezegd.hakunamatata schreef: ↑30 apr 2024, 14:55 Ik was benieuwd naar hoe zo'n superdeluxe pension er dan uit ziet. Nog voordat ik het las van die zeecontainer. Maar er zijn nergens foto's te vinden. Alle foto's waar een hond op staat kun je niks zien van het verblijf zelf. Dat vind ik zo'n raar iets, dat geheimzinnige gedoe.
Een verhaal zou nu zijn dat er inderdaad 13 honden in een zeecontainer zaten met slechts één ventilatierooster. De politie kon het verhaal niet bevestigen. Ik mag hopen dat het niet dat is geweest.
Maar ja, dan had ik daar mijn honden al niet heen gebracht of daar gelaten als je dat gezien hebt. Van de drie die het overleefd hebben moest er eentje met spoed naar de dierenarts gebracht worden.
"De advocaat vertelt dat, nadat iemand de dierenbescherming had ingeschakeld, de dierenpolitie kwam en zo de honden vond op het terrein van het pension. "Dat is alles wat wij nu weten."
Is toch ook raar, je zou denken dat eigenaresse de honden had gevonden en DA ingeschakeld had.
- hakunamatata
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Dit is inderdaad de enige foto die ik wel kon vinden. Maar ultraluxe en huiskamer vind ik dit niet. Lege ruimte met eenvoudige kussens op de grond en een tv aan een fotobehang muur. Nou hoor, poeh poeh. Maar dit leek in reeks van nieuwbouw van langer terug dus ik dacht misschien is het eigenlijk anders?Célie schreef: ↑30 apr 2024, 15:31hakunamatata schreef: ↑30 apr 2024, 14:55 Ik was benieuwd naar hoe zo'n superdeluxe pension er dan uit ziet. Nog voordat ik het las van die zeecontainer. Maar er zijn nergens foto's te vinden. Alle foto's waar een hond op staat kun je niks zien van het verblijf zelf. Dat vind ik zo'n raar iets, dat geheimzinnige gedoe.
Op hun facebookpagina staat dit als hun luxe appartement met TV, maar idd zonder hond.
Die tv snap ik nog wel. Dat wordt door veel mensen wel als luxe zien of voor de hond prettig om ander geluid wat te dempen. Iets van normaal huiskamergeluid als tv of radio snap ik wel in dit concept.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- Célie
- Contacteer:
Nee, maar is toch geen luxe appartement, gewoon een hok met een raam met een kussen.
Mss dat even laten weten aan de hoteleigenaren
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
- Frootje
- Posts in topic: 3
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Froo zou de tijd van haar leven hebben. De hele dag schelden op alles wat er langskomt op tv en niemand die er wat van zegt.
Ik zocht inderdaad ook al foto's en kon ze niet vinden op de website. Dit op de foto is niet heel veel meer of minder luxe dan het pension waar Mowin en Aloy wel eens heengaan. Ik had me iets heel anders voorgesteld bij een 'luxe appartement'. Niet dat het die honden iets uitmaakt of het er ook daadwerkelijk uitziet als een luxe appartement natuurlijk.
Nou ja. Het is hoe dan ook een nachtmerrie.
Dat verschilt dan enorm per hond. Mijn hondje kijkt niet op of om van tv. Radio om ander geluid te dempen zou misschien wel fijn kunnen zijn.Frootje schreef: ↑30 apr 2024, 17:27Froo zou de tijd van haar leven hebben. De hele dag schelden op alles wat er langskomt op tv en niemand die er wat van zegt.
Ik zocht inderdaad ook al foto's en kon ze niet vinden op de website. Dit op de foto is niet heel veel meer of minder luxe dan het pension waar Mowin en Aloy wel eens heengaan. Ik had me iets heel anders voorgesteld bij een 'luxe appartement'. Niet dat het die honden iets uitmaakt of het er ook daadwerkelijk uitziet als een luxe appartement natuurlijk.
Nou ja. Het is hoe dan ook een nachtmerrie.
- Frootje
- Posts in topic: 3
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ja, ik heb er hier twee die zouden kijken als dat mocht (mogen ze allebei niet want Aloy is ook een type met Een Mening en ik heb daar gewoon geen zin in) en eentje die niet eens snapt dat er wat op de tv gebeurt.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Dat maakt het verhaal heel anders. Ik dacht dat de eigenaar/medewerker(s) van het pension de dieren had aangetroffen.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik kon verder ook geen foto's vinden, ook niet op hun website, maar luxe kan ik dit alvast niet noemen.Célie schreef: ↑30 apr 2024, 15:31hakunamatata schreef: ↑30 apr 2024, 14:55 Ik was benieuwd naar hoe zo'n superdeluxe pension er dan uit ziet. Nog voordat ik het las van die zeecontainer. Maar er zijn nergens foto's te vinden. Alle foto's waar een hond op staat kun je niks zien van het verblijf zelf. Dat vind ik zo'n raar iets, dat geheimzinnige gedoe.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Smoothie
- Posts in topic: 1
- Welke: Smooth collie
Vreselijk . Het is hier in de buurt, maar no way dat ik daar ooit nog een hond naartoe zou durven brengen. Ik heb sowieso nog nooit een hond naar een pension gebracht.
Het viel mij ook op dat er geen foto's van de "appartementen" op hun site staan. Ik vond wel dit filmpje:
https://www.facebook.com/share/v/nsx2QNNn3yJQa8dL/
Het viel mij ook op dat er geen foto's van de "appartementen" op hun site staan. Ik vond wel dit filmpje:
https://www.facebook.com/share/v/nsx2QNNn3yJQa8dL/
Ik heb helaas ook hele slechte ervaringen met pensions. Dus no way dat ik ooit een hond naar een pension doe. Wuilus kon niet met teven (duidelijk gewaarschuwd) en alles ging goed (elke keer als ik belde hoe het ging). Ze moest door omstandigheden een maand in pension namelijk.
Bij ophalen was ze 25% van haar gewicht kwijt. Zat onder de wondjes en ze liep in de gemengde groep grote honden. Want dat ging best volgens de eigenaar van het pension. Ze gilde non stop toen ze mij zag en rende meteen naar de auto waarop ze onmiddellijk een vreselijke bloedneus kreeg? Uiteindelijk moest de dierenarts steroïden geven om haar weer op te knappen. Dus ik doe mijn honden nooit meer in een pension.
Bij ophalen was ze 25% van haar gewicht kwijt. Zat onder de wondjes en ze liep in de gemengde groep grote honden. Want dat ging best volgens de eigenaar van het pension. Ze gilde non stop toen ze mij zag en rende meteen naar de auto waarop ze onmiddellijk een vreselijke bloedneus kreeg? Uiteindelijk moest de dierenarts steroïden geven om haar weer op te knappen. Dus ik doe mijn honden nooit meer in een pension.
Ik maakte het omgekeerde mee
Werkte in de teckelkennel en daar kwamen in het hoogseizoen zo’n veertig logeerteckels bij. Een heel aantal van hen was helemaal niet blij om de baas weer te zien en ik herinner me er eentje die een wegwezer maakte. IK GA NIET MEE.
Sliepen die in gestoffeerde kamers met tv? Natuurlijk niet. Die lagen in in kennels met rennetjes en theekisten met stro. Maar overdag rende dat de hele dag los met soortgenoten, joegen ze op konijnen door de mais, scheurden door het dennenbosje. Een prachtleven voor een teckel.
Oude logees lagen te zonnebaden in de tuin en sliepen ‘s nachts bij de kennelmeisjes in bed. Ik had er soms wel zeven op mn nest liggen
Werkte in de teckelkennel en daar kwamen in het hoogseizoen zo’n veertig logeerteckels bij. Een heel aantal van hen was helemaal niet blij om de baas weer te zien en ik herinner me er eentje die een wegwezer maakte. IK GA NIET MEE.
Sliepen die in gestoffeerde kamers met tv? Natuurlijk niet. Die lagen in in kennels met rennetjes en theekisten met stro. Maar overdag rende dat de hele dag los met soortgenoten, joegen ze op konijnen door de mais, scheurden door het dennenbosje. Een prachtleven voor een teckel.
Oude logees lagen te zonnebaden in de tuin en sliepen ‘s nachts bij de kennelmeisjes in bed. Ik had er soms wel zeven op mn nest liggen
Hier willen ze vaak ook niet mee terug hoor.Nanna schreef:Ik maakte het omgekeerde mee
En liggen de meeste gewoon in een kennel. Ik heb maar 1 huiselijke opvang plek en het moet passen met m’n dames en de kinderen.
Crutz schreef:Hier willen ze vaak ook niet mee terug hoor.Nanna schreef:Ik maakte het omgekeerde mee
En liggen de meeste gewoon in een kennel. Ik heb maar 1 huiselijke opvang plek en het moet passen met m’n dames en de kinderen.
Dan stuur je wel baasjes dit soort foto’s
- Célie
- Contacteer:
maar wat moet er gedempt worden dan ze zitten naast een boerderij in het buitengebied?hakunamatata schreef: ↑30 apr 2024, 15:52Dit is inderdaad de enige foto die ik wel kon vinden. Maar ultraluxe en huiskamer vind ik dit niet. Lege ruimte met eenvoudige kussens op de grond en een tv aan een fotobehang muur. Nou hoor, poeh poeh. Maar dit leek in reeks van nieuwbouw van langer terug dus ik dacht misschien is het eigenlijk anders?Célie schreef: ↑30 apr 2024, 15:31hakunamatata schreef: ↑30 apr 2024, 14:55 Ik was benieuwd naar hoe zo'n superdeluxe pension er dan uit ziet. Nog voordat ik het las van die zeecontainer. Maar er zijn nergens foto's te vinden. Alle foto's waar een hond op staat kun je niks zien van het verblijf zelf. Dat vind ik zo'n raar iets, dat geheimzinnige gedoe.
Die tv snap ik nog wel. Dat wordt door veel mensen wel als luxe zien of voor de hond prettig om ander geluid wat te dempen. Iets van normaal huiskamergeluid als tv of radio snap ik wel in dit concept.
Laatst gewijzigd door Célie op 01 mei 2024, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Célie
- Contacteer:
Ik weet 100% zeker dat Guus en Bas nooit liever ergens anders blijven dan thuis. Ze lopen hier veel, grote tuin. Elke avond op de bank etc etc. De keren dat er oppas in huis was krijsten ze al letterlijk alles bij elkaar als wij weer thuis zijn. Misschien honden met werkende baasjes die thuis in de gang hele dagen wachten? Ik kan me namelijk echt niks voorstellen bij honden die liever in een pension zijn dan thuis Ik heb zelf nog nooit een ontrouwe hond gehad. Mijn honden vinden iedereen aardig en alles leuk maar gaan voor geen goud vrijwillig ergens anders of bij andere mensen blijven. Weet ik echt helemaal zeker.
Ja, maar die teckelkennel was natuurlijk wel different cook. Geen hokken waar je de hele dag in moest zitten en veel vrijheid met rasgenoten. En de hond die zich omdraaide toen ie baasje zag was maar eenmalig. De meesten waren heus wel blij Maar ze kwamen het jaar er op ook even blij weer aanzetten. Neerzetten en hop de groep in. Lol maken!Marc schreef: ↑01 mei 2024, 16:46 Ik weet 100% zeker dat Guus en Bas nooit liever ergens anders blijven dan thuis. Ze lopen hier veel, grote tuin. Elke avond op de bank etc etc. De keren dat er oppas in huis was krijsten ze al letterlijk alles bij elkaar als wij weer thuis zijn. Misschien honden met werkende baasjes die thuis in de gang hele dagen wachten? Ik kan me namelijk echt niks voorstellen bij honden die liever in een pension zijn dan thuis Ik heb zelf nog nooit een ontrouwe hond gehad. Mijn honden vinden iedereen aardig en alles leuk maar gaan voor geen goud vrijwillig ergens anders of bij andere mensen blijven. Weet ik echt helemaal zeker.
Kan natuurlijk alsnog zo zijn geweest. Die eigenaar heeft de honden misschien zo snel mogelijk uit het hok gehaald, en misschien heeft iemand dat gezien en toen de dierenbescherming gebeld. Er staat dat de dierenpolitie de honden op het terrein vonden, dus misschien niet in die “luxe” kamers.Célie schreef: ↑30 apr 2024, 15:34In één van die nieuwsberichten staat dit:Gonnie schreef: ↑30 apr 2024, 15:03Een hondenbezitter had dat wel anoniem gemeld werd er gisteren op het nieuws gezegd.hakunamatata schreef: ↑30 apr 2024, 14:55 Ik was benieuwd naar hoe zo'n superdeluxe pension er dan uit ziet. Nog voordat ik het las van die zeecontainer. Maar er zijn nergens foto's te vinden. Alle foto's waar een hond op staat kun je niks zien van het verblijf zelf. Dat vind ik zo'n raar iets, dat geheimzinnige gedoe.
Maar ja, dan had ik daar mijn honden al niet heen gebracht of daar gelaten als je dat gezien hebt. Van de drie die het overleefd hebben moest er eentje met spoed naar de dierenarts gebracht worden.
"De advocaat vertelt dat, nadat iemand de dierenbescherming had ingeschakeld, de dierenpolitie kwam en zo de honden vond op het terrein van het pension. "Dat is alles wat wij nu weten."
Is toch ook raar, je zou denken dat eigenaresse de honden had gevonden en DA ingeschakeld had.
Tanja en Anne