ranetje schreef: 08 okt 2024, 21:46
Dat klinkt heftig dre, je bent eigenlijk nauwelijks een stap verder.
Waarom mag ze geen pijnstiller bij epilepsie?
Bij afwijkend bloedbeeld kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Mag een natuurlijke pijnstiller wel?
Dan zou je duivelsklauw kunnen geven, als dat mag bij dat eliminatie dieet.
Wat mag je wel geven en wat beslist niet?
Staat in de bijsluiter. Normaal mik ik er "gewoon" een pijnstiller in, maar nu toch even de dierenarts gebeld.
Ik heb rimadyl liggen, die mogen niet bij afwijkend bloedbeeld. Op mijn vraag of ze iets anders hadden liggen wat ze dan wel mocht kwam bij nakijken dat ze er nog 1 alternatief hadden, maar dat deze niet gegeven mag worden aan honden met epilepsie.
Duivelsklauw ga ik overigens eens kijken om sowieso op voorraad te halen.
Donderdag belt de internist nog even terug, voor nu wachten we nog even op het voer. Maar ik wil ook weten of ze wel groente of fruit mag. Aangezien het om de eiwitten gaat, hoop ik met groente en fruit nog iets afwisseling in beloningen te maken voor haar.
EchoMira schreef: 08 okt 2024, 22:10
Opiaten zijn prima maar wel zo laag mogelijk doseren en alleen als het echt moet, daarna weer stoppen want dat helpt de volgende keer.
Ik ga echt gezeik krijgen als ik het zeg maar granen zijn natuurlijk uit den boze. Net als suiker.
Het was enkel voor de beursigheid en spierpijn iets te minderen, dus dan maar even alternatief onder kleedje bij de open haard.
Mocht het vandaag echt te erg zijn, mochten we altijd even bellen en dan krijgt ze inderdaad een opiaten om de ergste pijn te drukken. Gelukkig lijkt ze er geen last van te hebben vandaag
Granen en suiker krijgen ze hier sowieso niet zoveel extra, enkel datgene in hun brok.
Ik moet wel bekennen dat we voor de makkelijke oplossing van de Royal Canin ANAllergenic gaan, vooral omdat ze al van alles gehad heeft en we dan richting kameel en struisvogel moeten.