Epilepsie is stom
Re: Epilepsie is stom
Ach, wat een sneu filmpje. Geeft het jezelf ook niet veel spanning?
- Diana
- Posts in topic: 8
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Wat ellendig zeg, en wat een gepuzzel Het is te hopen dat de kaliumbromide toch weer wat omhoog kan, want daarmee waren de aanvallen wel goed onder controle, toch?
Snap ik en de gesprekken over inslapen zijn er echt wel al
Maar vergeet niet dat in dit topic eigenlijk alleen de dieptepunten staan. En ja ze was dit keer extreem gedesoriënteerd na de aanval.
Maar dat ze buiten de aanvallen (die op de hogere dosering medicatie weg waren) gewoon nog steeds normaal is staat hier niet. Ze traint nog gewoon vol overgave en ik heb echt eerlijke trainers die het zeggen als het niet verantwoord of eerlijk naar haar is.
Voor nu zijn de gesprekken over inslapen de toekomst nog, maar ooit gaat dat draaien en ik roep ook al dat ze de 10 waarschijnlijk niet gaat halen.
Maar voor nu is ze nog te goed voor inslapen.
Deze foto's bijvoorbeeld zijn paar weken geleden gemaakt
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ach, Dre, wat naar. Ik hoop dat de medicijnpuzzel snel wordt opgelost.
Snap ik en sorry als het wat naar overgekomen is. Ik heb die clusteraanval als een enorm trauma voor mijzelf ervaren. Maar nogmaals sorry als het verkeerd overgekomen is en ik hoop natuurlijk ook dat de medicatie gaat werken.Smoushond schreef: ↑29 aug 2024, 13:16 Het is altijd makkelijker praten als het achteraf is en als het om een hond van een ander gaat.
Dit filmpje vind ik ook vreselijk en ook ik heb een hond met epilepsie gehad en denk meteen : “oh die liet ik gaan “ als ik deze beelden zie
Maar ik snap dat je daar niet aan wil denken,je doet in ieder geval alles voor haar en ik hoop dat ze zich snel beter voelt
Het is een naar gezicht als ze nog zo gedesoriënteerd zijn.
Ik herken dat wel van mijn hond met epilepsie.
Toch is ze lang goed geweest en zo goed als aanvalsvrij.
Wat kan de oorzaak zijn dat ze nu meer aanvallen krijgt?
Alleen die vermindering van KBR? Het lijkt in ieder geval niet de oplossing.
Waarom dat niet meer werkte als voorheen blijft vaak een vraag, als dat zo was, want er kan ook nog alrijd iets anders mee gaan doen als trigger.
Je weet het nooit met epilepsie.
Ik hoop dat ze niet te lang in die fase blijft hangen.
Advies heb ik niet voor je.
Elke hond is anders en reageert anders op medicatie.
Op een gegeven moment gaat het meer om wat jij nog aan kan.
En uiteraard hoe je hond het verder doet als ze weer "uit" de toeval is.
Ik herken dat wel van mijn hond met epilepsie.
Toch is ze lang goed geweest en zo goed als aanvalsvrij.
Wat kan de oorzaak zijn dat ze nu meer aanvallen krijgt?
Waarom dat niet meer werkte als voorheen blijft vaak een vraag, als dat zo was, want er kan ook nog alrijd iets anders mee gaan doen als trigger.
Ik hoop dat ze niet te lang in die fase blijft hangen.
Advies heb ik niet voor je.
Elke hond is anders en reageert anders op medicatie.
Op een gegeven moment gaat het meer om wat jij nog aan kan.
En uiteraard hoe je hond het verder doet als ze weer "uit" de toeval is.
Meer dan ik zou willen toegeven, maar dan vooral omdat ze zo vreselijk onrustig is en ik weet dat er dan ergens een aanval komt.
Uiteindelijk went het niet in elk geval en omdat je ook niets kan doen op dat moment maakt dat ik het heel vervelend vind.
De dosering mag weer omhoog en mijn voorspelde "dat kan niet want het zou veel langer moeten duren voor het effect heeft" kwam inderdaad.
Ik snap je hoor en ben niet snel beledigd gelukkig
Het "boekje" klopt niet meer.
Volgens mij kan het per hond verschillen hoe wordt gereageerd op verandering van medicatie.
Ook de snelheid van opname (en dus reactie) kan per hond verschillen.
Dat is net bij mensen onderzocht bij chemo behandelingen bij kanker.
De een reageert veel feller op de chemo en blijkt veel minder nodig te hebben/ mag veel minder hebben, dan de ander.
Ik zou niet weten waarom dat bij honden anders zou zijn.
Het lijkt er wel op dat het komt door de vermindering van de kaliumbromide.ranetje schreef: ↑29 aug 2024, 15:04 Wat kan de oorzaak zijn dat ze nu meer aanvallen krijgt?
En de internist is nu dus aan het kijken of er een onderliggende oorzaak is.
Aan het wachten op de uitslagen van de laatste bloedonderzoeken, ik verwacht vandaag of morgen nog bericht daarover.
Gelukkig geen aanvallen meer sinds de medicatie weer terug is naar oude niveau.
En dan wilde ik toch even dit filmpje van nu net laten zien, want dit is gelukkig nog steeds buiten de aanvallen Kenzi
Gelukkig geen aanvallen meer sinds de medicatie weer terug is naar oude niveau.
En dan wilde ik toch even dit filmpje van nu net laten zien, want dit is gelukkig nog steeds buiten de aanvallen Kenzi
Ach wat heerlijk,daar doe je het voor
- Diana
- Posts in topic: 8
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Haha, en die Vida die er achteraan hangt als een windvaantje
Fijn dat de aanvallen nu met het verhogen van de medicatie weer onder controle zijn, hopelijk zijn de bloeduitslagen ook niet meer zo verontrustend.
Fijn dat de aanvallen nu met het verhogen van de medicatie weer onder controle zijn, hopelijk zijn de bloeduitslagen ook niet meer zo verontrustend.
Wat fijn dat de aanvallen weer weg blijven.
En dan zijn we weer even verder.
Heel even leek het een MZZ besmetting (licht positief getest op ehrlichia, babesiose en leish), maar bij verder onderzoek blijkt het geen actieve besmetting, maar waarschijnlijk antistoffen van "ooit in aanraking mee geweest".
En toen hadden we nog steeds een zieke hond met afwijkend bloedbeeld en een eiwit wat verdwijnt in het maagdarmstelsel.
Vandaag telefonisch contact gehad met de internist. We gaan voor 4 weken een eliminatiedieet in en daarna afspraak om te kijken hoe dat ging.
Dit om een evt. eiwitintolerantie oid (ze belde toen ik in de auto zat) te ondervangen of uit te sluiten.
Daarnaast mocht ze vandaag naar de fysiotherapeut voor de routine check (die echt te lang geleden was, maar ze was te ziek voorheen).
Ze zat echt heel erg vast (wat niet gek was met de aanvallen die ze in de tussentijd allemaal gehad heeft) en het losmaken deed haar ook echt zeer. Omdat ze nu de reguliere pijnstillers van de dierenarts niet mag (niet bij epilepsie of bij afwijkend bloedbeeld) en opiaten ons iets te ver gingen: voor nu warm houden en rustig aan in beweging blijven.
Heel even leek het een MZZ besmetting (licht positief getest op ehrlichia, babesiose en leish), maar bij verder onderzoek blijkt het geen actieve besmetting, maar waarschijnlijk antistoffen van "ooit in aanraking mee geweest".
En toen hadden we nog steeds een zieke hond met afwijkend bloedbeeld en een eiwit wat verdwijnt in het maagdarmstelsel.
Vandaag telefonisch contact gehad met de internist. We gaan voor 4 weken een eliminatiedieet in en daarna afspraak om te kijken hoe dat ging.
Dit om een evt. eiwitintolerantie oid (ze belde toen ik in de auto zat) te ondervangen of uit te sluiten.
Daarnaast mocht ze vandaag naar de fysiotherapeut voor de routine check (die echt te lang geleden was, maar ze was te ziek voorheen).
Ze zat echt heel erg vast (wat niet gek was met de aanvallen die ze in de tussentijd allemaal gehad heeft) en het losmaken deed haar ook echt zeer. Omdat ze nu de reguliere pijnstillers van de dierenarts niet mag (niet bij epilepsie of bij afwijkend bloedbeeld) en opiaten ons iets te ver gingen: voor nu warm houden en rustig aan in beweging blijven.
Dat klinkt heftig dre, je bent eigenlijk nauwelijks een stap verder.
Waarom mag ze geen pijnstiller bij epilepsie?
Bij afwijkend bloedbeeld kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Mag een natuurlijke pijnstiller wel?
Dan zou je duivelsklauw kunnen geven, als dat mag bij dat eliminatie dieet.
Wat mag je wel geven en wat beslist niet?
-
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Opiaten zijn prima maar wel zo laag mogelijk doseren en alleen als het echt moet, daarna weer stoppen want dat helpt de volgende keer.
Ik ga echt gezeik krijgen als ik het zeg maar granen zijn natuurlijk uit den boze. Net als suiker.
Ik ga echt gezeik krijgen als ik het zeg maar granen zijn natuurlijk uit den boze. Net als suiker.
Staat in de bijsluiter. Normaal mik ik er "gewoon" een pijnstiller in, maar nu toch even de dierenarts gebeld.ranetje schreef: ↑08 okt 2024, 21:46 Dat klinkt heftig dre, je bent eigenlijk nauwelijks een stap verder.
Ik heb rimadyl liggen, die mogen niet bij afwijkend bloedbeeld. Op mijn vraag of ze iets anders hadden liggen wat ze dan wel mocht kwam bij nakijken dat ze er nog 1 alternatief hadden, maar dat deze niet gegeven mag worden aan honden met epilepsie.
Duivelsklauw ga ik overigens eens kijken om sowieso op voorraad te halen.
Donderdag belt de internist nog even terug, voor nu wachten we nog even op het voer. Maar ik wil ook weten of ze wel groente of fruit mag. Aangezien het om de eiwitten gaat, hoop ik met groente en fruit nog iets afwisseling in beloningen te maken voor haar.
Het was enkel voor de beursigheid en spierpijn iets te minderen, dus dan maar even alternatief onder kleedje bij de open haard.
Mocht het vandaag echt te erg zijn, mochten we altijd even bellen en dan krijgt ze inderdaad een opiaten om de ergste pijn te drukken. Gelukkig lijkt ze er geen last van te hebben vandaag
Granen en suiker krijgen ze hier sowieso niet zoveel extra, enkel datgene in hun brok.
Ik moet wel bekennen dat we voor de makkelijke oplossing van de Royal Canin ANAllergenic gaan, vooral omdat ze al van alles gehad heeft en we dan richting kameel en struisvogel moeten.
Ach wat sneu toch allemaal. Heavy krijgt ook de Royal canin maar onze dierenarts zegt dat de ingrediënten niet duidelijk zijn. Maakt niet uit natuurlijk als ze het er maar goed op doet . Ik hoop dat het verbetering geeft !
Het is alweer even geleden die update, maar eigenlijk deed ze het best goed. Ze werd weer vrolijk en energiek, de aanvallen bleven weg, haar lijf was soepel.
Tot vorige week, afgelopen weekend 4 aanvallen in 4 dagen.
Maandag arnhem, internist, bloed afgenomen, ontlastingonderzoek. Morgen krijgen we de uitslagen.
En nu gaan we richting de dierenarts, ze is aan het clusteren en heeft vandaag al minimaal 4 aanvallen gehad.
Arnhem is te ver (zeiden ze zelf), nieuwegein heeft een opnamestop en de eigen da wil en gaat ook kijken wat ze kan doen, maar ze kan daar vannacht niet blijven want ze hebben daar niemand lopen. Mocht het haar dus niet lukken moet ze stabiel genoeg worden pm een uur naar arnhem te gaan nog vannacht.
Kortweg: epilepsie is weer eens stom
Tot vorige week, afgelopen weekend 4 aanvallen in 4 dagen.
Maandag arnhem, internist, bloed afgenomen, ontlastingonderzoek. Morgen krijgen we de uitslagen.
En nu gaan we richting de dierenarts, ze is aan het clusteren en heeft vandaag al minimaal 4 aanvallen gehad.
Arnhem is te ver (zeiden ze zelf), nieuwegein heeft een opnamestop en de eigen da wil en gaat ook kijken wat ze kan doen, maar ze kan daar vannacht niet blijven want ze hebben daar niemand lopen. Mocht het haar dus niet lukken moet ze stabiel genoeg worden pm een uur naar arnhem te gaan nog vannacht.
Kortweg: epilepsie is weer eens stom
-
- Posts in topic: 12
Jeetje, wat akelig weer. Sterkte en hopelijk komt ze snel uit de clusteraanvallen.
Ach wat sneu toch weer die aanvallen. Sterkte voor jullie.
Viel mee, we zijn weer thuis.
Alles is nagelopen en in principe is ze goed. Geen koorts, geen hoge hartslag, tandvlees is oké, longen, etc klinken goed.
Voor nu kunnen ze niets doen, de medicatie staat al boven de nooddosis die ze zou mogen, ze kunnen er niets aan andere medicatie bij geven omdat ze teveel risico is nu.
Voor nu morgen de neuroloog contacten wat te gaan doen omdat de huidige medicatie het dus ook niet meer lijkt te doen...
Alles is nagelopen en in principe is ze goed. Geen koorts, geen hoge hartslag, tandvlees is oké, longen, etc klinken goed.
Voor nu kunnen ze niets doen, de medicatie staat al boven de nooddosis die ze zou mogen, ze kunnen er niets aan andere medicatie bij geven omdat ze teveel risico is nu.
Voor nu morgen de neuroloog contacten wat te gaan doen omdat de huidige medicatie het dus ook niet meer lijkt te doen...