*advies en ervaringen IBD gezocht*
Re: Sambal
Heftig, maar nu wel een beetje meer duidelijkheid.
Die vit.B12 via injecties werkten bij Claire geweldig goed.
Dus hopelijk werkt het voor Sambal net zo
Die vit.B12 via injecties werkten bij Claire geweldig goed.
Dus hopelijk werkt het voor Sambal net zo

Snelle prikjes, gewoon onderhuidsSusam schreef: 01 nov 2024, 16:41 bedankt allemaal! <3
@ranetje wat goed! zijn het "snelle" prikjes? moet het in een vat?
Bij ons deed de assistente dat even in de wachtkamer.
Als ze er aan kwam kreeg Claire van mij een handje snoepjes (een voor een) en de assistente was al klaar voor Claire er notie van had.
edit typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 01 nov 2024, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Oh shit, dit is echt balen en je bent als baasje echt moedeloos.
Heel veel sterkte.
Ik sla een vituele arm om je heen.
Heel veel sterkte.
Ik sla een vituele arm om je heen.
Balen zeg. Waarom moet je nog zo lang wachten op de eerste vit B injectie?
Sterkte en knuffel
Sterkte en knuffel
- Teckeltoos
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Gewoon zwaar kl*te
Hondje ziek; baasje ziek.
Laten we hopen dat de medicatie nu wel aanslaat.
Dit soort zorgen sloopt een mens.
Hondje ziek; baasje ziek.
Laten we hopen dat de medicatie nu wel aanslaat.
Dit soort zorgen sloopt een mens.
Moet er niet tegelijk ook een acute aanpak voor de IBD gedaan worden? Ik heb een kat met IBD en die is zonder de prednison nergens als ze weer een "aanval" heeft.
- Mo-yi
- Posts in topic: 25
- Welke: Malamute-husky
Wat een zorgen, heel naar. Ik hoop echt dat ie gaat opknappen en dat d.a vandaag nog iets zou kunnen betekenen
2011-2025
Ik heb dat biopt ook niet laten doen. De echo gaf hetzelfde beeld als wat jij van Sambal beschrijft. En de andere symptomen daarbij opgeteld gaven een bijna zekerheid van IBD. Daarbij een kat die steeds slechter en zwakker werd. Van de prednison knapte ze enorm snel op. Ze leeft nu al jaren op een hele lage onderhoudsdosering en daar doet ze het goed op. Soms als ze iets jat, of stress of...of...of... dan spuugt ze weer en is de diarree terug. Dan krijgt ze ene tijdelijke verhoogde dosis en gaat het bijna altijd weer goed. Als ze erg veel.koet spugen krijgt ze de prednison per injectie met een spuit cerenia en ook dan is er in een dag weer bovenop.
Maar misschien is er een hele goeie reden om niet nu naar de prednison te grijpen hoor. Heel veel succes met het overleg. Het is niets om je hond zo ziek te zien en niet te weten wat je kunt doen.
Maar misschien is er een hele goeie reden om niet nu naar de prednison te grijpen hoor. Heel veel succes met het overleg. Het is niets om je hond zo ziek te zien en niet te weten wat je kunt doen.
Klinkt in ieder geval als een duidelijk plan. Zolang hij blijft eten en niet spuugt valt er zeker wat voor te zeggen om dit even vol te houden. Met steeds wisselen aan van voeding en medicatie weet je op een gegeven moment natuurlijk ook niet wat wel en niet werkt.
Ik hoop dat hij zich heel snel beter gaat voelen.
Ik hoop dat hij zich heel snel beter gaat voelen.
Gelukkig heeft hij wat gegeten.
Ik zou zeker die prednison overwegen.
Dat heeft bij Claire goed geholpen om haar weer aan het eten te krijgen.
Zij kreeg van de DA blikjes natvoer van Hill's
Iets speciaals voor honden die misselijk zijn dacht ik (weet helaas de naam niet meer).
Dikke knuffel voor jou.
Beroerde samenloop, maar hopelijk komen jullie er samen door
Ik zou zeker die prednison overwegen.
Dat heeft bij Claire goed geholpen om haar weer aan het eten te krijgen.
Zij kreeg van de DA blikjes natvoer van Hill's
Iets speciaals voor honden die misselijk zijn dacht ik (weet helaas de naam niet meer).
Dikke knuffel voor jou.
Beroerde samenloop, maar hopelijk komen jullie er samen door

- pioenroos
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel
Ik heb een hond gehad met IBD en het enige dat hem hielp als hij een terugval had waren hoge doseringen prednison. Hij is 11 geworden en heeft aardig wat (langdurige) prednison kuren gehad.
Ja, prednison is rotzooi maar mijn ervaring was dat hoe eerder ik er bij was als hij een opvlamming had hoe korter het kuurtje kon zijn.
Ik dacht dat IBD vooral een uitsluit diagnose is? Weet het niet precies meer. Mijn Diem is destijds in Gent binnestebuiten gekeerd maar ik dacht dat dat vooral was om ziektes zoals Addison uit te sluiten.
Toevoeging:
Vitamine b12 tekort heeft hij ook gehad. Is niet teruggekomen omdat hij na de diagnose nooit meer zo ziek is geweest door tijdige prednison.
Bij Diem begon het met een hardnekkige Giardia infectie waar hij niet van leek te herstellen. Ik heb ook eindeloos gezocht naar voer waar hij het beter op zou doen maar in al die jaren en tig uitsluitdieeten nooit een allergie/intolerantie oorzaak gevonden. Hij ging het beste op een licht verteerbare brok met weinig ingrediënten: Relatief laag vet en eiwit en met zo weinig mogelijk smaak/geur middelen. (Dus juist geen hypoallergeen want om dat smakelijk te maken zitten er veel toevoegingen in). Verder weinig afwisseling of héél langzaam overstappen. Dus altijd dezelfde snack en snoep.
Ook kreeg hij altijd 's avonds een maagzuurremmer. Toen we daarmee begonnen zijn de terugvallen waarvoor hij prednison nodig had sterk afgenomen. Cerenia om hem aan het eten te krijgen was daarna geloof ik helemaal niet meer nodig, ik gaf hem dan gewoon een extra maagzuurremmer.
Diem kreeg Zitac (cimetidine). Omaprazol is goedkoper maar ging Diem juist van braken.
Ja, prednison is rotzooi maar mijn ervaring was dat hoe eerder ik er bij was als hij een opvlamming had hoe korter het kuurtje kon zijn.
Ik dacht dat IBD vooral een uitsluit diagnose is? Weet het niet precies meer. Mijn Diem is destijds in Gent binnestebuiten gekeerd maar ik dacht dat dat vooral was om ziektes zoals Addison uit te sluiten.
Toevoeging:
Vitamine b12 tekort heeft hij ook gehad. Is niet teruggekomen omdat hij na de diagnose nooit meer zo ziek is geweest door tijdige prednison.
Bij Diem begon het met een hardnekkige Giardia infectie waar hij niet van leek te herstellen. Ik heb ook eindeloos gezocht naar voer waar hij het beter op zou doen maar in al die jaren en tig uitsluitdieeten nooit een allergie/intolerantie oorzaak gevonden. Hij ging het beste op een licht verteerbare brok met weinig ingrediënten: Relatief laag vet en eiwit en met zo weinig mogelijk smaak/geur middelen. (Dus juist geen hypoallergeen want om dat smakelijk te maken zitten er veel toevoegingen in). Verder weinig afwisseling of héél langzaam overstappen. Dus altijd dezelfde snack en snoep.
Ook kreeg hij altijd 's avonds een maagzuurremmer. Toen we daarmee begonnen zijn de terugvallen waarvoor hij prednison nodig had sterk afgenomen. Cerenia om hem aan het eten te krijgen was daarna geloof ik helemaal niet meer nodig, ik gaf hem dan gewoon een extra maagzuurremmer.
Diem kreeg Zitac (cimetidine). Omaprazol is goedkoper maar ging Diem juist van braken.
Wat een zorgen. Ik heb geen tips of ervaring hiermee maar wil je wel sterkte wensen.
Hopelijk knapt Sambal snel op.
Hopelijk knapt Sambal snel op.
- Dirkje
- Posts in topic: 12
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
O, wat een zorgen.
Ik heb geen tips voor je naar wil je wel veel sterkte wensen.
Dikke knuffel voor Sambal en jou.
Ik heb geen tips voor je naar wil je wel veel sterkte wensen.
Dikke knuffel voor Sambal en jou.
- hakunamatata
- Posts in topic: 5
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Hoe is het vandaag met jullie? Hopelijk is er iets van verbetering. Wat een zorgen 
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~

- Jetski
- Posts in topic: 3
- Welke: Portugese waterhond
Altijd k
t als ze ernstige klachten hebben en directe oorzaak een zoekplaatje is 
Duimen dat de medicatie snel aanslaat!
Duimen dat de medicatie snel aanslaat!

Ik duim dat de prednison lekker snel zijn werk doet. Ja, het is troep, maar het kan soms ook een heerlijk wondermiddeltje zijn.
- thom
- Posts in topic: 9
- Welke: Farah het Portugese meisje
Kom even binnenvallen om je heel veel sterkte te wensen met Sambal. 

Ons Portugese meisje Farah.
- Reza
- Posts in topic: 1
- Welke: BeaglexPoedel - Hollandse HerderxPeruaanse Naakthond
Aah lieve foto, veel beterschap voor hem en sterkte voor jou.
Wat een zorgen toch steeds. Beterschap voor Sambal.
Ik hoop zo dat de prednison het ook gaat doen bij hem.
En heel fijn dat je nu een DA hebt waar je je prettig/veiliger bij voelt
En heel fijn dat je nu een DA hebt waar je je prettig/veiliger bij voelt