'Nou nee, niet meteen, lastige krokowurm !'
Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: Murphy ❤ En weer wat foto's + filmpje van, ja van wat eigenlijk?
Re: Murphy ❤ Weer update met foto's
Die Murphy groeit ook al als kool; heb zijn foto's een paar dagen niet bekeken en ik zie verschil! Het 'nee' oefenen vond ik zo leuk om te doen; als het kwartje eenmaal valt is het fijn voor jezelf en de pup.
Al denken ze hier nog steeds dat NEE soms toch een JA zou kunnen zijn als ze me lief aankijken
Murphy en Lais zijn een leuk stel samen, met hun streepjes. Krijg je al opmerkingen of Murphy een pup van Lais is?
Al denken ze hier nog steeds dat NEE soms toch een JA zou kunnen zijn als ze me lief aankijken
Murphy en Lais zijn een leuk stel samen, met hun streepjes. Krijg je al opmerkingen of Murphy een pup van Lais is?
Wat leuk dat ene oortje omhoog . Autorijden gaat ook steeds beter dus,komt vast goed
Wat een ontzettend leuke foto’s toch!
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
-
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: DH
Geweldig zo´n mini hondje die de grote wereld ondekt
Haha, doei!
Gossie smurf met dat kopje onder de deken <3
Gossie smurf met dat kopje onder de deken <3
- Borderbende
- Posts in topic: 31
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
"Wat ik niet zie, dat is er niet...., met je auto.... "
Zo leuk met Lais saampjes. Je ziet hem idd een groeispurt nemen op de foto`s zeg. te hard...! jij had toch die eeuwige pup?
Zo leuk met Lais saampjes. Je ziet hem idd een groeispurt nemen op de foto`s zeg. te hard...! jij had toch die eeuwige pup?
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn
- Hondenpoot
- Posts in topic: 18
Re: Murphy [emoji173] Weer update met foto's
Die oortjes te schattig!
Die paddestoel is echt enorm. Net een UFO die doorgroeit en dan weg gaat vliegen
Hopelijk vindt hij het autorijden snel wat leuker!
Die paddestoel is echt enorm. Net een UFO die doorgroeit en dan weg gaat vliegen
Mooi verhaal over die auto
Zou hij een iets andere omgeving ook heel eng vinden?
Anders zou ik met de auto gewoon een klein stukje gaan rijden, dan met hem gaan wandelen en daarna weer terug naar huis.
Zo heb ik het indertijd opgebouwd met een teckel die ging kotsen als alleen maar de klep van de auto open ging
Wat is tenslotte het nut van in de auto zitten/liggen als je er thuis in gaat en als de auto stopt nog steeds thuis bent?
Anders zou ik met de auto gewoon een klein stukje gaan rijden, dan met hem gaan wandelen en daarna weer terug naar huis.
Zo heb ik het indertijd opgebouwd met een teckel die ging kotsen als alleen maar de klep van de auto open ging
Wat is tenslotte het nut van in de auto zitten/liggen als je er thuis in gaat en als de auto stopt nog steeds thuis bent?
- Inge O
Daar heb je zeker een punt .
Overigens kan ik me niet herinneren dat één van mijn wartenpupjes het meteen leuk vond om in de auto te zitten maar dat verdween na een aantal ritten gewoon vanzelf (mijn trommelvliezen daarentegen moesten er weken van bekomen ).
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: Murphy ❤ En weer wat foto's + filmpje van, ja van wat eigenlijk?
Dat hoofd spreekt boekdelen hè .
Ja ik vond het ook leuk, hij had gisteren al een paar keer dat ik mijn hand niet dicht hoefde te doen, zo gaaf om te zien.Tamara schreef: ↑27 okt 2021, 09:28 Die Murphy groeit ook al als kool; heb zijn foto's een paar dagen niet bekeken en ik zie verschil! Het 'nee' oefenen vond ik zo leuk om te doen; als het kwartje eenmaal valt is het fijn voor jezelf en de pup.
Haha, Lais denkt vaak dat een nee nog een ja kan worden als ze gewoon doorzet , dan is lief aankijken toch leuker .
Nee geen opmerkingen over pup van Lais maar dat zal ook niet gaan gebeuren voorlopig. Heb hem nu één keer met Lais meegenomen van het erf af (buiten het autoritje dan) en dan hou ik scherp in de gaten dat ik niemand tegenkom. Lais is gewoon niet de juiste hond als voorbeeld met vreemden . Dus dat ene blokje wilde ik wel doen maar voortaan neem ik hem weer alleen mee of met Willem, dat is voor mij ook een stuk relaxter lopen. Met Ravi doe ik niet omdat hij dat geplak van Murf heel vervelend vindt en hij dan niet weg kan lopen doordat hij aangelijnd is, Willem kan veilig los dus die kan zoveel afstand nemen als hij wil. Ik zit alleen met aanlijnen voor het stukje van bos terug naar huis, hopelijk wil Willem ondanks de smurf toch bij me komen en anders toch maar los, dan kan ik hem wel terugroepen als er toch een auto aankomt.
Ja komt ook wel goed, ik weet dat hij het kan, alleen hij moet daar zelf nog even achterkomen . Ik zal hem ook eens mee gaan nemen als hij al slaperig is, dat deed Sirene ook vaak (maar meestal ben ik tegen die tijd dolblij dat ik even niets met hem hoef ).
Ik ben wel aan het nadenken over gewichtjes aan z'n oren plakken .
Dank je! Ik was het topic aan het doorkijken om een paar foto's te verzamelen maar vond het eigenlijk nog best tegenvallen qua aantal foto's .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Zamunda
Het is zeker mooi, ik vind het een bijzonder proces. Het vraagt wel heel veel geduld en de ene keer gaat dat helemaal vanzelf, de andere keer moet ik echt even schakelen in m'n plan/hoofd. Maar hij vindt het nou eenmaal spannend en het laat zich niet dwingen, sterker nog, een poging tot dwingen zou natuurlijk averechts effect hebben dus ook op momenten dat ik liever zou hebben dat het sneller ging heb/maak ik geduld. En voor ik het weet is z'n basis straks enorm vergroot en weet ik niet eens meer dat het soms best veel tijd kostte.
Ja, beessie hè!
Ja dat. En: ik ben er niet, ik ben er niet, ik ben er niet!
Ik had hem nog willen wegen vandaag! Misschien straks nog even, anders morgen. Hij staat volgens mij echt al een heel stuk hoger op de poten ook . Blijkbaar geen eeuwige pup maar ik moet zeggen dat ik daar op dit moment niet heel rouwig om ben .Borderbende schreef: ↑27 okt 2021, 14:14Zo leuk met Lais saampjes. Je ziet hem idd een groeispurt nemen op de foto`s zeg. te hard...! jij had toch die eeuwige pup?
Ik denk dat de paddenstoelUFO binnenkort gaat neerstorten .Hondenpoot schreef: ↑27 okt 2021, 16:41 Die oortjes te schattig!
Ja, heel spannend. Hij komt er liever thuis uit dan ergens anders . Maar gisteren was ook om een beginnetje te maken zodat ik een volgende keer (vandaag) ergens naar toe zou kunnen rijden .ranetje schreef: ↑27 okt 2021, 18:18 Mooi verhaal over die auto
Oh god, zo erg is het gelukkig niet . De 'eerste' keer (was natuurlijk niet de eerste keer, was al tig keer geweest bij Sirene en heeft 2.5u in de auto met ons gezeten naar huis) heeft ie geloof ik even zitten krijsen tot ik mijn vest over hem heen gemikt had. Verder heeft ie alleen gemiemeld, het is een uiterst beleefd schatje .
- Zamunda
Vandaag met hem naar de Welkoop geweest. Ik ben toen hij wakker werd eerst met hem en Raaf de tuin in gegaan, even gespeeld en gelopen en toen de auto in. Vond ie niet leuk maar hij ging toch zelf vanaf mijn schoot de doos in, het wordt dus echt al beter. Na een paar minuten weer gaan rijden met een bezorgde pup, dekentje er weer wat overheen en 'vooruit dan maar' leek ie te denken (niet dat ik dat kon zien maar hij miemelde heel weinig).
Bij de welkoop aangekomen ben ik een paar minuten in de auto blijven zitten want wat een geluiden allemaal, hij moest het even laten bezinken. Heb hem toen alleen meegenomen naar buiten en hem daar ook even laten acclimatiseren, vervolgens wilde ik de winkel ingaan maar bedacht dat hij misschien wel moest plassen. Dus een grasstrook opgezocht en daar een stukje gelopen, gezeten, gekeken en gesnuffeld maar meneertje ging niet plassen. Hij vond alle auto's en vrachtwagens best spannend. Na een half uur ben ik toch maar de winkel ingegaan, hopend dat hij niet zou plassen of dat ik het op tijd zou zien en hem nog naar buiten zou kunnen nemen.
Wat rijdt daar toch allemaal en wat maakt het een herrie?
Waar is dit allemaal goed voor?
In de armen mee naar binnen genomen en hij was in eerste instantie flink onder de indruk, ik ben snel doorgelopen naar de hondenafdeling en heb hem daar neergezet. Nee hoor, daar was hij nog niet aan toe! Okee, dan hou ik je nog even vast, gaan we knuffels van dichtbij bekijken, dat was wel goed. Een paar minuten later kwam een medewerker erbij en ze bleef superfijn op afstand, na een paar minuten kletsen (ze vroeg nog wat ik voor touw aan m'n broek had hangen , dat is het geknoopte fleecetouw met slierten wat aan m'n riem hangt zodat de smurf daarin hangt ipv in m'n broek, dat vond ze heel handig en ging ze onthouden zei ze ) vroeg ik of ze door de hurken wilde om te kijken of hij naar haar toe zou gaan. Dat wilde ze wel en ze was echt een hondenmens volgens mij want ze ging niet lokken en toen de smurf even bij haar kwam snuffelen ging ze ook niet meteen aanhalen of tegen hem praten. Nadat hij bij haar geweest was kwam hij even bij mij schuilen: wat hij nou toch weer voor spannends gedaan had! . Toen ging hij terug naar haar en klom tegen haar op en ging kusjes geven . Wat is dat toch mooi om te zien hoe hij elke keer weer loskomt als hij de tijd maar krijgt om het op zijn eigen tempo even aan te kijken zonder druk.
Even later gingen we samen op onderzoek uit en toen ik een paar meter verder was met hem en naar donutkussens aan het kijken was hoorde ik iemand een piepspeeltje indrukken... en daar ging m'n smurf hoor . Ik liet het lijntje maar los en ben achter hem aangelopen naar de mevrouw met het speeltje, ze verontschuldigde zich nog maar dat was nergens voor nodig natuurlijk! Zo leuk hoe hij zich toen al zo vrij voelde om erop af te lopen .
Toen kwamen we nog joekels van Vlaamse/Franse (of andere) reuzen tegen (heb weleens gevraagd wat ze nou zijn maar ben het weer vergeten). Hij vond het spannend maar ook heel interessant.
Nog even een stukje gelopen en gesnuffeld, toen kwamen we 'zijn' medewerker weer tegen en heeft hij haar even geholpen met wat vetbedjes op te ruimen en knuffels gegeven en daarna zijn we gaan afrekenen. Heb hem op de toonbank gezet en daar nam hij nog een koekje in ontvangst en vanaf daar naar de auto getild. Ravi eruit gehaald en nog even samen naar de grasstrook. Nou, dat liep een stuk beter maar plassen deed ie niet, in tegenstelling tot Raaf .
Toen de auto weer in, nog steeds Heel Stom maar toch al minder Erg. Op de terugweg met iemand gebeld op de speaker en dat vond ie even raar maar al snel niet interessant meer. Eenmaal thuis weer lekker naar de zijtuin en buiten iedereen begroeten, zó blij dat ie weer thuis was . En meteen plassen, hèhè.
Eindelijk weer veilig
Oh en het moment van de dag hadden we vanmorgen na het ontbijt al te pakken. Hij was nog in de keuken en ik was wat spullen aan het opruimen, toen ik terugkwam kon ik hem niet vinden...
En nu ligt ie te dromen
Bij de welkoop aangekomen ben ik een paar minuten in de auto blijven zitten want wat een geluiden allemaal, hij moest het even laten bezinken. Heb hem toen alleen meegenomen naar buiten en hem daar ook even laten acclimatiseren, vervolgens wilde ik de winkel ingaan maar bedacht dat hij misschien wel moest plassen. Dus een grasstrook opgezocht en daar een stukje gelopen, gezeten, gekeken en gesnuffeld maar meneertje ging niet plassen. Hij vond alle auto's en vrachtwagens best spannend. Na een half uur ben ik toch maar de winkel ingegaan, hopend dat hij niet zou plassen of dat ik het op tijd zou zien en hem nog naar buiten zou kunnen nemen.
Wat rijdt daar toch allemaal en wat maakt het een herrie?
Waar is dit allemaal goed voor?
In de armen mee naar binnen genomen en hij was in eerste instantie flink onder de indruk, ik ben snel doorgelopen naar de hondenafdeling en heb hem daar neergezet. Nee hoor, daar was hij nog niet aan toe! Okee, dan hou ik je nog even vast, gaan we knuffels van dichtbij bekijken, dat was wel goed. Een paar minuten later kwam een medewerker erbij en ze bleef superfijn op afstand, na een paar minuten kletsen (ze vroeg nog wat ik voor touw aan m'n broek had hangen , dat is het geknoopte fleecetouw met slierten wat aan m'n riem hangt zodat de smurf daarin hangt ipv in m'n broek, dat vond ze heel handig en ging ze onthouden zei ze ) vroeg ik of ze door de hurken wilde om te kijken of hij naar haar toe zou gaan. Dat wilde ze wel en ze was echt een hondenmens volgens mij want ze ging niet lokken en toen de smurf even bij haar kwam snuffelen ging ze ook niet meteen aanhalen of tegen hem praten. Nadat hij bij haar geweest was kwam hij even bij mij schuilen: wat hij nou toch weer voor spannends gedaan had! . Toen ging hij terug naar haar en klom tegen haar op en ging kusjes geven . Wat is dat toch mooi om te zien hoe hij elke keer weer loskomt als hij de tijd maar krijgt om het op zijn eigen tempo even aan te kijken zonder druk.
Even later gingen we samen op onderzoek uit en toen ik een paar meter verder was met hem en naar donutkussens aan het kijken was hoorde ik iemand een piepspeeltje indrukken... en daar ging m'n smurf hoor . Ik liet het lijntje maar los en ben achter hem aangelopen naar de mevrouw met het speeltje, ze verontschuldigde zich nog maar dat was nergens voor nodig natuurlijk! Zo leuk hoe hij zich toen al zo vrij voelde om erop af te lopen .
Toen kwamen we nog joekels van Vlaamse/Franse (of andere) reuzen tegen (heb weleens gevraagd wat ze nou zijn maar ben het weer vergeten). Hij vond het spannend maar ook heel interessant.
Nog even een stukje gelopen en gesnuffeld, toen kwamen we 'zijn' medewerker weer tegen en heeft hij haar even geholpen met wat vetbedjes op te ruimen en knuffels gegeven en daarna zijn we gaan afrekenen. Heb hem op de toonbank gezet en daar nam hij nog een koekje in ontvangst en vanaf daar naar de auto getild. Ravi eruit gehaald en nog even samen naar de grasstrook. Nou, dat liep een stuk beter maar plassen deed ie niet, in tegenstelling tot Raaf .
Toen de auto weer in, nog steeds Heel Stom maar toch al minder Erg. Op de terugweg met iemand gebeld op de speaker en dat vond ie even raar maar al snel niet interessant meer. Eenmaal thuis weer lekker naar de zijtuin en buiten iedereen begroeten, zó blij dat ie weer thuis was . En meteen plassen, hèhè.
Eindelijk weer veilig
Oh en het moment van de dag hadden we vanmorgen na het ontbijt al te pakken. Hij was nog in de keuken en ik was wat spullen aan het opruimen, toen ik terugkwam kon ik hem niet vinden...
En nu ligt ie te dromen
Re: Murphy ❤ Naar de winkel
Leuk even mee naar de winkel
Volgens mij zijn het Vlaamse reuzen en de andere reuzen zijn de Franse Hangoren hihi
Volgens mij zijn het Vlaamse reuzen en de andere reuzen zijn de Franse Hangoren hihi
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
- Zamunda
Ah, het zijn dus sowieso geen Franse nijnen dan . In m'n herinnering waren het geen Vlamen, maar het is lang geleden dat ik het gevraagd heb dus kan het zomaar verkeerd onthouden hebben dat het toch 'gewoon' Vlamen zijn.
- Yvette
- Posts in topic: 64
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Zo ik ben weer bijgelezen, had even een paar dagen overgeslagen leuk al die foto's steeds, je ziet hem groeien! Net als die paddenstoel, wat een gevaarte
Had je verwacht eigenlijk dat hij zoveel tijd nodig zou hebben voor nieuwe dingen? Dat hij zo afwachtend is dat was me eigenlijk niet zo erg opgevallen in het nest.
Had je verwacht eigenlijk dat hij zoveel tijd nodig zou hebben voor nieuwe dingen? Dat hij zo afwachtend is dat was me eigenlijk niet zo erg opgevallen in het nest.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
- hakunamatata
- Posts in topic: 6
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Duitse reuzen dan misschien?
En hij blijft zo mooi die smurf van je je mag inderdaad wel wat meer foto's plaatsen
En hij blijft zo mooi die smurf van je je mag inderdaad wel wat meer foto's plaatsen
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- Ipanema
- Posts in topic: 5
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Wat een avonturen met je kleine man
- Zamunda
Ik had niet verwacht dat hij moeite met de auto zou hebben, toen we hem ophaalden was het ook geen centje pijn. Maar toen was ie wel doodop en Sirene nam ze ook eigenlijk pas mee als ze juist gingen slapen anders was het een krijsconcert geloof ik .
Dat ie verkeer (in z'n eentje) spannend zou vinden had ik ook niet verwacht, deels zal dat zijn omdat hij niet zo'n held is en de steun van het nest mist maar het andere deel is misschien dat ik er te lang tussen heb laten zitten? De eerste week kon ik nog nauwelijks op of om, de tweede week zijn we naar de DA geweest en heeft hij daar naar het verkeer gekeken (wat hij toen ook spannend vond), daarna zijn we vooral hier geweest inclusief een lang weekend logees. En hier komt nauwelijks verkeer langs, met hem in de zijtuin is er een keer een kleine tractor en drie keer een auto langsgekomen denk ik .
Uit de test kwam wel duidelijk naar voren dat hij nieuwsgierig en geïnteresseerd is maar echt even de tijd nodig heeft om het vanaf een afstandje eerst te aanschouwen. Toen we met 6 weken op de kinderboerderij waren kon ik dat ook goed zien, wij hadden Meeko en Murphy samen mee en Meeko nam echt de ruimte en ging op onderzoek uit waar Murphy dichtbij ons bleef en tussen onze benen ging zitten en later liggen. Nou was Murf toen wel bij Sirene in de auto druk geweest (misschien ook aan het mopperen?) en op dat moment ook moe maar zodra we weer met het nest samen waren ging hij dus wel meteen actief meedoen.
Gisteren met Ravi zag ik dat hij wel lekker meehobbelde en het verkeer verder weg hem niet meer opviel of deerde maar het verkeer dichterbij schrok hij toch wel een beetje van elke keer. Eén keertje dook hij ook echt even tussen m'n benen. Maar hij herstelt wel meteen weer dus het is gewoon niet zo'n held maar hij kan het best. We gaan het gewoon lekker blijven opzoeken (afwisselend alleen en met andere hond) en dan komt het wel goed.
Ja zou dat kunnen? Dat doet wel een belletje rinkelen namelijk, ik wist namelijk niet dat er ook Duitse bestonden en herinner me dat ik toen ook verbaasd was dat het een ander land was.hakunamatata schreef: ↑28 okt 2021, 01:08 Duitse reuzen dan misschien?
Ik zal m'n best doen qua foto's maar hier thuis hebben we de meeste 'eerste keren' wel gehad en buiten het erf vind ik het nog best lastig met een lijntje waar geen spanning op mag komen maar ik ook niet los mag laten en een smurf die maar om me heen loopt te draaien. Of in de auto waar ik bijna de greppel in reed (wel met 10km per uur hoor, dus ik had tijd zat om te corrigeren )...
Nou hè . Volgende week ook lekker naar de hondenschool, heel veel zin in! Maar ook zin om lekker de kleinere uitstapjes te blijven doen nu met hem.
- Gudrun
- Posts in topic: 7
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Heel leuk hoe je hem de tijd geeft om alles in zijn tempo te doen!
Doet me een beetje aan mijn Poppy denken, die was als pup (en nu nog) ook zo en veel shelties ook.
Iets terughoudend maar niet echt bang. Beetje de kat uit de boom kijken ipv zich hals over kop overal in te storten.
Doet me een beetje aan mijn Poppy denken, die was als pup (en nu nog) ook zo en veel shelties ook.
Iets terughoudend maar niet echt bang. Beetje de kat uit de boom kijken ipv zich hals over kop overal in te storten.
- Alex
- Posts in topic: 4
- Welke: русская бабушка en västgötaspets
Wat heerlijk om te lezen hoe hij alles op eigen tempo ontdekt. Ook leuk om de ontwikkeling in zijn oren te volgen met de foto's
Saba 23-05-24
Ik zou gewoon lekker veel met een andere hond die het niet deert op pad gaan. Afkijken is prima. Beter dan steeds wat angst.
- Inge O
Denk ik ook. Ik heb een beetje de vrees dat hem telkens alles erg laten overpeinzen zijn zorgelijkheid ook juist aan kan wakkeren.
- malinois
- Posts in topic: 8
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Yep ik ook...Marc schreef:Ik zou gewoon lekker veel met een andere hond die het niet deert op pad gaan. Afkijken is prima. Beter dan steeds wat angst.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ah gelukkig zijn jullie het met me eens. Dat idee van hij moet het zelf kunnen zou ik dus ook loslaten. Mijn nieuwe Spanjaarden moesten alles afkijken van Bas. Tom kon niks en vond alles dood en dood eng. Hij heeft nooit iets zonder Bas hoeven leren kennen en na 9 maanden kon hij alles. Ook alleen. Dus lekker het verkeer in met een van je andere angstloze honden en over 6 maanden is er niks meer van zijn angst te merken. Dat is tenminste mijn idee hierover. Zelf laten doen betekent namelijk ook met jou als mens. En dan loop je veel meer risico dat je per ongeluk zijn angst bevestigd. Niks beter dan een andere hond als goed voorbeeld. En pas alleen mee als hij gewoon vol vertrouwen is omdat hij dat geleefd heeft van je andere honden.