Et leg an de opfoeding

blondie
Posts in topic: 5

Re: Et leg an de opfoeding

Bericht door blondie »

Dirkje schreef: 30 mar 2026, 15:13
Crutz schreef: 30 mar 2026, 14:24 Het leg an de opvoeding
En zij gaat dat bewijzen met een CAO en 14 mnd oude baby
Coach Leidy haar nieuwe hond

nog wat van dit soort incidenten als de CAO volwassen is en het gaat goed fout en dat buiten de schuld van de hond, die verdedigd omdat zij daarvoor gefokt is
Mijn hemel, hoe bedenk je het. :nocheer:
Die onderste. Ik wilde reageren maar doe het niet. Maar kom aan, dan ga je met kinderwagen met jong kind op pad, met je pup die je net een paar dagen hebt én je andere hond erbij.
Dat de honden niets deden geloof ik niet, anders zegt een man niet dat jij je honden niet onder controle hebt.
En gezien verleden van deze dame die incidenten heeft gehad met eerdere eigen honden, snap ik dit "project" ook niet zo.

Maar goed. We zullen vast hier weer eens lezen als het mis is gegaan.
Omega
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Nu twee echte tollers

Bericht door Omega »

:hmmm: Blij dat ik daar niet in de buurt woon..
An accident waiting to happen.. Heb nu al medelijden met het kind.

Maar de energie klopt enzovoorts en haar volgers geloven er allemaal in, nou ik ben benieuwd.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

nog wat van dit soort incidenten als de CAO volwassen is en het gaat goed fout en dat buiten de schuld van de hond, die verdedigd omdat zij daarvoor gefokt is
Daar gaan we weer.

Ze heeft de beslissing voor deze hond ook duidelijk niet op basis van verstand, maar gevoel gemaakt.
Citaten: "die kriebel in mijn buik, een mengeling van ontzag en vertrouwen."
"Wat ik nu al weet, diep van binnen: de energie van dit ras sluit naadloos aan bij de vrouw die ik vandaag ben geworden."
"En misschien nog wel het meest ontroerende… is wat er ontstaat tussen haar en mijn dochter. Twee zielen, spelend als ware het twee puppy’s, die elkaar moeiteloos vinden. Puur, onbevangen, vanzelfsprekend."

De loslopende honden waar zo fel op gereageerd werd (voornamelijk door Leidy zelf) waren een Berner en een klein speels hondje? Je kan ook gewoon omdraaien en een andere straat inlopen.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 30 mar 2026, 16:35, 2 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
Posts in topic: 7

Bericht door twinkeltje »

Ik heb natuurlijk weer niet alles gelezen maar er zit natuurlijk een kern van iets vast in een ras, maar met opvoeding kan je inderdaad best heel veel
Zeker met juiste bas en hond cominatie kom je ver
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

CatnDog schreef: 30 mar 2026, 16:26 De loslopende honden waar zo fel op gereageerd werd (voornamelijk door Leidy zelf) waren een Berner en een klein speels hondje? Je kan ook gewoon omdraaien en een andere straat inlopen.
Soms is dat "gewoon omdraaien" niet zo eenvoudig en zeker niet als je met wandelwagen met kind en twee aangelijnde honden loopt.
In een gebied waar honden aangelijnd moesten zijn.
Het grootste probleem hier was dat die Berner en de kleine krijser los waren EN dat hun baas niet in de buurt was.

Over de rassen van deze dame zeg ik maar gewoon even niets.
Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

ranetje schreef: 30 mar 2026, 19:04 Soms is dat "gewoon omdraaien" niet zo eenvoudig en zeker niet als je met wandelwagen met kind en twee aangelijnde honden loopt.
Het grootste probleem hier was dat die Berner en de kleine krijser los waren EN dat hun baas niet in de buurt was.

In dit geval doelde ik meer op de rassen van de loslopende honden. Dat zijn niet twee types waar meteen een hartverzakking van krijgt?
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik vind kleine loslopende afgeschoten projectielen net het engst. Niet uit vrees voor mijn honden nee ;)
EchoMira
Posts in topic: 33
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Ik geloof best dat ze weet wat ze doet maar ik kan het slecht inschatten want ik krijg vlekken van dat gefiguurzaagde hoofd en het feit dat dat hoofd altijd het eerst van het beeld af knalt.
Het ging toch over honden? Waarom zit jij dan altijd het eerst in beeld?
Maar dat is een generatiekloof, denk ik.

Het is de toon die de muziek maakt en de muziek is dat er iemand heel hard haar eigen naam staat te schreeuwen. Ik kan daar niets mee. Die egotrip of it all.
Ik snap heus wel dat je herkenbaarheid en naamsbekendheid moet creeeren maar als dat profiel de inhoud gaat overschaduwen ga je te hard en bij Leidy is het wat dat betreft echt een train wreck. Eén groot egofeest met vuurwerk en volglampen en wat ze deze week over honden te vertellen heeft is bijzaak.

Een soort Freek Vonk.
Prima dat ze er zijn. Veel plezier ermee.
ranetje

Bericht door ranetje »

CatnDog schreef: 30 mar 2026, 19:10
ranetje schreef: 30 mar 2026, 19:04 Soms is dat "gewoon omdraaien" niet zo eenvoudig en zeker niet als je met wandelwagen met kind en twee aangelijnde honden loopt.

In dit geval doelde ik meer op de rassen van de loslopende honden. Dat zijn niet twee types waar meteen een hartverzakking van krijgt?
Dat verschilt per hond.
En deze twee waren wel bekend (berucht) om het gedrag en los rondlopen kreeg ik de indruk?
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

ranetje schreef: 30 mar 2026, 19:04
CatnDog schreef: 30 mar 2026, 16:26 De loslopende honden waar zo fel op gereageerd werd (voornamelijk door Leidy zelf) waren een Berner en een klein speels hondje? Je kan ook gewoon omdraaien en een andere straat inlopen.
Soms is dat "gewoon omdraaien" niet zo eenvoudig en zeker niet als je met wandelwagen met kind en twee aangelijnde honden loopt.
Eerst weer even opruimen want dat kind en die wagen zijn uit de lucht komen vallen en heeft helemaal niets met de situatie te maken.
Jij bent gebruiker van de straat en je vracht is alleen als verzekerd bedrag interessant.

Waar honden aangelijnd moeten zijn, moeten ze aangelijnd zijn.
Daar hou ik mij nimmerwerf aan maar alles wat er verder gebeurt is mijn schuld en daar kan ik mee leven. Want het is niks. Er gebeurt niks.

Aansprakelijkerwijs moet je zelf die hond aanpakken. Het is namelijk helemaal niet vervelender om in je hand gebeten te worden dan in je hond, in de afwikkeling.
Fysiek natuurlijk wel maar ook dat heelt wel. Als het geen pitbull of akita is kun je een hond ook best een keer een knie geven van "bijt daar maar even in". Vooral als je voorbereid bent en twee spijkerbroeken over elkaar aantrekt maar ja, je hoeft niet in een bijtpak naar het bos.

We hebben weinig ruimte dus het wordt plannen. Als je een babybos zoekt dan is er het stadspark en daar mag je honden prima uit weren. Want ik snap heus wel dat je alles wil kunnen doen.
Veiligheid in de buitenruimte is ontzettend belangrijk. Maar het betekent niet alle buitenruimte nu aan kleuterschoolnormen moet voldoen.

Overigens verdient je hond het om tijdens zijn wandeling de aandacht van de baas voor zichzelf te hebben. Maar dat ben ik.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

ranetje schreef: 30 mar 2026, 21:00 Dat verschilt per hond.
En deze twee waren wel bekend (berucht) om het gedrag en los rondlopen kreeg ik de indruk?
Dan wil je ze inderdaad niet tegenkomen.
Marc

Bericht door Marc »

Ik hoop dat die troela een flinke tuin heeft. Anders zit die hond in no time in het asiel. Want zonder stuk grond voldoe je al niet aan de randvoorwaarden om die hond in balans te krijgen dus dan kan ze beter meteen inpakken.
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Marc schreef: 31 mar 2026, 06:57 Ik hoop dat die troela een flinke tuin heeft. Anders zit die hond in no time in het asiel. Want zonder stuk grond voldoe je al niet aan de randvoorwaarden om die hond in balans te krijgen dus dan kan ze beter meteen inpakken.
Woonadres is via de KVK te vinden en ehhh nee. Redelijk centraal in Apeldoorn.
Marc

Bericht door Marc »

Crutz schreef: 31 mar 2026, 08:20
Marc schreef: 31 mar 2026, 06:57 Ik hoop dat die troela een flinke tuin heeft. Anders zit die hond in no time in het asiel. Want zonder stuk grond voldoe je al niet aan de randvoorwaarden om die hond in balans te krijgen dus dan kan ze beter meteen inpakken.
Erg dom want als je een alabai in balans wil houden moet de hond een taak hebben. Een rustige taak buiten. Bijvoorbeeld een perceel bewaken. Leg je zo'n dier tussen 4 muren en ga je klikkeren en opvoeden is er hoe dan ook geen stabiele hond van te maken. Basisvoorwaarden worden genegeerd. Zelfstandig karakter kan nergens heen aan de riem en tussen 4 muren dus de hond raakt ongeacht wat je doet gefrustreerd.

Dus de hond wordt dominant naar de doberman. Gaat het huis fel bewaken in plaats van de buitenruimte. Gaat waken op mensen in plaats van wilde dieren. Gaat haar verdedigen in plaats van schapen. Het komt eruit maar op een verkeerde manier op de verkeerde plaats en tijd.
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Marc schreef: 31 mar 2026, 10:49
Crutz schreef: 31 mar 2026, 08:20
Erg dom want als je een alabai in balans wil houden moet de hond een taak hebben. Een rustige taak buiten. Bijvoorbeeld een perceel bewaken. Leg je zo'n dier tussen 4 muren en ga je klikkeren en opvoeden is er hoe dan ook geen stabiele hond van te maken. Basisvoorwaarden worden genegeerd. Zelfstandig karakter kan nergens heen aan de riem en tussen 4 muren dus de hond raakt ongeacht wat je doet gefrustreerd.

Dus de hond wordt dominant naar de doberman. Gaat het huis fel bewaken in plaats van de buitenruimte. Gaat waken op mensen in plaats van wilde dieren. Gaat haar verdedigen in plaats van schapen. Het komt eruit maar op een verkeerde manier op de verkeerde plaats en tijd.
We gaan het zien. Het is wel een teef naast de dober reu. Maar de dober is een flessen pup. Ze dweept met z’n sociale vaardigheden maar betwijfel of die bij een flessenpup standhouden als die met zo’n hond samenwoont. Als de pup uitgroeit tot een stevige alpha teef legt de dober reu zich er misschien wel bij neer.
ranetje

Bericht door ranetje »

EchoMira schreef: 30 mar 2026, 21:24
Eerst weer even opruimen want dat kind en die wagen zijn uit de lucht komen vallen en heeft helemaal niets met de situatie te maken.
Jij bent gebruiker van de straat en je vracht is alleen als verzekerd bedrag interessant
.

Daar hou ik mij nimmerwerf aan maar alles wat er verder gebeurt is mijn schuld en daar kan ik mee leven. Want het is niks. Er gebeurt niks.

Aansprakelijkerwijs moet je zelf die hond aanpakken. Het is namelijk helemaal niet vervelender om in je hand gebeten te worden dan in je hond, in de afwikkeling.
Fysiek natuurlijk wel maar ook dat heelt wel. Als het geen pitbull of akita is kun je een hond ook best een keer een knie geven van "bijt daar maar even in". Vooral als je voorbereid bent en twee spijkerbroeken over elkaar aantrekt maar ja, je hoeft niet in een bijtpak naar het bos.

We hebben weinig ruimte dus het wordt plannen. Als je een babybos zoekt dan is er het stadspark en daar mag je honden prima uit weren. Want ik snap heus wel dat je alles wil kunnen doen.
Veiligheid in de buitenruimte is ontzettend belangrijk. Maar het betekent niet alle buitenruimte nu aan kleuterschoolnormen moet voldoen.

Overigens verdient je hond het om tijdens zijn wandeling de aandacht van de baas voor zichzelf te hebben. Maar dat ben ik.
Nee dat ruimen we niet op.
Er lopen mensen met kinderwagens op straat, ook met kinderwagen plus aangelijnde hond(en).
Dat is heel normaal en komt dus niet uit de lucht vallen.

Als (niet op locatie aanwezige) baas van twee klierende honden blijf je verantwoordelijk voor de hinder die je anderen bezorgt.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

ranetje schreef: 31 mar 2026, 11:18
EchoMira schreef: 30 mar 2026, 21:24
Jij bent gebruiker van de straat en je vracht is alleen als verzekerd bedrag interessant
.

Nee dat ruimen we niet op.
Er lopen mensen met kinderwagens op straat, ook met kinderwagen plus aangelijnde hond(en).
Dat is heel normaal en komt dus niet uit de lucht vallen.

Als (niet op locatie aanwezige) baas van twee klierende honden blijf je verantwoordelijk voor de hinder die je anderen bezorgt.
Ja, maar niet ineens meer zo omdat er kinderen en karretjes in het spel zijn. Dat dat moeilijk manoevreert is jouw probleem.

Je doet het voorkomen alsof je dan een soort extra voorrangssituatie hebt en dat is niet zo.
Je hoeft uberhaupt niet om te lopen want je moet gewoon van altijd van veiligheid uit kunnen gaan, de agressieve hond valt immers onder de verantwoordelijkheid van de geleider, maar het is niet omdat je Het Heilige Kind aanhaalt dat dat ineens veranderd is.

Waarom je met een kinderwagen en twee honden wel rechtdoor en niet linksaf kan ontgaat met trouwens ook.
ranetje

Bericht door ranetje »

Je hebt geen extra voorrangsregels nodig als je in aanlijngebied met je kind en je aangelijnde honden (die volgens het verhaal ook onder controle zijn) wandelt.
Een ander heeft dan gewoon de verantwoordelijkheid om zijn eigen (klierende) honden ook gewoon aangelijnd en uit je buurt te houden.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

ranetje schreef: 31 mar 2026, 11:47 Je hebt geen extra voorrangsregels nodig als je in aanlijngebied met je kind en je aangelijnde honden (die volgens het verhaal ook onder controle zijn) wandelt.
Een ander heeft dan gewoon de verantwoordelijkheid om zijn eigen (klierende) honden ook gewoon aangelijnd en uit je buurt te houden.
Inderdaad. Je hebt geen extra voorrang met een kinderwagen. Top. We snappen elkaar.
Crutz

Bericht door Crutz »

EchoMira schreef: 31 mar 2026, 12:04
ranetje schreef: 31 mar 2026, 11:47 Je hebt geen extra voorrangsregels nodig als je in aanlijngebied met je kind en je aangelijnde honden (die volgens het verhaal ook onder controle zijn) wandelt.
Inderdaad. Je hebt geen extra voorrang met een kinderwagen. Top. We snappen elkaar.
Geen recht op voorrang nee. Maar met een pup die je net 2 weken hebt en een volwassen dober EN een kinderwagen kunnen er natuurlijk altijd onverwachte zaken gebeuren.
Nu heeft volgens het verhaal deze meneer ze vaak zonder toezicht loslopen (als je dat al weet hou je ook daar rekening mee) maar een hond kan bv ook ontsnapt zijn.
Marc

Bericht door Marc »

Als je aangelijnde honden onder controle zouden staan maakt toenadering van twee honden die blaffen natuurlijk ook geen reet uit. Guus aan de riem reageert niet op uitvallende honden. En eigenlijk vind ik dat je ongeacht waar je loopt ook je aangelijnde honden onder controle moet hebben. Ook bij loslopende honden. We gaan pas praten over onschuldig zijn als de loslopende honden op je aangelijnde honden klappen. Dat je je honden zodra ze een loslopende hond zien niet meer onder controle hebt en ze je met kinderwagen en al over de straat trekken heb je ze niet onder controle.

Een hond kan ook gewoon netjes naast lopen als er een krijsende teckel op 4 meter afstand staat. Zo niet dan is je controle afhankelijk van je omgeving en dan is die controle er dus niet.
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Al loopt iemand met 50 kinderwagens en 100 pitbulls, het is toch bizar dat die ineens geviseerd zou worden als problematisch omdat een ander zijn honden in aanlijngebied ongecontroleerd & uit zicht laat rondlopen en dat blijkbaar meer dan eens, alleen omdat je die persoon niet moet? 🤷‍♀️
ranetje

Bericht door ranetje »

Marc schreef: 31 mar 2026, 12:12
Als je aangelijnde honden onder controle zouden staan maakt toenadering van twee honden die blaffen natuurlijk ook geen reet uit. Guus aan de riem reageert niet op uitvallende honden. En eigenlijk vind ik dat je ongeacht waar je loopt ook je aangelijnde honden onder controle moet hebben. Ook bij loslopende honden. We gaan pas praten over onschuldig zijn als de loslopende honden op je aangelijnde honden klappen. Dat je je honden zodra ze een loslopende hond zien niet meer onder controle hebt en ze je met kinderwagen en al over de straat trekken heb je ze niet onder controle.

Een hond kan ook gewoon netjes naast lopen als er een krijsende teckel op 4 meter afstand staat. Zo niet dan is je controle afhankelijk van je omgeving en dan is die controle er dus niet.
Marc :roll: :x
Is dit echt zo veel anders?
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Crutz schreef: 31 mar 2026, 12:08
EchoMira schreef: 31 mar 2026, 12:04
Geen recht op voorrang nee. Maar met een pup die je net 2 weken hebt en een volwassen dober EN een kinderwagen kunnen er natuurlijk altijd onverwachte zaken gebeuren.
Nu heeft volgens het verhaal deze meneer ze vaak zonder toezicht loslopen (als je dat al weet hou je ook daar rekening mee) maar een hond kan bv ook ontsnapt zijn.
Ik weet niet eens op welk verhaal je doelt.
Het gaat me puur om de onzin van het aanhalen van kinderwagens, pups, je zieke grootmoeder en de paasdagen alsof dat de situatie verandert.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nu las ik het wel. Inderdaad hyperdetaillistisch chaotisch geraaskal over "hoe de energie in de lucht veranderde".
Besten mensen, we hebben het over verkeersregels en de honden mogen daar niet los. Einde verhaal. Maak het niet zo achterlijk ingewikkeld.
Plaats reactie