ranetje schreef: 30 mar 2026, 19:04
CatnDog schreef: 30 mar 2026, 16:26
De loslopende honden waar zo fel op gereageerd werd (voornamelijk door Leidy zelf) waren een Berner en een klein speels hondje?
Je kan ook gewoon omdraaien en een andere straat inlopen.
Soms is dat "gewoon omdraaien" niet zo eenvoudig en zeker niet als je met wandelwagen met kind en twee aangelijnde honden loopt.
In een gebied waar honden aangelijnd moesten zijn.
Eerst weer even opruimen want dat kind en die wagen zijn uit de lucht komen vallen en heeft helemaal niets met de situatie te maken.
Jij bent gebruiker van de straat en je vracht is alleen als verzekerd bedrag interessant.
Waar honden aangelijnd moeten zijn, moeten ze aangelijnd zijn.
Daar hou ik mij nimmerwerf aan maar alles wat er verder gebeurt is mijn schuld en daar kan ik mee leven. Want het is niks. Er gebeurt niks.
Aansprakelijkerwijs moet je zelf die hond aanpakken. Het is namelijk helemaal niet vervelender om in je hand gebeten te worden dan in je hond, in de afwikkeling.
Fysiek natuurlijk wel maar ook dat heelt wel. Als het geen pitbull of akita is kun je een hond ook best een keer een knie geven van "bijt daar maar even in". Vooral als je voorbereid bent en twee spijkerbroeken over elkaar aantrekt maar ja, je hoeft niet in een bijtpak naar het bos.
We hebben weinig ruimte dus het wordt plannen. Als je een babybos zoekt dan is er het stadspark en daar mag je honden prima uit weren. Want ik snap heus wel dat je alles wil kunnen doen.
Veiligheid in de buitenruimte is ontzettend belangrijk. Maar het betekent niet alle buitenruimte nu aan kleuterschoolnormen moet voldoen.
Overigens verdient je hond het om tijdens zijn wandeling de aandacht van de baas voor zichzelf te hebben. Maar dat ben ik.