EchoMira schreef: 22 sep 2026, 23:29
Super!
Vanmorgen natuurlijk samen even gewandeld. Dat vindt hij heel leuk. In het begin stoot hij dan tijdens het lopen een aantal keer met zijn neus tegen mijn hand waar ik de riem mee vast heb. Hij bevestigt het "samen doen" heel duidelijk. Dat is een themaatje voor hem. Op een positieve manier.
Ook smorgens bij het opstaan en bij het thuis komen wil hij echt graag even een knuffel en wat aandacht en dan is het ook goed.
Op zijn manier is het een heel warme, lieve hond.
Naast het akkefietje bij de voerbak is alles 100% vriendelijk en positief geweest. @blondie dat was het filmpje dat jij ook hebt gezien. Dan weet je wat ik bedoel.
Ook nu ik terug kwam met de meiden na een dag weg was de samenvoeging volledig vredig. Ook met echo en scarlett die dan iets hoog in de energie zitten, zeg maar.
Het is eigenlijk een ontzettend makkelijke hond.
De enige reden dat ik het nog een beetje bewaak is omdat het zo zwaar weegt als hij de kans krijgt om een foutje te maken en hij is nog nieuw, ongewtijfeld zit er nog wat stress in en Scar weegt 5 kilo waar hij 42 weegt dus we willen geen misverstanden. Dan zou ik hem niet meer willen of kunnen houden.
Maar heel eerlijk denk ik niet dat er iets gaat gebeuren. Hij is volstrekt sociaal.
En hij kan dus gewoon alleen zijn. Dat wist ik al van de eigenaar maar hier kan het dus ook. Totaal relaxed.
Ik merk dat hij al zindelijk op het erf is. Hij poept alleen bij het wandelen en daar ben ik niet bepaald rouwig om.
Hij loopt alleen wel liever met het hele roedel. Als ik hem alleen meenemen loopt hij steeds om te kijken en gaat hij liever niet te ver (als in 150 meter). De meiden moeten kennelijk ook bewaakt worden.
Daar moet ik nog even naar kijken want ik wil op lange wandelingen niet dat hij ons gaat bewaken richting andere honden maar goed, dat zien we dan wel weer.
Wat ook heel fijn is is dat hij zich goed laat corrigeren. "Nee niet doen." of een "HEUJ! Ben je gek!" wordt prima opgepakt. Geen terugreactie of negeren. Hij accepteert. Heel fijn.
Dus ik kan niet anders zeggen dan dat het ontzettend goed gaat. Nooit gedacht dat ik 4 honden zou hebben laat staan een enorme mastiffreu er bij maar ik ben er erg blij mee en het voelt ontzettend fijn om weer een wakende hond te hebben.
Hij heeft nog niets laten zien qua hekkenblafferij en dat is prima want dat komt vanzelf maar met zo'n grimmig uitziende hond op het erf komt er niemand meer gereedschap jatten, hoor.