Welke koekjes zijn dat? Heb gegoogelt maar lees steeds dat ze niet meer verkrijgbaar zijn.Boaz schreef: ↑25 okt 2021, 14:49 De dag voor oudjaar en oudjaarsdag redt Boaz het aardig met koekjes met CBD in combinatie met inbakeren met een thundershirt. Het is dan niet weg, maar behapbaar. Om 12 uur ligt hij op schoot, hijgend en trillend, helemaal verstopt onder een deken. Daar helpt ook hier niets aan.
Hier is juist de collie wel bomproof... Sanal Relax dus, noteer ik ook even al vrees ik dat dat lang niet voldoende zal zijn voor hier in de stad.Jay schreef: ↑25 okt 2021, 15:50 pippa vind vuurwerk niks, en is ook bang bij onweer. Een week voor oud en nieuw begin ik met Sanal Relax pillen, zodat ze een spiegel opbouwt. Dat scheelt een stuk, en haalt de echte paniek er wat af. Maar dan nog vind ze oud en nieuw eng.
Het scheelt wel dat we in een dorpje wonen. Vroeger in de grote stad ( toen had ik nog collies) was het erger.
Ah, je geeft dus de variant voor mensen? Of is Alprazolam altijd het mensen-middel?Dirkje schreef: ↑25 okt 2021, 18:23 Hier ook een een erg angstige hond. Vanaf de eerste vuurpijl half december tot half januari doodsbang, teruggetrokken, soms volledig naar binnen gekeerd en alle lol is uit haar leven verdwenen. Zo zielig.
Het enige dat echt een beetje helpt is Alprazolam.
(ze blijft bang maar is wel bereikbaar én af te leiden met een balletje)
DA mogen dit niet meer voorschrijven.
Ik heb een paar jaar geleden van Hilly45 een doosje van Sam gekregen én iemand op het hf gaf mij de tip om het bij de huisarts te bestellen.
Dat heb ik gedaan. HA verteld waarom ik de pillen wilde. Hij bestelde meteen een doosje voor de honden.
Zo lief.
Dat herinner ik me van die No Stress band! Superfijn dat dit zo goed helpt. Valeriaan helpt bij mezelf ook wel en zo'n band is niet duur. Laat je hem dan de hele dag om, of alleen in de avond? Vind Divka best relaxed overkomen op het filmpje.Loraine schreef: ↑25 okt 2021, 18:57 Vorig jaar zat Dívka telkens met een torenhoge hartslag, hard hijgen, piepen, onrust en ogen als schoteltjes bij elke knal ruim voor de jaarwisseling en het duurde erg lang voor ze weer voldoende kalmeerde.
In november was ik het kotsbeu, kocht een Beaphar No Stress band (werkt op basis van valeriaan) en toen ze een paar uur later weer aan het knallen waren merkte ik direct verschil:
Hartslag die omhoog schoot en vlot weer zakte, ze kwam nog wel steun zoeken maar was veel rustiger en herstelde ook veel vlotter.
Ik zweer dus bij deze banden nu.
Daarnaast krijgt ze op oudjaarsdag een thundershirt om en advocaat (half theelepeltje advocaat met een eetlepel yoghurt/vla/kwark per uur).
Dit was oudjaarsdag in de middag, na 1 portie advocaat terwijl ze al behoorlijk bezig waren:
En dit net na middernacht:
https://youtube.com/shorts/xcf4MWcJmyQ?feature=share
Zo stom he. Had vorig jaar kunstgras op balkon gelegd maar daar wilde ze echt niet op.Vicky schreef: ↑25 okt 2021, 19:08 Ik heb hier ook een zeer bange hond. Dus ik lees graag mee. Ik heb ervaring met zylkene maar dat doet nagenoeg niks, een heel klein beetje de scherpe randjes eraf maar niet dusdanig dat ze dan inderdaad wel haar behoefte zou durven doen.
Ik baal ook vreselijk omdat hier bijna het hele jaar door geknald wordt en nu al een maand op dagelijkse basis. Vicky kan ik 's avonds ook niet meer uitlaten. Ik probeer haar te laten plassen/poepen in de tuin.
Ik ben nu op het punt gekomen dat ik angstmedicatie wil vragen voor langere termijn want dit geknal duurt bijna een half jaar (het gaat nl ook rustig door tot in februari. En ik vind het beduidend de kwaliteit van leven van mijn hond beïnvloeden.
Ik heb eerdere jaren ook alprazolam gebruikt, dat werkte aardig maar mocht niet meer dan een dag of 2 gegeven worden.
Het klopt wat je zegt, dit speelt alweer een paar weken en ging hier vorig jaar ook zeker nog tot februari of maart door.
Goed om te weten!Iirtu schreef: ↑25 okt 2021, 19:57 Wij hebben de ervaring (op ons hondengedragscentrum) dat de honden die echt panisch zijn voor vuurwerk, het het beste doen op Pexion.
Dit kun je ook voor langere tijd geven, vanaf dat het knallen begint. Ze worden er ook niet suf of iets dergelijks van.
Alprazolam is ook een optie, al zijn dierenartsen eigenlijk verplicht eerst de Sileo of Pexion voor te schrijven. Maar er zijn hier genoeg vee-artsen die gewoon een doosje meegeven en niet moeilijk doen.
Als een hond echter ooit wordt overvallen door vuurwerk en hartstikke bang is, is het advies wel direct naar de dierenarts te gaan en de Alprazolam voor te schrijven voordat de hond gaat slapen. Dit kan voorkomen dat er een trauma ontstaat.
Deze angst is ontstaan door 1 keiharde knal de dag voor oud en nieuw vorig jaar. Alle auto-alarmen op de parkeerplaats gingen ervan af, zo hard was de knal. Daarvoor was er nog niks aan de hand.
Edit: als ik googel op Pexion lees ik vooral negatieve ervaringen: veel bijwerkingen, zoals door de achterpoten zakken en niet meer kunnen opstaan.
Als bijwerking van de honden die het voor epilepsie krijgen lees ik dat ze juist geluidsgevoeliger worden. Hmm.
Herken je hier iets van?