Onze Barrie! Long time no see - update pag. 26

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Manuma

Re: Onze Barrie!

Bericht door Manuma »

Oh die foto's met je zoon :I: En dat neusje :I: Ik kan hem wel opvreten, hij kijkt zoooo lief en tegelijk met zoveel uitdrukking. Zucht, hij is echt leuk.
Hondenpoot
Posts in topic: 16

Bericht door Hondenpoot »

Die dat hij met zijn knuffel tussen zijn poten ligt te slapen is echt te zoet :I:
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
mijke
Posts in topic: 22

Bericht door mijke »

Hahaha die windfoto! :lol:
Wat zalig die slaapfoto's zeg, om op te vreten :I:
Wat kun je de Peruaanse genen ontzettend goed zien in zijn bouw en koppie zeg. Heel mooi. Merk je het ook qua karakter?
K@ren
Posts in topic: 13
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Tsja :I: :I:
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 28

Bericht door Smoushond »

Die foto met die knuffel 🥰
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 72
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Wat een leuke foto's weer van je mooie (super)man. Zo gaaf trouwens dat hij op z'n achterpoten gaat staan om beter te kunnen kijken! En aaaaaah, die windfoto.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Kelperuaantjes
Posts in topic: 2

Bericht door Kelperuaantjes »

Zamunda schreef:Wat een leuke foto's weer van je mooie (super)man. Zo gaaf trouwens dat hij op z'n achterpoten gaat staan om beter te kunnen kijken! En aaaaaah, die windfoto.
Kiitos doet dat precies zo en volgens mij nog meer van beide nesten van Spring en Milo die op hun achterpoten gaan staan om iets beter te kunnen zien.
Kruimel
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Awwwwww :hartjes: :hartjes: :hartjes:
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Kelperuaantjes schreef: 12 feb 2022, 21:28
Zamunda schreef:Wat een leuke foto's weer van je mooie (super)man. Zo gaaf trouwens dat hij op z'n achterpoten gaat staan om beter te kunnen kijken! En aaaaaah, die windfoto.
Kiitos doet dat precies zo en volgens mij nog meer van beide nesten van Spring en Milo die op hun achterpoten gaan staan om iets beter te kunnen zien.
Echt? Zo gaaf :I: ! Murf doet het nooit, geen enkele neiging toe gezien dus het zal er bij hem niet inzitten.
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Yvette
Posts in topic: 191
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Kelperuaantjes schreef: 11 feb 2022, 19:11 Wat een leukerd is het toch, en knap ook nog eens!
Spring en Milo hebben 2x een ontzettend leuk nest gemaakt. Afbeelding
Ja dat vind ik ook, ze zijn zo grappig, gezellig en knap :I:
Manuma schreef: 11 feb 2022, 20:44 Oh die foto's met je zoon :I: En dat neusje :I: Ik kan hem wel opvreten, hij kijkt zoooo lief en tegelijk met zoveel uitdrukking. Zucht, hij is echt leuk.
Ahh :vlinder: spreken snel weer af!
mijke schreef: 11 feb 2022, 22:08 Hahaha die windfoto! :lol:
Wat zalig die slaapfoto's zeg, om op te vreten :I:
Wat kun je de Peruaanse genen ontzettend goed zien in zijn bouw en koppie zeg. Heel mooi. Merk je het ook qua karakter?
Tja goeie vraag... Ik ken alleen 3 Australian Kelpies IRL, 1 hele leuke maar wel zo'n workaholic, de andere 2 soort van doorgedraaide opgewonden standjes zonder uitknop. Ik zag hun alleen op de hondenclub dus weet niet hoe ze thuis waren, de eerste zeiden ze altijd van dat die lui was thuis.

Ik zie Barrie (gelukkig) wel compleet anders, hij kan buiten met een actiespelletje superfanatiek worden, hij is buiten ook ontzettend alert op alles. Maar binnen, waar ik hem trucjes en nieuwe oefeningetjes aanleer is hij niet echt heel erg fanatiek. Zes keer achter elkaar zitten of liggen oefenen? Neuh, doei, dat doe ik maar met iemand anders. Dat is misschien wel een beetje een Peruaanse mindset, daar ziet hij gewoon de lol niet van in en dan wil hij niet persé meedoen.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
mijke

Bericht door mijke »

Yvette schreef: 12 feb 2022, 22:16 Tja goeie vraag... Ik ken alleen 3 Australian Kelpies IRL, 1 hele leuke maar wel zo'n workaholic, de andere 2 soort van doorgedraaide opgewonden standjes zonder uitknop. Ik zag hun alleen op de hondenclub dus weet niet hoe ze thuis waren, de eerste zeiden ze altijd van dat die lui was thuis.

Ik zie Barrie (gelukkig) wel compleet anders, hij kan buiten met een actiespelletje superfanatiek worden, hij is buiten ook ontzettend alert op alles. Maar binnen, waar ik hem trucjes en nieuwe oefeningetjes aanleer is hij niet echt heel erg fanatiek. Zes keer achter elkaar zitten of liggen oefenen? Neuh, doei, dat doe ik maar met iemand anders. Dat is misschien wel een beetje een Peruaanse mindset, daar ziet hij gewoon de lol niet van in en dan wil hij niet persé meedoen.
Ah ik ken beide rassen ook niet zo goed maar als ik moest gokken lijkt dat mij dan inderdaad wel wat peruaanse invloed, de herders die ik ken zijn over het algemeen wel van het nogeenkeernogeenkeernogeenkeer :P Maar ik ken geen kelpies dus ik weet niet of dat voor hen opgaat.

Wat grappig trouwens dat je dan toch voor een hond ging die overwegend bestaat uit een ras waar je vooral 2 doorgedraaide types van kent! Vond je dat niet spannend? Al zijn kelperuaantjes en sirene natuurlijk wel hele goede ambassadeurs :mrgreen:
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

We hadden vandaag weer een aanvaring met een vreemde hond, helaas.
Het ging de laatste weken eigenlijk hartstikke goed, hij blaft niet meer standaard naar elke hond aan de horizon die hij ziet. Ik kan op redelijke afstand met andere mensen die hun hond uitlaten kletsen terwijl hij naast me zit en voertjes eet. Al met al, ik was erg tevreden over het verloop.

Nu gingen we vandaag naar het strand, dat zag ik bij Meeko en dacht dat moet Barrie ook eens meemaken :F: Afgelegen stuk strand opgezocht, kinderen met schep mee, camera mee, tas met speeltjes, lekkers, het zonnetje scheen, helemaal top. :cheer:

Er liep ook eigenlijk niemand, heeeeeeel in de verte mensen met een Lab en later kwam er een stel met een oud Maltezertje langs. Dat leek me niet handig om Barrie op af te laten stormen dus die hielden we ff vast, Freek speelde er even mee en zij liepen weer door. Toen zag ik in de verte de mensen met de Lab onze kant op lopen en zij passeerden dus eerst dat stel met de Maltezer. Daar ging die hond als een lompe koe al springend en hupsend op af en uiteindelijk tilden die mensen hun hondje maar op waarop de vrouw van de Lab dan toch ook haar hond maar ging halen want die kwam natuurlijk niet vanzelf.

Barrie, met zijn verrekijker-ogen, had die Lab al lang gezien en hield hem strak in de gaten waarop ik hem tussen mijn benen liet zitten en hem voertjes gaf. Dat ging heel goed, hij bleef voor zijn doen gewoon relaxt zitten. Arno had Freek opgetild want ik had helemaal geen zin in een ontmoeting tussen zo'n hond en hem. Dat ging zo een tijdje goed tot de Lab bijna voorbij was en Barrie toch een blafje liet ontsnappen, daarop kwam hij gelijk aangestormd. Dat was Barrie teveel van het goede dus die sprong achteruit en ik stapte een keer of vier tussen die hond en Barrie in, zei boos NEE tegen hem maar hij had nogal een plaat voor zijn kop en moest en zou persé 'kennis' gaan maken, uiteindelijk lukte het de Lab toch om bij hem te komen en hem gelijk omver in zo'n plas water te flikkeren. Barrie raakte daar van in paniek en ging gillen wat hem nog meer triggerde om erbij te blijven en bovenop te zitten... En toen werd ik me toch boos... Ik gaf die hond een knal voor z'n kop en tooooooeeeen kwam zijn vrouwtje eraan. Of ik wel even normaal wilde doen want hij was nog maar een púppie! Hij was een kop groter als Barrie en twee keer zo breed, zou me niet verbazen als ie al 35 kg woog, misschien wel meer. Maar ik werd me woest, ik kon mezelf gewoon bijna niet meer inhouden en had haar zo op haar muil willen timmeren :S: :mep: :rambo: :gvd: Ik kon niet eens meer normaal reageren naar haar, beet haar toe hoe haar hond eerst de Maltezer al omver had gekegeld en hoe die zich moest voelen en vervolgens begon zij weer over dat ie een puppie was en de allerliefste hond van de hele wereld, hij deed helemaal niemand kwaad. Nou ik kon echt wel vuurspugen, zoiets deed ik ook. Ze heeft verbaal echt de volle laag gekregen, ik ben normaal helemaal niet zo. Ik ben eigenlijk altijd het type dat eerder slikt dan dat ik m'n mond open trek maar dit was echt de grens.

Ik was wel een pareltje van een voorbeeld voor m'n kids en ook mijn man stond even met zijn mond vol tanden :schrik: Arno zei later ja het ging zo snel en jij bent dan ook zo van het direct schakelen, ik wist echt niet wat ik kon doen :LOL:
Achteraf had er van alles anders gekund natuurlijk, ik heb een behoorlijk zere hand van de klap en die hond zelf had dat eigenlijk ook niet verdiend, die weet ook niet beter. Dat mens moet gewoon haar poezelige oepie-woepie schattige puppie opvoeden of op zijn minst moeten vasthouden.

Nou ja, m'n dag is verziekt en ik hoop dat het ons niet weer een heel stuk teruggooit in gedrag waar ik juist vanaf leek te komen. We gaan het zien komende dagen.

Ik heb nog wel leuke foto's gemaakt, je ziet wel verschil in de foto's voor en na het incident. Eerst was hij leuk aan het rennen en spelen, daar tuurt hij alleen strak de horizon af om alles in de gaten te houden. Zal ze zo even met m'n telefoon toevoegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Yvette op 12 feb 2022, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

mijke schreef: 12 feb 2022, 22:37
Yvette schreef: 12 feb 2022, 22:16 Tja goeie vraag... Ik ken alleen 3 Australian Kelpies IRL, 1 hele leuke maar wel zo'n workaholic, de andere 2 soort van doorgedraaide opgewonden standjes zonder uitknop. Ik zag hun alleen op de hondenclub dus weet niet hoe ze thuis waren, de eerste zeiden ze altijd van dat die lui was thuis.

Ah ik ken beide rassen ook niet zo goed maar als ik moest gokken lijkt dat mij dan inderdaad wel wat peruaanse invloed, de herders die ik ken zijn over het algemeen wel van het nogeenkeernogeenkeernogeenkeer :P Maar ik ken geen kelpies dus ik weet niet of dat voor hen opgaat.

Wat grappig trouwens dat je dan toch voor een hond ging die overwegend bestaat uit een ras waar je vooral 2 doorgedraaide types van kent! Vond je dat niet spannend? Al zijn kelperuaantjes en sirene natuurlijk wel hele goede ambassadeurs :mrgreen:
Nee eigenlijk niet, ik heb wel een bijna blind vertrouwen in Sonja, we kennen elkaar al heel lang en als zij zegt dat het past bij wat ik zoek dan geloof ik dat :engel: Maar haar honden zijn inderdaad heel leuk en ook die twee doorgedraaide hierboven deden het in de sport wel heel leuk. Dat in combinatie met wat ik op internet kon lezen erover gaf me voldoende vertrouwen.
Groetjes Yvette
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Yvette schreef: 12 feb 2022, 23:09
mijke schreef: 12 feb 2022, 22:37 Wat grappig trouwens dat je dan toch voor een hond ging die overwegend bestaat uit een ras waar je vooral 2 doorgedraaide types van kent! Vond je dat niet spannend? Al zijn kelperuaantjes en sirene natuurlijk wel hele goede ambassadeurs :mrgreen:
Nee eigenlijk niet, ik heb wel een bijna blind vertrouwen in Sonja, we kennen elkaar al heel lang en als zij zegt dat het past bij wat ik zoek dan geloof ik dat :engel: Maar haar honden zijn inderdaad heel leuk en ook die twee doorgedraaide hierboven deden het in de sport wel heel leuk. Dat in combinatie met wat ik op internet kon lezen erover gaf me voldoende vertrouwen.
Ja dat is ook wel een heel fijne manier om aan een hond te komen, via iemand die je vertrouwt qua honden. Zo kwam ik ook aan Oor, haar fokker vond ons ook perfect samen, anders had ze haar zelf gehouden. En dat bleek te kloppen. En Sonja zat bij jou dus ook helemaal goed :cheer:
Smoushond

Re: Onze Barrie! - op het strand pag 27

Bericht door Smoushond »

Jammer die aanvaring met labrador. Hopelijk heeft jouw reactie Barrie ook niet banger gemaakt? Al gaat zoiets natuurlijk vanzelf en kan je er niks aan doen. Ze hebben wel heerlijk gerend 😄
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Nee dat hoop ik ook niet. Daarom schreef ik ook dat er achteraf natuurlijk weer dingen anders hadden gekund of gemoeten. Maar we gaan het weer zien en meemaken.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Zo we zijn alweer bijna 2 maanden verder, de tijd vliegt! Dat komt door mijn fantastische nieuwe kameraad :mrgreen: :cheer:

Hij heeft een enorme groei doorgemaakt afgelopen weken (duh :blah: ) en dat heeft ons allebei goed gedaan, we beginnen elkaar steeds beter te begrijpen. Ik zat soms echt wel even met mijn handen in het haar, dat stuk onzekerheid vind ik echt heel lastig om mee om te gaan en dat maakte het niet perse beter.
Gelukkig kreeg ik goede hulp en tips en groeit hij nu met de dag. Nieuwe honden ontmoeten vindt hij nog steeds spannend maar dat is oke, op deze manier komt hij er zeker. Er is geen paniek meer maar steeds vaker nieuwsgierigheid.
Vandaag waren we even kijken bij de agilitywedstrijd in Hoogerheide, ik was wel benieuwd hoe hij dat zou vinden maar dat ging hartstikke goed. :ok: Klets was er ook maar als je ze naast elkaar ziet dan is het haast niet meer voor te stellen dat ze broer en zus zijn, zoveel verschil in grootte :80: Barrie is wel echt een bonk vergeleken bij haar. :hmmm:

Sinds een paar weken vult hij de lessen in op de hondenschool die ik met Freek niet kon doen na de botsing, ipv hoopers is die cursus omgezet naar een balans en coördinatie groep. Ik heb daar weer andere juf en ze heeft me qua aandacht enorm op weg geholpen, sindsdien heb ik eigenlijk een compleet andere hond en let hij supergoed op. Hij loopt daar gewoon een beetje de uitslover te zijn nu :goeie: Ook in zijn eigen basiscursus gaat het hartstikke goed en doet eigenlijk alles super netjes.

Thuis is hij ook een topper, zo lief, leuk en gezellig, we zijn allemaal helemaal dol op hem :I:
Arno begint alleen misschien wel iets té gek op hem te worden, hij heeft het steeds vaker over 'later' en wat 'we' dan allemaal met hem kunnen gaan doen :scratch: dat zijn wel veel vage kreten bij elkaar voor iemand die in het verleden al eens een betere match bleek met míjn hond toen die alle oefeningen eenmaal kende :neenee: :pffff:
Andersom is het trouwens ook zo, Barrie is helemaal gelukkig als hij de kinderen wakker mag maken of als ie zelf weer eens de rits van de bench open heeft gepulkt 's morgens en dan bij mij op bed komt liggen.

Foto's zal ik nog ff met m'n telefoon toevoegen dan is de update weer compleet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Yvette
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is van 2 maanden van alles door elkaar aan foto's.
Wat ik zo ontzettend leuk vind trouwens is om hem te zien groeien, hij is mijn eerste pup die zo weinig vacht heeft, alles valt dus op wat bij de anderen door haar wat werd gecamoufleerd. Zo zie ik nu ineens veel duidelijker dat zijn lichaam zo veranderd, momenteel is hij wat nauw in zijn ellebogen maar eerder was hij iets overbouwd en zo veranderd hij natuurlijk continu, echt leuk om dat zo goed te kunnen volgen.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Je verhaal van het strand had ik nog niet gelezen, ik kan me wel voorstellen dat het je even teveel werd en je uit je plaat ging, met d'r 'puppie'.
Leuk dat het zo goed gaat op de hondenschool! Enne, Arno moet van Barrie afblijven hoor, beetje de show stelen nadat jij al het harde werk erin gestoken hebt zeker :hmmm: .

Gave foto's weer. Heel apart om de verschillen te zien tussen Barrie en Murf, Barrie lijkt een hartstikke iel nekje te hebben maar die heeft gewoon totaal geen kraag, daar waar Murf juist een dikke kraag heeft.
Afbeelding
mijke

Re: Onze Barrie! Fotobom pag. 27

Bericht door mijke »

Wat een fijne update zeg! En een lekkere rits foto's, heel goed 😜
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Wat fijn dat het nu zo goed gaat 😁 het is een knappe kerel met mooie ogen.
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 23
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Geweldige foto's weer!
Fijn dat t zo goed gaat!
Afbeelding
Senna03
Posts in topic: 2

Bericht door Senna03 »

Wat is hij toch prachtig met die wenkbrauwtjes :I:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 40
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Gaat super zo :ok: !

Ben nu wel benieuwd naar al die tips ivm. onzekerheid en aandacht vragen.
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Inge O schreef: 04 apr 2022, 09:00 Gaat super zo :ok: !

Ben nu wel benieuwd naar al die tips ivm. onzekerheid en aandacht vragen.
Nou zo spannend waren die eigenlijk niet, ik heb een hele tijd op hele rustige plekken gelopen om weinig andere honden tegen te komen. Toen dat goed ging, ging ik ook automatisch weer naar andere plekken maar zoals dat dan gaat met een wisselvallig peuterbrein waren soms onbekende plekken ineens weer aanleiding tot grote onzekerheid en nerveus gedrag. Dus was de tip om gewoon weer een tijdje in vertrouwd gebied te lopen. In ons geval dus in de wijk en een specifiek stuk polder. Ik vind dat best lastig omdat ik voor mijn eigen gevoel dan weer terug naar af moet maar zie wel dat zo'n aanpak hem heel goed doet. Hij bouwt nu steeds sneller vertrouwen op.

Hij plast trouwens nog steeds bijna alleen maar op vertrouwde plekken. Ik was laatst bij mijn moeder een dagje, toen heeft hij van 10 tot 20 uur maar één keertje geplast omdat hij dat daar dus eigenlijk niet wil. Zo typisch. Maar goed, ook daarin maakt hij wel stappen, soms verbaasd hij me ineens door aan de andere kant van onze woonwijk te plassen :Q:

Wat aandacht betreft ook niet anders van wat Sonja me al steeds zei maar m'n timing was niet goed en daardoor verviel ik steeds weer in mijn irritante lokgeluidje wat nooit werkt :LOL: Die hond hoeft überhaupt nooit te kijken waar ik ben want hij hoort dat al, dat idee :LOL:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Plaats reactie